Skip to main content

KPN abonnement genomen,

Bij installatie de stap voor stap in MijnKPN doorlopen, dan bij we checken je verbinding, duurt erg lang, en vervolgens is niet gelukt.

Op het aansluit punt staat Connection brand natuurlijk niet, en Alarm en ja hoor die is rood.

Bij de installatie van de kabels, zat een van de installateurs te roepen, dat meen je niet. 

Dus ik ben bang dat die kabel niet goed is aangelegd, 

Ik vraag me af of de monteur die binnenkort komt, dit kan zien…

Kan KPN niet de schuld geven denk ik, ze sturen netjes een monteur zonder kosten.

Dus afwachten.

Iemand ervaring met soortgelijke situatie?

 

 

Ja helaas ik. Dezelfde situatie. Alarm rood. Voor het eerst glasvezel, overgestapt van Ziggo. Ze sturen een monteur na het weekend, en zijn behulpzaam aan de telefoon. Ik dacht dat de verbinding wel getest was na aanleg.

Hoe dan ook, voor diegenen die ook voor het eerst overstappen van kabel naar glasvezel: ik kom nu waarschijnlijk te zitten zonder internet en tv voor het weekend 😞. De helpdeskmedewerker bood aan om de databundel op mijn telefoon te vergroten zodat ik die voorlopig als wifi hotspot kan instellen totdat het opgelost is. Alleen wat betreft mobiel ben ik nog niet overgestapt. Dat wilde ik daarna doen, en niet tegelijk, om bij problemen niet helemaal zonder verbinding te zitten.

Dus: als je overstapt naar glasvezel KPN, zorg dat je er EERST zit met je mobiel, en dat je DAN internet/TV overzet.

Een andere optie was misschien geweest om de overstapdatum een week voor het beëindigen van de vorige kabelprovider te zetten. Heb ik niet aan gedacht en standaard staat het gewoon op dezelfde datum. Je betaalt dan wel een week dubbel, maar zonder internet/TV is toch lastig.


@Juan Antonio, ik begrijp dat er al een monteur komt. Dat is fijn. Die zal er alles aan doen om een werkende verbinding achter te laten. Hoor graag als de monteur geweest is. 


@Juan Antonio Hopelijk heb jij meer geluk, maar bij mij is het niet 1-2-3 opgelost. Monteur langsgeweest. Voordat hij er was ging het rode Alarm lampje uit, na het hele weekend aan geweest te zijn. Maar nu een knipperend groen Connection lampje, wat "geen connectie" betekent. De monteur kon geen signaal krijgen. Is naar de centrale geweest om te kijken of het daar aan lag. Maar er is fysiek geen connectie lijkt het. Nu moet een monteur van KPN Netwerk langskomen waar een afspraak voor gemaakt gaat worden. Vermoeden is dat er ergens iets niet goed gelast is. Klinkt niet goed.


@fgabe Daar ben ik dus ook bang voor dat het fysiek aan de kabel ligt. En die kabel ligt in mijn best grote voortuin met tegels en grind. Ik zit daar niet op te wachten dat ze moeten graven.


@Juan Antonio Hoeft niet perse. Wat ik uit de monteur opmaak is dat ze het meestal gewoon zo kunnen oplossen. En, er is goed nieuws, als is het wel onverklaarbaar. Terwijl ik zit te wachten op een link voor een monteurafspraak (die dus ergens een kabel zou moeten lassen) zie ik nu ik thuiskom van werk dat het connection lampje niet meer knippert maar gewoon groen is. En ja hoor! Als ik de modem aansluit heb ik gewoon connectie via KPN. Ik weet niet wat ze gedaan hebben, maar het is in ieder geval opgelost. Overigens had ik ook tegen de verwachting in gewoon nog internet en TV via Ziggo afgelopen weekend. Eigenlijk had dat vrijdag gewoon afgesloten moeten zijn. Dus al met al heb ik uiteindelijk de overstap gemaakt zonder al te grote problemen. Een monteur over de vloer gehad, dat wel, en die kon het ook niet oplossen, maar was wel aardig en behulpzaam. Hoe het uiteindelijk wel opgelost is weet ik niet, maar hij doet het. Er is dus nog hoop voor je!


@Juan Antonio Hopelijk is het bij jou ook al opgelost, maar even ter info als dat niet zo is. Bij mij werkte het uiteindelijk prima, maar nu stond ineens toch een netwerkmonteur voor de deur (terwijl ik een SMS van KPN had gekregen dat die afgezegd was omdat ik connectie had). Hij kon zien dat we een galsvezelkastje van een slechte batch hebben gekregen, en ze zijn die aan het vervangen. Blijkbaar wist de gewone KPN monteur die er eerder was niets van. Hij heeft het kastje vervangen ondanks dat er op het moment geen probleem meer was.


@fgabe Dankjewel voor de informatie. Bij mij komt de monteur morgen langs, wellicht is het net zoiets als bij jou en is het makkelijk op te lossen.


@fgabe Vandaag de monteur langsgeweest, no connection met nieuw glasvezel kastje. Geen verbinding. Daarna laser erop en naar de centrale. Bleek de kabel was niet aangesloten. Daarna kwam de monteur en werkte alles. Alleen de WIFI snelheden vallen tegen, ga die SuperWifi Mesh kopen, al zijn die AC misschien toch maar iets meer uitgeven en meteen Wifi 6 gebruiken.

En na de verbinding staat Ziggo na 5-10m helemaal uit, opletten bij opzeggen. Had ze achteraf allebei willen aanstaan dan maar 1x maand extra betalen voor Ziggo als backup.

In ieder super blij dat er niet gegraven hoeft te worden. En alles werkt naar behoren.

Â