Skip to main content

Na gratis snelheidsverhoging is mijn upload gedaald naar 20 Mbit

• May 22, 2025
  • 18 reacties
  • 158 keer bekeken

En ​@EmileS dat is natuurlijk niet de bedoeling en ik snap dat dit dan even niet als een cadeautje voelt. Ik wil dit wel even boven tafel krijgen. Zou je jouw gegevens van het abonnement kunnen invullen in jouw profiel en mij hier een seintje kunnen geven? Dan loop ik dat voor je na!

Hoi Remco,

Ik heb mijn klantnummer en gegevens van mijn (oorspronkelijke abonnement in mijn profiel gezet. Hoop dat je daar genoeg aan hebt? 

18 reacties

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@EmileS dat is zeker meer dan voldoende. Ik ga even op onderzoek uit en kom er  op terug!

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@EmileS. Ik heb nog even jouw abonnement nagelopen en het is inderdaad vreemd. We zullen nooit zomaar je snelheid weer afpakken maar ik zie hem administratief inderdaad als 200/20 staan. Kijk ik echter in mijn technische systemen dan zie ik wel het juiste poortprofiel staan. Ik wil eerst even nagaan of wat ik meet overeenkomt met wat jij ervaart.

Zou je een speedtest kunnen doen? Als je de mogelijkheid hebt het liefst bekabeld dan checken we eerst de snelheid.

https://www.kpn.com/internet/speedtest

• Auteur
  • Topper
  • May 22, 2025

Met de speedtest haal ik 184MB down en 165 MB up. Technisch lijkt het dus goed. 

Maar ik zou graag administratief zien dat er staat welk abonnement ik heb. Dat is dus niet 'sneller internet 200', maar 'glasvezel 200MB'. Dit hoort gewoon overeen te komen en voorkomt eventuele verwarring in de toekomst. Verder vindt ik het heel raar dat ik een bericht krijg alsof ik zelf om deze wijziging heb gevraagd (in de trant van 'Bedankt voor je bestelling') terwijl het door KPN geïnitieerd is. Ik zou graag een bericht krijgen waarin staat hoe het is. Dus, iets van 'Wij hebben je snelheid kosteloos verhoogd binnen je lopende abonnement'. 

Misschien ben ik een beetje achterdochtig, maar ik heb zaken graag duidelijk geregeld en wil onduidelijkheid zo veel mogelijk voorkomen. Helaas heb ik in het verleden een negatieve ervaring met iets dergelijks gehad. Dan denk je een bedrijf wel op hun woord te kunnen vertrouwen, maar opeens weet niemand meer van een afspraak en trek je aan het kortste eind omdat er niets op papier staat... 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Nee dat zou ik geen achterdocht willen noemen hoor Emile, ik zou persoonlijk ook graag duidelijkheid willen hebben en ik vind dit geen onredelijke vraag. We hebben wat meer issues gezien bij de laatste snelheidsverhogingen.

Ik ga er vanuit dat dit zo blijft en je hebt dat nu namens mij ook zwart op wit staan. Ik ga nog wel even voor je mailen naar de mensen die de campagne in behandeling hebben en kom hier later nog op terug. Ik ben wel volgende week een weekje weg dus of een collega pakt dit op of ik kom er na mijn vakantie op terug :-) .

• Auteur
  • Topper
  • May 23, 2025

Bedankt voor je antwoord en hulp Remco. Fijne vakantie! 

• Auteur
  • Topper
  • June 11, 2025

Ik heb hierna niets meer gehoord en ben wel benieuwd naar de status. Administratief staat mijn abonnement nog steeds op 200 Mbit/s down en 20 Mbit/s up.

• June 11, 2025

Ik heb hierna niets meer gehoord en ben wel benieuwd naar de status. Administratief staat mijn abonnement nog steeds op 200 Mbit/s down en 20 Mbit/s up.

Dat is normaal denk ik. Is bij mij ook zo.

Michael001
Slimmerik
  • Slimmerik
  • June 11, 2025

Bij mij ook. Maar ben het met ​@EmileS eens; het klopt natuurlijk niet. 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Ik ben inmiddels weer terug :-) . Ik heb even mijn collega's aan de mouw getrokken en de navraag staat nog steeds uit. In de kern lijkt het inderdaad alleen een weergavefout te zijn.

• Auteur
  • Topper
  • July 2, 2025

Is hier nu al een antwoord op? Ik zie nog steeds dat ik administratief 200/20 heb en niet 200/200. En wat ook vreemd is, als ik naar abonnement aanpassen ga staat er dat ik 100/100 glasvezel heb en dat ik kan upgraden naar 200/200 glasvezel voor €18 extra per maand.

Sorry, maar ik snap hier echt helemaal niets meer van. In de praktijk heb ik inderdaad 200/200 (glasvezel?), maar ik zou dat graag ook administratief zo terug zien. En als het kan graag nu en niet als mijn abonnementsperiode voorbij is. Ik snap werkelijk niet waarom dit zo moeilijk is!

• Auteur
  • Topper
  • July 10, 2025

Jammer dat hier niet meer op gereageerd wordt! Kan dit misschien eindelijk opgelost worden?

• July 10, 2025

Ik snap niet waar je je eigen druk over maakt…

Bij mij staat 100/10. En ik haal ook gewoon 100/100. Of hoger. Ik zie het probleem niet.

• Auteur
  • Topper
  • July 10, 2025

Ik snap weer niet dat mensen zich hier niet druk over maken.

Als ik bijvoorbeeld straks mijn abonnement ga verlengen heb ik op papier geen glasvezel abonnement en ook geen 200/200, maar 200/20. Dat zou best een verschil kunnen maken.

Of als het KPN zo uitkomt zetten ze me gewoon naar een upload van 20, want dat is het abonnement dat ik nu 'officieel' heb. Dan maakt het niet uit wat ik nu in de praktijk haal, want dat is niet gegarandeerd door mijn onderliggende abonnement.

Dus, ik wil gewoon op papier wat ik heb, zodat dat ook aangetoond kan worden. Mensen zijn veel te makkelijk tegenwoordig. 

• July 10, 2025

Als ik bijvoorbeeld straks mijn abonnement ga verlengen heb ik op papier geen glasvezel abonnement ...

Er bestaat geen glasvezel abonnement bij KPN. Alle abonnementen zijn hetzelfde. Of je glasvezel of koper hebt maakt niets uit. 

Een verbinding over glasvezel is bij KPN altijd synchroon. Upload is dus altijd hetzelfde als de download. Ongeacht welk abonnement je hebt. 

Er is geen abonnement bij KPN waarbij je een lagere upload dan de download op glasvezel hebt.

• Auteur
  • Topper
  • July 10, 2025

Als ik bijvoorbeeld straks mijn abonnement ga verlengen heb ik op papier geen glasvezel abonnement ...

Er bestaat geen glasvezel abonnement bij KPN. Alle abonnementen zijn hetzelfde. Of je glasvezel of koper hebt maakt niets uit. 

Een verbinding over glasvezel is bij KPN altijd synchroon. Upload is dus altijd hetzelfde als de download. Ongeacht welk abonnement je hebt. 

Er is geen abonnement bij KPN waarbij je een lagere upload dan de download op glasvezel hebt.

Dan hoort dat dus ook niet zo in mijn abonnementsgegevens te staan en dus wil ik dat veranderd zien. 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hallo EmileS ik zag je privébericht, ik was er even tussenuit en deze was verdwenen uit mijn filters, excuses.

We hebben jouw feedback meerdere keren doorgezet. Het antwoord was dat dit momenteel niet gewijzigd kan worden. Het betreft namelijk een VAS die ook ingezet wordt op koperlijnen. Men zal in de toekomst kijken of dit gewijzigd kan worden maar ik heb als moderator van deze community geen opties om dit op dit moment te wijzigen. 

• Auteur
  • Topper
  • July 14, 2025

Hallo Remco, 

Dank je wel voor je antwoord. Ik weet even niet wat een VAS is, maar blijf het raar vinden. Hopelijk wordt het ooit aangepast en zorgt het niet voor 'problemen’ in de toekomst…

• July 14, 2025

Die problemen verwacht ik niet. Zoals al gezegd, jouw abo is ooit geoormerkt als "xDSL" en kpn is dus niet bij machte die oormerking aan te passen nu je op glasvezel bent overgegaan. Het wordt wel aangepast als je overstapt op één van de nieuwe abonnementsvormen van kpn.