Skip to main content
Beantwoord

Monteurs willen geen gaten boren voor glasvezelaanleg

• February 28, 2025
  • 4 reacties
  • 186 keer bekeken

Meerwillenweten2017
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2

Heden vandaag twee monteurs geweest voor aanleg glasvezel voor mijn buurvrouw (eindelijk) ze hebben bekeken toen kwamen ze met de volgende mededeling er mag geen gaten geboord (gasbetonblokken) worden door KPN en wij moeten ons vervoegen bij de verhuurder die moet hier maar voor zorgen aldus deze monterus KPN.

Ik zei tegen de monteurs gezien dat ik ruim 40 jaar als KPN monteur heeft gewerkt dat ik dit nog nooit had meegemaakt in mijn carriere dat ik geen gaten zou mogen boren en dat de verhuurder dit maar moest gaan doen.

De aanleg glasaansluiting heeft toen T-Mobile uitgevoerd tot aan de meterkast maar de oude aansluitpunt zit in de woonkamer ongeveer 12 mtr verder en dan zou je met een UTP kabel door twee zwakke muurtjes van gasbetonblokken heen moeten er zitten geen leidingen of iets in deze muurtjes verwerkt.
Tevens deelde de monteurs KPN mede als de verhuurder het niet zou willen doen zou er een opdracht opgestart moeten worden om de glasaansluiting te doen verplaatsen op kosten van de toekomstige klant van KPN die graag naar glas toe zou willen, aan de ene kant zou de buren dit wel moeten doen want straks gaat KPN het koper verlaten en heeft u niets meer.

Beste forum lezers dit kan of mag toch niet op deze manier gebeuren de klant moet toch ten alle tijden geholpen worden in deze, wie kan mij zeggen bij wie ik zou moeten zijn om dit voor te leggen welke afdeling of manager die ik hiervoor kan benaderen we wonen in Rotterdam-IJsselmonde ?

Beste antwoord door Ik_Combineer

Zeker weten doe ik het niet omdat het voor mij onduidelijk wie nou precies aan de deur is geweest. Ik gok dat u nog geen glasvezel heeft en dat KPNNetwerk langs is geweest. In dat geval zou ik een klacht bij KPNNetwerk indienen. Hun nemen dan contact met u op en dan zou er een nieuwe afspraak ingepland kunnen worden.

Als het gaat om u over te zetten op glasvezel terwijl u nu koper heeft kunt u het beste een nieuwe afspraak maken door met KPN te bellen via 0800-0402

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • February 28, 2025

Rotterdam IJsselmonde, is dat geen gebied van Primevest? En waren het dan monteurs van het glasvezel (kpnnetwerk en/of primevest) of waren het monteurs van de provider? 

Toevallig heb ik zelf heel de morgen in Ijsselmonde / keizerswaard gereden. Zie verder geen reden waarom er niet in gasbetonblokken mag worden geboord.

Meerwillenweten2017
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2

Rotterdam IJsselmonde, is dat geen gebied van Primevest? En waren het dan monteurs van het glasvezel (kpnnetwerk en/of primevest) of waren het monteurs van de provider? 

Toevallig heb ik zelf heel de morgen in Ijsselmonde / keizerswaard gereden. Zie verder geen reden waarom er niet in gasbetonblokken mag worden geboord.

Nee ik ook niet toen ik nog werkzaam was heb ik er ook nog nooit van gehoord en ik weet niet wie hiervoor moeten hebben in ieder geval iemand van de planning zij mogen mij ook bellen geen probleem.

En dat de verhuurder van de woning hiervoor moet gaan zorgen dat is helemaal tegenstrijdig en als hij het niet zou doen dan opdracht opstarten ISRA punt verplaatsen van de nterkast naar de woonkamer en dit zijn extra hoge kosten voor de buren...anders zitten ze straks zonder iets als KPN het koper gaan verlaten.

Weet jij toevallig wie ik hiervoor kan benaderen want dit kan echt niet……. of dat ze mij bellen is ook goed.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • Antwoord
  • February 28, 2025

Zeker weten doe ik het niet omdat het voor mij onduidelijk wie nou precies aan de deur is geweest. Ik gok dat u nog geen glasvezel heeft en dat KPNNetwerk langs is geweest. In dat geval zou ik een klacht bij KPNNetwerk indienen. Hun nemen dan contact met u op en dan zou er een nieuwe afspraak ingepland kunnen worden.

Als het gaat om u over te zetten op glasvezel terwijl u nu koper heeft kunt u het beste een nieuwe afspraak maken door met KPN te bellen via 0800-0402

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Meerwillenweten2017, welkom op onze community! Ik zie dat er al goed meegedacht is. Ben je er een beetje uit gekomen?