Skip to main content
Vraag

Monteur heeft de afspraak geannuleerd, mijn glasvezelaansluiting is nog steeds niet klaar

• June 6, 2025
  • 2 reacties
  • 35 keer bekeken

Ik wil hierbij een klacht indienen over de aansluiting en de service rondom de monteursafspraak.

De aansluiting die ik van jullie heb ontvangen past niet op de geleverde apparatuur. Dit zou eventueel aan mij kunnen liggen, dus heb ik ervoor gekozen een monteur in te plannen. De afspraak stond gepland tussen 13:00 en 17:00 uur. Ik heb ervoor gezorgd dat er iemand om 13:00 uur thuis was.

Tot mijn verbazing kreeg ik om 13:04 uur een melding van de monteur dat hij niet langs is geweest – terwijl er op dat moment daadwerkelijk iemand thuis was. Vervolgens heb ik contact opgenomen met jullie klantenservice. Ik gaf aan erg ontevreden te zijn over de gang van zaken, en zelfs emotioneel te worden van de frustratie. Mijn neiging was om het abonnement per direct op te zeggen.

Het enige wat ik te horen kreeg was dat er een nieuwe afspraak ingepland kon worden. Dat voelde totaal niet als een passende reactie of oplossing gezien de situatie.

Ik ben inmiddels ernstig aan het overwegen om weer terug te gaan naar mijn vorige provider (Ziggo), omdat ik dit echt als een bijzonder slechte ervaring ervaar. Ik hoop dat jullie dit serieus nemen en met een passende oplossing komen.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

2 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Bass the 

Welkom op de community van KPN.

Wat een slechte start met je overstap van Ziggo naar KPN, dit had vanzelfsprekend op een andere en goede wijze moeten gebeuren.
Zeker als je er ook nog voor gezorgd hebt, dat er iemand thuis aanwezig was voor de monteur.

Je wilt een passende oplossing, wat versta je daar onder?
Wat zou je het liefst willen dat er gebeuren zou, in jouw ogen?

De monteur die volgens eigen zeggen wel bij jullie aan de deur heeft gestaan, ervan uitgaande dat dit ook zo is, komt vandaag niet meer bij jullie langs.
Deze heeft een vast schema van adressen die hij vandaag langs moet gaan.

Vandaar dat het vanuit de kant van de klantenservice van KPN, niet meer mogelijk is om nog vandaag een monteur bij je langs te sturen, aangezien ze werken met een agenda waar ze een monteur in kunnen plannen, wat ook nog eens per regio kan verschillen.

Je kunt hooguit vragen aan de medewerker van de klantenservice, of er eventueel morgen nog een plek vrij is bij de monteurs.
Zo niet, dan wordt het echt pas na Pinksteren ben ik bang.

Dat je ontevreden bent met de gang van zaken, kan ik mij ook levendig voorstellen.
Ook de frustratie, dat je eigenlijk al gelijk de aanvraag wilde annuleren.

Maar, je moet ook kunnen begrijpen dat het onmogelijk is om vandaag nog een monteur langs te sturen, want die hebben hun agenda voor vandaag al vol staan.
Dus bel de klantenservice van KPN (0800-0402) nog eens op, en vraag of er morgen nog een plek beschikbaar is, anders wordt het echt pas na de Pinksterdagen.

Uiteraard ligt de keuze volledig aan jouw kant of je dit wilt, of dat je toch kiest voor annuleren.

Speedmaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • June 6, 2025

Plaats als het lukt eens wat foto’s van het aansluitpunt en welke apparatuur je hebt ontvangen. Mogelijk dat het wel werkend is te krijgenÂ