Skip to main content

Ik heb een klacht mij is 14 jaar geleden glasvezel verkocht maar ik heb helemaal geen glasvezel, er ligt bij mij koper.

Ik heb het contract waarin staat dat ik wordt aangesloten op de glasvezel maar dit klopt niet ben ik achter gekomen dmv dat ze bij mij aan de deur stonden van odido en mij kwamen vragen of ik bij hun glasvezel af wilde nemen waarop ik zei dat ik al glasvezel had van kpn .maar dat kon volgens hun niet omdat kpn in mijn woonplaats nog geen glasvezel heeft aangelegd. 

Ik heb mijn papieren er bij gepakt en daar staat dat ik op de glasvezel wordt aangesloten .

Dus de kpn gebeld was zo dat ik koper had en geen glasvezel konden niets voor me doen terwijl mijn abonnement nu 90 euro per maand is .

Ik heb daarna nog 3 keer met de klantenservice gebeld en mij werd opeen gegeven  moment een korting geboden die ik ver onder de maat vond .

Dat vond de medewerker zelf ook,zelfs het contract doorgestuurd. 

De medewerker had dit nog nooit meegemaakt maar kon verder niets voor me doen dan €7,50 korting op mijn abonnement geven.

Hierna weer een keer geprobeerd  maar ik kom niet verder,oja ook nog dat ik een brief kreeg dat ik wil tekenen voor toestemming voor glasvezel dat had ik 14jaar geleden moeten doen .

Ik weet het niet meer eerst een product verkopen vervolgens niet krijgen  maar wel de volle mep betalen .

Ik wil gewoon een redelijke compensatie voor het geen gebeurt is ,een nieuwe klant krijgt nog meer.

Hopelijk kan iemand mij helpen

 

Hi @Dataman80 en welkom op het forum!

Gek dat er glasvezel op je contract staat terwijl je op koper aan bent gesloten. 😕 
Als ik je aansluiting bekijk dan is er bij jou glasvezel aanwezig tot aan de straatkast of wijkcentrale. Vanaf daar gaat er een koperlijn naar jouw woning toe. Misschien is dat wat er met het glasvezel gedeelte bedoeld werd?

Als je een abonnement hebt dat 14 jaar oud is dan is de kans sowieso groot dat je door inflatie e.d. inmiddels een stuk meer betaalt dan de huidige abonnementen, dus je kunt in je MijnKPN nog kijken of er een abonnement is wat beter bij je past qua prijs en inhoud. 

Een korting of compensatie kan ik hiervoor helaas niet geven. Er ligt ook enige mate van verantwoordelijkheid bij de klant om af en toe het abonnement door te nemen om te kijken of het klopt of bij je past. Als blijkt dat er iets niet klopt dan kan het nog op tijd opgelost of aangepast worden. Na 14 jaar lukt dat niet meer.

Hopelijk zijn er andere abonnementen in je MijnKPN te vinden die beter bij je passen qua prijs en wensen en mocht je in de toekomst nog eens ergens een vraag over hebben, maak gerust weer een topic aan!


In mijn woonplaats werd toentertijd in bepaalde wijken ook zogenaamd glasvezel verkocht en aangelegd, ik weet nog dat ik bij de voorlichtingsbus ben geweest waar ik uitleg en folders kreeg.

Achteraf bleek het inderdaad glasvezel tot de wijkkast te zijn en vanaf de wijkkast bleef de koperlijn bestaan.

Nu is alles wel verglaasd @Dataman80 en @Sanne_M 


Er zijn twee soorten glasvezelaansluitingen: FttC (Fibre to the Curb) en FttH (Fibre to the Home) .

Bij de eerste soort ligt de glasvezel tot aan de straatkast (Curb) en daarna wordt het koper. De snelheden zijn vaak (een stuk) hoger dan bij een volledige koperaansluiting. Jaren geleden is dat ook als "glasvezel" verkocht, zo ook bij familie van mij in Zwolle. Ook Ziggo doet zoiets door te schremen met hun glasvezel/coax netwerk. Ongetwijfeld is dit het soort glasvezel dat destijds aan TS is geleverd. 

Bij de tweede soort ligt de glasvezel tot in het huis (Home). Dat is wat tegenwoordig onder een glasvezelaansluiting wordt verstaan. 


Glasvezel is me name handig cq beter voor lange afstanden, voor een korte afstand is er niets mis met koper. Als de snelheid voldoende is dan merk je er verder niets van.


Precies, ik heb op dit moment zelf ook nog FttC met een technische snelheid (bonding) van ruim 200 Mb/s. Ik heb een tijdje een 200 Mb/s abo gehad, maar inmiddels teruggezet naar 100, is voor mij meer dan genoeg. 


Dank jullie wel voor alle antwoorden, ben er blij mee.

En ik kan er wat mee.

Bedankt allemaal

A.SchneiderbergÂ