Skip to main content

Ik heb mijn verhuizing doorgegeven aan KPN, voor over 2 maanden. Vervolgens mail en sms ontvangen dat ik dan een afspraak moet inplannen met de monteur voor het overzetten. Begrijpelijk, dus ik wil een afspraak plannen op de dag dat ik verhuis en mijn aansluiting mee verhuist, een vrijdag. Helaas geen mogelijkheid. Ook de dag ervoor geen mogelijkheid, eerste mogelijkheid de maandagmiddag na mijn verhuizing. Dus nu heb ik vanaf vrijdagochtend tot maandagmiddag geen internet, tv of telefoon. Vervolgens kijk ik of het nou gewoon pech is dat op de vrijdag ik verhuis alles vol zit. Tot mijn verbazing zie ik dat er op geen enkele donderdag of vrijdag een afspraak gepland kan worden. Hoe kan dat nou?

Hallo @brabantnetklant Ik ben het met je eens dat het wat vreemd oogt. Ik durf je oprecht niet te zeggen waar het aan kan liggen: ik denk om eerlijk te zijn dat het gewoon pech is. Heb je ook al contact met onze verhuisdesk hierover gehad? Je kunt ze bereiken als je belt naar de klantenservice via 0800-0402 en vraagt naar de verhuisdesk. 


Ik heb contact gehad met de verhuisdesk. Helaas pindakaas is het antwoord, alleen hebben ze een aantal cursussen gehad om dit netjes verpakt in mooie woorden met veel empathie te zeggen. Het blijkt dat de verhuisdatum die ik doorgeef nietszeggend is. Het gaat om de datum van monteur plannen, dan pas worden er zaken omgezet en overgezet.

De troostwoorden waren dat er tot datum monteur nog wel wifi was op mijn oude adres, ook al woon ik er dan zelf niet meer. Is toch fijn voor de nieuwe bewoner, want die loopt tegen zelfde probleem aan als ik.

 

Kleine tip, start bij het menu voor doorgeven verhuizing met een keuzewijzer die uitwijst of een monteur noodzakelijk is, geef dan het keuzemenu om die monteur te plannen en laat de klant per die datum de verhuizing doorgeven. Dan bespaar je m.i. veel ergernis.

 

Het is namelijk niet van deze tijd dat je energie en water gewoon digitaal kunt overzetten, maar dat voor internet van KPN er eerst een monteur moet komen, die maar zeer beperkt beschikbaar is vanwege Cofid. Lijkt een beetje of PKN nog steeds die bureaucratische inflexibele staatsmoloch is uit de vorige eeuw.

 

Nu start ik met doorgeven wanneer ik verhuis, mag vervolgens een monteur plannen maar krijg ook te zien dat ik het zelf kan installeren. Als ik vervolgens de monteur plan na de verhuisdatum die ik heb doorgegeven, schuift de verhuisdatum ineens naar die datum. Als ik dan bel of ik het niet zelf kan installeren (heb voldoende ICT’ers in alle soorten en maten in mijn familiekring) krijg ik te horen dat er in de centrale zaken moeten worden geregeld die via contact met de monteur ter plaatse moeten worden geregeld. Dat kan natuurlijk zo zijn, maar start daar dan mee. Dan manage je de verwachtingen van je klanten.

 

Helaas weer een dikke onvoldoende KPN. Weer een ontevreden klant die dit aan zijn omgeving gaat vertellen.

 


Ik snap heel goed dat het frustreert, @brabantnetklant en dat een situatie niet duidelijk is vind ik even vervelend als jij dat vindt. Waar je je water en energie inderdaad heel snel over kunt zetten, duurt bij je internet soms inderdaad langer. In dit soort gevallen moeten er soms werkzaamheden worden uitgevoerd, waarvoor er een monteur moet langskomen. Dat verschilt per locatie en type aansluiting. Dat heeft weinig met bureaucratie te maken. Je zult natuurlijk ook begrijpen dat we sowieso in een rare tijd zitten en heel voorzichtig zijn met het inplannen van monteurs. In jouw geval zal dit beide hebben meegespeeld. 


Reageer