Skip to main content

Hallo,

Ik heb 2 Harman Kardon Citation One speakers (gekoppeld aan elkaar) en daar heb ik ruim een jaar plezier van gehad. 

Ik speel altijd muziek af via Spotify op deze boxen (soms via WiFi en soms via Bluetooth). Alleen sinds een paar maanden stopt de muziek ineens met afspelen. Dan moet ik weer opnieuw verbinden of op de Play button klikken op mijn telefoon.

Ik heb ook regelmatig het probleem dat ik niet eens met de boxen kan verbinden. Dan moet ik ze of opnieuw installeren of de stekkers eruit halen en opnieuw laten opstarten. 

Nu zie ik op het forum deze verschillende problemen met Harman Kardon speakers terugkomen. 

Alleen wat is nu de juiste oplossing om dit probleem op te lossen? 

Ik dacht dat het probleem bij de boxen lag, maar ik heb nieuwe boxen gekregen van Coolblue alleen het probleem is nog steeds hetzelfde. 

Ik hoor graag wat de oplossing is. 

Ik dacht dat het probleem bij de boxen lag, maar ik heb nieuwe boxen gekregen van Coolblue alleen het probleem is nog steeds hetzelfde. 

Je telefoon ook..... dus als het met BT nog steeds dat probleem is, staat kpn dáár helemaal buiten. 

En via wifi blijft ook je telefoon de bron.

Doe het eens via je laptop of tablet. Via BT bijvoorbeeld. 


Welkom op de community @JvL18, net als Peter ben ik in eerste instantie ook benieuwd hoe het gaat als je de muziek vanaf een ander apparaat probeert te streamen. Heb je dan ook hetzelfde, of merk je het alleen als het via de telefoon gaat?


Welkom op de community @JvL18, net als Peter ben ik in eerste instantie ook benieuwd hoe het gaat als je de muziek vanaf een ander apparaat probeert te streamen. Heb je dan ook hetzelfde, of merk je het alleen als het via de telefoon gaat?

Hi @Jasper van KPN @PeterG 

Wanneer ik Spotify beluister in de auto dan heb ik nergens last van. Ik heb zelf een S23+ en mijn vriendin een IPhone 14. Beide ervaren we dezelfde problemen, puur en alleen wanneer we afspelen we op deze boxen. 

Mijn vriendin speelt het altijd af via WiFi. 

In mijn optiek moet het iets te maken hebben met het netwerk i.c.m. deze boxen. Ik snap ook niet waarom ze af en toe onbereikbaar zijn en een herstart nodig hebben. Onbereikbaar/niet beschikbaar via WiFi als Bluetooth. 

Ik hoor het graag


Dit topic is onterecht gesloten: nieuw topic is: Muziek stopt bij Harman Kardon speakers - Hoe kan dit? | KPN Community


Topic is niet gesloten. Dat gebeurt pas als er 3 jaar niks op gebeurd.

Onbereikbaar/niet beschikbaar via WiFi als Bluetooth

BT staat kpn geheel buiten. Als dat ook niet werkt wijs ik naar de HK zelf.

Mogelijk net als met de HK wekkerradio/internet radio. Probleem op netwerk HK. Die werkt ook al maanden dan weer wel, dan weer niet. Loopt hier en op de Ziggo community een topic over. Het loopt ook allemaal niet via de servers van kpn. Maar via die van HK. 

HK heeft een nadeel dat op de achtergrond áltijd diens servers aangesproken worden als je spul van hen gebruikt.

Ik zou 'm bij je leverancier inruilen voor een ander merk. Dit probleem zit niet bij kpn.

Wendt je tot HK en/of je leverancier.


Als een topic gesloten is kan je niet meer reageren, dat gebeurt na 6 maanden zonder activiteit. Een gemarkeerd antwoord is geen slot op een topic, het kan zijn dat je daar per ongeluk op hebt geklikt. Ik heb je nieuwe topic verborgen en het beste antwoord hier ongedaan gemaakt, zodat we hier gewoon verder kunnen gaan.

 

Dat het in de auto werkt zonder problemen helpt in dit geval niet zoveel, we wilden juist weten of andere apparaten het probleem ook ervaren bij de Harman Kardon speakers. Kan je de dingen die Peter noemt ook nog bekijken?


@PeterG @Jasper van KPN 

Zojuist getest via mijn laptop zoals gevraagd. Na circa 15 minuten treedt exact hetzelfde probleem op. 

Via de laptop spotify opgestart, verbonden met de HK speakers (via Spotify connect, dus wifi), de muziek valt stil, spotify staat gepauzeerd en er moet weer handmatig op 'Play' geklikt worden. En toen bleek de connectie met de boxen verloren te zijn. 


Ik houd het op probleem bij HK.

Alles blijft verder wel werken namelijk. 

Probeer het met een ander merk. Dat zal zeker werken.