Skip to main content

Met een prima internet verbinding bij Odido toch besloten de overstap te maken naar KPN voor IPv6 en een lagere ping. Helaas heb ik hier gelijk spijt van gekregen.

Ik heb bewust niet gekozen voor de overstapservice, om onverwachte kosten voor het afkopen van lopende abonnementen te vermijden. Ik zou in de eerste instantie ook overgaan met mijn mobiele abonnement.

Gisteren 8 juli zou het zover zijn. Odido had de verbinding al afgesloten en de KPN-monteur zou langskomen tussen 8:00 en uiterlijk 12:00 om de glasvezelaansluiting om te bouwen van AON naar XGS-PON.

Ik heb in de aanloop meerdere herinneringen ontvangen dat ik de afspraak met de monteur niet moet vergeten. Uiteraard thuisgebleven en na lang wachten kreeg ik om 11:57 eindelijk bericht dat de monteur onderweg is. Vervolgens om 12:00 een email dat de monteur niet kon komen en een nieuwe afspraak pas op 17 juli gepland kon worden. Reden van de monteur: “afspraak buiten werktijd”, aldus een KPN medewerker die niet verrast leek.

Odido kan mij ook niet verder helpen, omdat de verbinding al is overgedragen aan KPN en het terugdraaien daarvan ook minstens een week in beslag zou nemen i.v.m. goedkeuring KPN.

Ik werk veel vanuit huis en zit nu dus in het gunstigste geval een week zonder internet, mits de monteur op de volgende afspraak wel verschijnt. Ik lees veel vergelijkbare posts, dus heb er weinig vertrouwen in.

Wat is er voor nodig om de AON aansluiting om te bouwen naar PON? Is dit iets wat ik zelf kan doen? Kan ik geen gebruik maken van de AON aansluiting tot deze is omgezet?

Je kunt niets zelf doen @m15r in dit geval, heb je echt een KPN monteur bij nodig.

Als je een mobiel abo bij KPN hebt kun je vragen om een databundel, zodat je via je mobiel als hotspot, toch thuis kunt werken.

 


Dit vindt ik wel een bijzondere afmeldreden om 1200, al helemaal als u een sms heeft gehad dat de monteur onderweg is. Installatie monteurs werken tot 1700. Voor wanneer staat de volgende afspraak?


Je kunt niets zelf doen @m15r in dit geval, heb je echt een KPN monteur bij nodig.

Als je een mobiel abo bij KPN hebt kun je vragen om een databundel, zodat je via je mobiel als hotspot, toch thuis kunt werken.

 

Bedankt voor te tip @N.N.. Ik zit nog bij Odido. Die hebben mij wel een code gegeven voor onbeperkt internet. Ik haal echter maar 8 mbps, ondanks de 5G verbinding.


Dit vindt ik wel een bijzondere afmeldreden om 1200, al helemaal als u een sms heeft gehad dat de monteur onderweg is. Installatie monteurs werken tot 1700. Voor wanneer staat de volgende afspraak?

@Ik_Combineer Volgende afspraak staat voor 17 juli, weer tussen 8:00 en 12:00.


Bellen naar klanten service en vraag om een Doppakket. Leg de situatie nog eens uit want met 8mbs snelheid ken je niet veel.

 


Bellen naar klanten service en vraag om een Doppakket. Leg de situatie nog eens uit want met 8mbs snelheid ken je niet veel.

 

Direct Online pakket is opgestuurd, bedankt voor de tip @Glille! Wel vreemd dat ze dit niet zelf hebben aangeboden.


Bellen naar klanten service en vraag om een Doppakket. Leg de situatie nog eens uit want met 8mbs snelheid ken je niet veel.

 

Direct Online pakket is opgestuurd, bedankt voor de tip @Glille! Wel vreemd dat ze dit niet zelf hebben aangeboden.

Nee vreemd mss medewerker vergeten te vertellen ? 😛 wat mss ook handig is mobiel van kpn te nemen zit je ooit zonder diensten?! Dan kunnen ze altijd 100gb weekend bundel er op knallen. Ook leuke combi voordelen etc.

Weet ook dat je je wel alvast gebruik kan maken van kpn tv app op verschillende soorten devices zoals smartphone ,tablet , chromecast 4k , en meeste smart tvs icm hotspot zie ik mogelijkheden mocht je Oranjekoorts krijgen vanavond.


Ai, wat een lastige situatie, @m15r! Ik begrijp uit jouw vervolgberichten dat er inmiddels een nieuwe monteur is ingepland op 17 juli én dat je een DOP toegestuurd hebt gekregen. Dan hoef je in ieder geval niet helemaal zonder diensten te zitten. Het lijkt erop dat ik nu dan niet meer zoveel voor je kan betekenen. Ik kan de monteursafspraak namelijk niet vervroegen. Mocht je trouwens geen internet meer hebben met de DOP, dan kan je bellen met 0800 0402 om deze op te hogen. Dit kan via het telefoonmenu, dus dat kan 24/7.


De monteur heeft gisteren de verbinding aangesloten. De afspraak stond tussen 08:00 en 12:00. Werd pas om 11:30 gebeld, dus ik vreesde dat die weer niet zou komen. Maar uiteindelijk is het goedgekomen. Bedankt voor het meedenken.

 


Fijn om te lezen dat het is opgelost!


Reageer