Skip to main content

Ik krijg een melding van een monteurs bezoek echter heb ik geen monteur besteld.

Ook wil ik niet aangesloten worden op glasvezel verlopig Hoe zit dit nu!!!!😖😖😖😖😖

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Het binnen afmonteren van de glasvezel aansluiting is kosteloos en hier zijn geen verplichtingen aan verbonden. Daarnaast is het zo dat als je wilt overstappen op glasvezel dit ook kosteloos is en zonder meerprijs in je abonnement. 
 

Het grootste voordeel met glasvezel is dat je verbinding stabieler is dan met een DSL verbinding en je haalt wel de maximale snelheid waar je voor betaald, dit in tegenstelling met je huidige DSL verbinding.


Allemaal leuk en aardig maar ik wil geen monteur van KPN.

Ik ben al 4 jaar voor de gek gehouden met de beloofde snelheid terwijl dat niet mogelijk is op mijn huis adres.

Dus wil ik GEEN monteur van KPN


Dan heeft u binnenkort geen internet e.d. meer. Koper gaat er uit en dan zult u dus flink moeten betalen om alsnog aangesloten te worden.  Lekker eigenwijs blijven hoor.


ZIGGO:grinning::grinning::grinning:


Woon je toevallig in een huurhuis? In dat geval gaat de aansluiting vaak niet via u zelf maar de verhuurder/organisatie. Neem dan vooral eerst contact op met de verhuurder alvorens je tegen de monteur van KPNNetwerkNL zegt dat hij/zij niet welkom is. Anders krijg je er misschien nog gedoe van.


Allemaal leuk en aardig maar ik wil geen monteur van KPN.

Ik ben al 4 jaar voor de gek gehouden met de beloofde snelheid terwijl dat niet mogelijk is op mijn huis adres.

Dus wil ik GEEN monteur van KPN

Welke beloofde snelheid? Welk abonnement heeft u en komt dit overeen met wat deze site aangeeft? https://tele2-fpi-info.fourstack.nl/

 

Soms krijg je op koper een 50/5 abonnement waarvan technische de helft maar mogelijk is om te leveren. Dat staat dan ook vermeld bij aanvraag.

 

Als het om glasvezel gaat. Het glasvezel netwerk gaat het koper netwerk vervangen. Vroeg of laat zul je dus over moeten want als er nog een handje vol mensen op koper zitten gaat KPN dit echt niet laten draaien. Overzetten doet de monteur altijd gratis en de snelheid ligt vaak boven waar je voor betaald.  (Bij 50 krijg je 71mb. Bij 100 krijg je121mb) Verouderde apparatuur kan gelijk vervangen worden als dit nodig is.

 

Als je echt niks met glasvezel te maken wil hebben, is er nog maar 1 provider mogelijk en dat is Ziggo. Ziggo heeft zijn eigen netwerk buiten en aansluitingen en kabels binnen.

Andere providers vallen af omdat die allemaal over het netwerk (koper, glas) van KPN gaan.

 

 


Laat in ieder geval wel de kabel binnen brengen en afmonteren in een doosje. Zo dus:

Dat kost je niets. Je hoeft er verder niets mee te doen, je kunt vervolgens gewoon bij Ziggo blijven.


Heb je een koopwoning. Als je het niet laat aansluiten en je wilt het verkopen is dat dus meteen duizenden Euro’s minder waard dan woningen in jouw omgeving. (Want later kost het gewoon geld en al naar gelang jouw situatie kan dat best wel eens veel zijn). 

Maar hier kan je het afmelden. 

planning.glasvezel@i-projectsbv.nl

Is alleen maar winst voor ze. 


Zolang jij geen toestemming geeft om die glasvezelaansluiting in jouw huis ( huur of koop) aan te sluiten, wordt die tegen je gevel "begraven", zodat de volgende bewoner eventueel wel toestemming kan geven. Je zult vast je redenen hebben om geen monteurs binnen te laten, maar het blijft eigenwijs…...:sleeping:


Zolang jij geen toestemming geeft om die glasvezelaansluiting in jouw huis ( huur of koop) aan te sluiten, wordt die tegen je gevel "begraven", zodat de volgende bewoner eventueel wel toestemming kan geven. Je zult vast je redenen hebben om geen monteurs binnen te laten, maar het blijft eigenwijs…...:sleeping:

Hallo @HansaanZet , bij een huis met tuin wordt de vezel in de stoep tegen de tuin aan begraven.

 


Als het een huurwoning is en ook de verbinding naar de (boven)buren loopt of moet binnendoor in jouw woning dan moet je de monteur toegang verlenen. Ik had zo'n akkefietje met een buurvrouw. Na dreigen met een advocaat (en dat was geen valse dreiging...) bond ze, tevens onder druk van de woningbouw, in.

En… met glasvezel kan KPN straks wél de beloofde snelheid leveren. Dit i.t.t. Ziggo overigens. Die roepen wel Gigabit maar de upload is nergens hoger dan een schamele 50 Mb/s!


Zolang jij geen toestemming geeft om die glasvezelaansluiting in jouw huis ( huur of koop) aan te sluiten, wordt die tegen je gevel "begraven", zodat de volgende bewoner eventueel wel toestemming kan geven. Je zult vast je redenen hebben om geen monteurs binnen te laten, maar het blijft eigenwijs…...:sleeping:


Hoeft niet, als de bewoner/eigenaar geen toestemming geeft moet die in de stoep begraven worden, mag die niet eens op eigen terrein.

En eigenwijs, hoezo, als je iets niet wilt en er geen tijd in wilt of kunt stoppen is dit niet eigenwijs, of het een slimme zet is is een tweede, als er in de toekomst veel geld word gevraagd om het alsnog binnen te krijgen pak je jezelf in de portemonnee, maar eigenwijs is een heel grote stap verder.:wink:

 

 

@PeterG

Alleen puur noodzakelijke zaken zul je toegang moeten verlenen.

Als het een huurwoning is en ook de verbinding naar de (boven)buren loopt of moet binnendoor in jouw woning dan moet je de monteur toegang verlenen. Ik had zo'n akkefietje met een buurvrouw. Na dreigen met een advocaat (en dat was geen valse dreiging...) bond ze, tevens onder druk van de woningbouw, in.

Dat vind ik altijd een grijs gebied, je hoeft namelijk geen toegang te verlenen als het ook anders kan, en dan zal die kabel buitenom moeten, wel of geen advocaat die daar iets aan veranderd, maar als het werkt leuk, bij mij had je ver moeten gaan als het onder dreiging zou gaan, ja ook meegemaakt in mijn huurflat., blij dat het huis nu van mijzelf is (en een klein deel van de bank):grin:


Hoi @abcvdvelden, er is een hele discussie ontstaan, die laat ik even voor wat het is. Het is mij nog niet duidelijk hoe het voor jou zit. Heb jij jouw order aangepast? Of aan laten passen? Of is het algemene aanleg vanuit KPN Netwerk? Zij gaan over de aanleg namelijk, dat is de netwerkbeheerder. Mag ik anders eens meekijken naar de situatie. Zou je jouw profiel willen voorzien van gegevens, hoor ik van je als je dat gedaan hebt, dan kijk ik mee. 


Beste Bart Z 

ik zie erg op tegen de montage. Ik woon in een parterre woning met twee flats erboven. De 3 oranje kabeltjes steken hier al ruim een jaar voor de geveltuin boven de grond. Mijn media box van kpn is aangesloten op het oude telefoonpunt achterin het huis. Zo’n 12 meter verder. Op de binnenkant van de buitengevel zit een oud casema contactpunt. Daar zou goed zijn maar wrsl niet geschikt. Heel weinig zin in dit gedoe mede door persoonlijke omstandigheden. Dus in mijn huis geen polonaise. Heeft dat ook gevolgen voor de bovenwoningen? 
mvg 


Beste Bart Z 

ik zie erg op tegen de montage. Ik woon in een parterre woning met twee flats erboven. De 3 oranje kabeltjes steken hier al ruim een jaar voor de geveltuin boven de grond. Mijn media box van kpn is aangesloten op het oude telefoonpunt achterin het huis. Zo’n 12 meter verder. Op de binnenkant van de buitengevel zit een oud casema contactpunt. Daar zou goed zijn maar wrsl niet geschikt. Heel weinig zin in dit gedoe mede door persoonlijke omstandigheden. Dus in mijn huis geen polonaise. Heeft dat ook gevolgen voor de bovenwoningen? 
mvg 

U zit nu op het forum van KPN de provider, wij zorgen er voor dat u internet, tv en telefonie kan gebruiken. Voor de aanleg van glasvezel zit u dus op het verkeerde adres. Het beste kunt u contact opnemen met kpnnetwerk.nl - hun leggen het glasvezel aan en onderhouden het.Â