Skip to main content

Hoelang moet je wachten voordat je een aansluiting krijgt voor glasvezel?

Ik ben nu 1 jaar bezig om een glasvezelaansluiting te krijgen in een nieuwe woning maar tot op heden is dat nog niet gelukt. Ik heb stellig de indruk dat ze bij KPN netwerken niet weten waar ze mee bezig zijn want ik krijg daar geen antwoorden waar ik iets mee kan en dus nog steeds wacht op het antwoord wanneer ik de aansluiting krijg. 

Sinds enkele weken heb ik na bijna 1 jaar wachten en communiceren met KPN netwerken de glasvezelkabel in de meterkast liggen maar er komt (nog) geen monteur om het kastje aan te sluiten.

Telefonisch contact heeft ook geen zin omdat je daar alleen het antwoord krijgt “ja we nemen contact met u op"!

Dan heb je al wel 30 minuten tot meer dan 1 uur aan de telefoon gezeten voordat iemand daar opnam dus dat zouden ze daar ook kunnen verbeteren.

Dus ben ik benieuwd of ik dit jaar nog de glasvezelaansluiting krijg.

Aangezien het hele aanlegtraject ca 2 jaar duurt mag je nog niet klagen😉. Wat zegt de site van kpnnetwerk over de status van jouw adres? Kijk op kpnnetwerk.nl en vul postcode en huisnummer in. 


Ik kan erover mee praten. Een jaar geleden is de kabel bij mij in de meterkast gebracht en afgemonteerd op een aansluiting. Ik zit nu nog steeds te wachten op signaal.

Ook ik heb de indruk dat KPN Netwerk totaal niet van elkaar weet wat ze aan het doen zijn

Ik heb verschillende keren via mail contact gehad met KPN Netwerk en de ondernemer, maar ik krijg alleen standaard antwoorden terug.

Dit wilde je waarschijnlijk niet horen… ☹️