Skip to main content
Antwoord

Na modem update werkt Sneller Internet Buitengebied (4G) niet meer

• June 3, 2025
  • 7 reacties
  • 375 keer bekeken

Na de update werkt mijn 4G modem niet meer. Zie ook op de startpagina van de modem helemaal geen optie voor een 4G modem.

Gister 5 kwartier aan de telefoon gehangen met KPN service maar we kregen hem niet aan de praat. 

Alle lampjes branden normaal, resetten van modem en 4 g modem heeft niet geholpen. 

Ik las dat iemand de 4g modem heeft weten terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Hoe moet dat? Ik heb er overigens nooit iets aan veranderd, zou niet weten hoe.

Beste antwoord door Arjan van KPN

Ik heb toch je probleem verplaatst naar een nieuw topic, want zo kunnen we wat dieper op je probleem ingaan en je er mogelijk mee helpen. 

Ik ben er niet zeker van of je iets aan de modeminstellingen kunt wijzigen wat betreft je 4G modem en werking daarvan. Dat kan ik eventueel nog navragen. Maar wat je zelf voorstelt, om het 4G modem een fabrieksreset te geven, is wel een goed idee. Je kunt dat wel het beste doen in combinatie met een fabrieksreset van je Experia Box. Zou je eerst de instructie willen volgen die je hieronder vindt achter de link? Daarna kun je het 4G modem resetten op vergelijkbare wijze. Namelijk door middel van het resetknopje (in het gaatje) zo lang ingedrukt te houden totdat de lampjes uitgaan (of totdat het powerlampje enkel brandt). 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@MVMG, welkom op onze community! Als je inlogt op de webinterface kun je de instellingen van de V10 kunnen controleren. Kun je daar een screenshot sturen van het gedeelte over het 4G modem? Misschien is een reset wel nodig maar misschien is het simpelweg een instelling daar.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 3, 2025

Zoals ik al zei staat daar helemaal niks over een 4g modem of internet buitengebied.

Alleen de kopjes:

• Wifinetwerk
  • Internetverbinding
  • Dit apparaat
  • Verbonden apparaten
  • Televisie
  • Telefonie
  • Filters
  • Mobiel Internet Back up

Dat laatste is niet het 4g modem is me verzekerd (er staat geen dongle)

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 3, 2025

En wat staat er dan onder Mobiel internet back-up. Bij status zou bij jou bijvoorbeeld 'present’ moeten staan. Hieronder een beeld van de mijne zonder 4G back-up (want glasvezel hier).

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 3, 2025

Bij mobiel internet back up staat “not present”.

Maar door de KPN is me verzekerd dat dit niet de 4g modem functie betreft. Dit is iets met een dongle, die heb ik ook niet.

Volgend mij moet er gewoon op de start pagina een kopje 4g modem of internet buitengebied zijn. Die ontbreekt bij mij.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • June 3, 2025

Ik heb toch je probleem verplaatst naar een nieuw topic, want zo kunnen we wat dieper op je probleem ingaan en je er mogelijk mee helpen. 

Ik ben er niet zeker van of je iets aan de modeminstellingen kunt wijzigen wat betreft je 4G modem en werking daarvan. Dat kan ik eventueel nog navragen. Maar wat je zelf voorstelt, om het 4G modem een fabrieksreset te geven, is wel een goed idee. Je kunt dat wel het beste doen in combinatie met een fabrieksreset van je Experia Box. Zou je eerst de instructie willen volgen die je hieronder vindt achter de link? Daarna kun je het 4G modem resetten op vergelijkbare wijze. Namelijk door middel van het resetknopje (in het gaatje) zo lang ingedrukt te houden totdat de lampjes uitgaan (of totdat het powerlampje enkel brandt). 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 3, 2025

Na de reset met het knopje werkt de 4g modem weer!

helaas is wel mijn thuisnetwerk in de war, moet ik weer vaste Ip adressen toekennen aan printers en NAS

Maar goed het is opgelost

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Top dat het na de reset weer werkt! Heel blij mee. Hopelijk ben je niet al te veel tijd kwijt aan de instellingen te herstellen, maar het belangrijkste is dat de 4G snelheid er weer bij komt :)