Skip to main content

Vandaag zou tussen 8 en 10 een monteur komen om glasvezel te installeren. Deze kwam niet opdagen,

Geen enkel bericht ontvangen. KPN klantenservice kan mij niet helpen.

Ik heb hier een dag vrij voor genomen, dus helemaal voor niks.

KPN, hoe nu verder?

Hoi @toont, wat voor monteur zou er precies komen? Gaat het om een monteur die de glasvezelkabel naar binnen brengt en daar aansluit, of over een monteur die het abonnement komt aansluiten? Als het het eerste is, is het een monteur van KPN Netwerk, dat is een apart bedrijf waar wij geen inzicht in hebben. Daar kan je in dat geval het beste contact mee opnemen. Als het om het tweede gaat kan er het snelste via 0800-0402 met je worden meegekeken. 

Doordat je zei dat het telefonisch niet lukte, vermoed ik dat het om het eerste gaat. Maar dat is moeilijk met zekerheid te beoordelen met de informatie in je bericht,.


Beste @Jasper, het gaat om het tweede, abonnement aansluiten. Inmiddels is duidelijk dat het door fout in planning kwam. Heb nu nieuwe afspraak. Fouten kunnen gebeuren, maar vind het vreemd dat op de dag van afspraak niemand mij kan vertellen wat er aan de hand is en of monteur nog überhaupt komt die dag. Dus voor niks gewacht en vrij genomen.


Dan zal het een monteur van ons zijn inderdaad. Op je profiel staan geen gegevens, waardoor ik niet meer kan zien of zeggen over de situatie. Heb je ons al gebeld op het nummer wat ik noemde? Via die weg kan mogelijk ook een nieuwe afspraak gemaakt worden voor de monteur.


Ik ben toch zo benieuwd of deze planningsfout ( die u een vrije dag kost) onder hoofdstuk 14 van de algemene voorwaarden KPN Januari 2023 valt:

14.1 Wanneer zijn we aansprakelijk?

We zijn alleen aansprakelijk voor schade als die schade is ontstaan door een tekortkoming die volgens de wet of volgens de geldende opvatting aan ons toerekenbaar is.

  •       …...
  • Schade die het gevolg is van andere administratieve fouten dan die hierboven staan beschreven. Het maximale bedrag per aansluiting is € 2.500, met een maximum van € 1.000.000 per gebeurtenis.

 

Even rekenend zou ik zeggen dat voor een modaal inkomen, een dag netto ongeveer 40000/220 werkzame dagen= 180 euro bruto zal ongeveer 125 euro netto zijn. Of die te verhalen valt.

Ik zou eens een klacht indienen met de vordering en zien wat er gebeurd. Niet komen opdagen kan toch eigenlijk niet.


Het zal natuurlijk van je beroep afhangen, maar zeker sinds Corona kunnen veel mensen thuiswerken. Dan
valt de schade natuurlijk mee.

Ik weet natuurlijk niet of dat voor TS geldt.


Beste EAZ1964 en Wim27, bedankt voor de informatie.

Ik vind het wonderlijk dat KPN klantenservice geen intern contact kan hebben met de monteursplanning. Tot een poos geleden kon dit wel. Dit is mij door klantenservicemedewerker verteld.

Geen enkel systeem is foutloos. Dus gaat er iets mis bij KPN monteurplanning dan kun je als klant helemaal niets, want je kunt alleen KPN bellen en die kunnen je niet helpen. Dit is kwalijk. Heb inmiddels een klacht ingediend.