Skip to main content

Ik maak gebruik sinds juni 2021 van uw aanbieding 3 maanden gratis glasvezelsnelheid 500/500 Mbit/s Glasvezel. Voor de gratis omzetting had ik echter 200/45 Mbit/s en na de omzetting, dus momenteel 250/285 Mbit/s. Ik zou graag een uitleg willen ontvangen hoe dit mogelijk is. De beloofde 500/500 Mbit/s is voor mij misleidend.  Aan mijn apparatuur ligt het niet want ik bezit een

V10 modem en een redelijke nieuwe decoder. Ik zie uw reactie graag tegemoet. Mvg. Wim

Gemeten over WiFi of bedraad?


Wifi beneden en op derde verdieping via draadlozeverbindingssets van kpn.


Hoi @Wim feodor . Wifi is met dit soort snelheden nooit te garanderen. Veel apparaten kunnen dat helemaal niet aan. Ook een draadloze verbindingset heeft vaak een grens en is niet betrouwbaar met de overdracht van dit soort hele hoge snelheden.  Als je dit goed wilt meten zal dat met een bekabelde pc of laptop moeten.Mocht er dan nog steeds te weinig binnen kommen kunnen we uiteraard actie ondernemen en heb je een legitiem issue.

 

Wat wifi betreft is het afhankelijk van afstand, welke snelheid jouw apparaten draadloos aankunnen, welk kanaal etc.  

Voor verbeter tips met betrekking tot wifi is er dit topic:

 


Beste Erwin, bedankt voor uw heldere en duidelijke uitleg. Gezien wij over plus minus 7 maanden gaan verhuizen ( momenteel wordt ons nieuwe appartement gebouwd) wil ik nu geen gebruik maken van de KPN Wifi Manager want voor zo'n korte periode vind ik eigenlijk zonde voor de energie die KPN daarin gaat steken. Echter na verhuizing wil ik toch gebruik maken van de KPN verhuisservice want er wordt door de aannemer enkel loze leidingen aangelegd ( bewust gedaan gezien de extreme hoge kosten als ik de juiste leidingen wel door de aannemer zou laten plaatsen). 

Heb wel nog overwogen om over te stappen naar andere provider maar ben uiteindelijk toch wel tevreden met KPN. Kunt u mij wel vertellen wanneer ik contact met KPN op moet nemen betreffende aanleg juiste leidingen.  Opleverdatum is nog niet bekend. Indien datum wel bekend is dan direct contact met KPN opnemen? Fijn weekend.


Zo snel mogelijk als je de datum weet lijkt mij.  Verhuizing doorgeven  

Monteur komt op die dag alles aansluiten, (Ook nt voor glasvezel).

Daarnaast kan de monteur in overleg kabels door die loze leidingen trekken. Let wel dat daar ook meerwerk voor gevraagt word (15euro per kwartier), plus evt muuraansluitingen (12euro p/s)

Monteur kan daar een totaal prijs voor maken.

 


Hoi @Wim feodor . Dat klinkt als een groot avontuur. Een nieuwe woning dus? Regelt de aannemer ook dat er aansluitingen op het KPN netwerk komen? Zo ja, is bij hem ook bekend wanneer die verbindingen werkend opgeleverd worden? Betreft het een heel nieuw blok aan woningen?


Beste Erwin, het betreft een project bestaande uit 38 koopappartementen en 72 huurwoningen, de bouw is in juli 2020 begonnen en oplevering zal omstreeks mrt/april/mei 2022 plaatsvinden.

Standaard:

In woonkamer en slaapkamer 1 worden loze leidingen geplaatst ( zoals aangegeven op de verkooptekeningen). Deze leidingen kunnen wij gebruiken voor toekomstige telefoon, televisie-, of internetaansluitingen. Alle loze leidingen worden voorzien van een controledraad.

Daarnaast hebben wij extra loze leidingen laten plaatsen ( uiteraard tegen meerkosten).


Dank voor de info. Dat lijkt me een prima manier om binnenshuis optimaal van de verschillende diensten gebruik te kunnen maken.

Mijn vraag gaat eigenlijk over: Welke providers gaan daar in de wijk allemaal hun diensten aanbieden? Vaak weet een aannemer hier meer van. Zijn er deals met Ziggo? KPN? 

Zo ja, wat is verwachtte oplevertermijn van deze netwerken? Geschied dat samen met de oplevering van de woningen?

 


Hoi @Wim feodor . Weet je hier al wat meer over?


Excuses voor late reactie, ben net terug vanuit buitenland.

De glasvezel is voor zover ik weet van KPNnetwerk. Het is een open netwerk, dus is er een keuze te maken uit verschillende providers zoals KPN, T-mobile, Xs4all, etc. Geen Ziggo in iedergeval. Want Rekam is in Gouda en omstreken de baas.


Kun jij in je profiel het adres van die nieuwe woning vermelden? Ik wil graag even meekijken. Zou je mij een seintje kunnen geven als je je profiel hebt aangevuld?


Goedemorgen Erwin,

Zoals ik eerder heb aangegeven wordt er momenteel nog gebouwd, het betreft project Goudshof, bestaande uit 38 koopappartementen en 72 middeldure huurappartementen.

Ons toekomstig adres gaat luiden xxx Wat bedoel je met aanpassen profiel? Ik ben nog niet verhuisd, oplevering vindt in mrt/april/mei plaats.


Ik vroeg het om in de toekomst mee te kunnen kijken. Maar het is inderdaad nog redelijk ver weg.

Zodra het fysieke glasvezelnetwerk er ligt, zou jij bestelbaar moeten worden op kpn.com met je nieuwe postcode+huisnummer. (uiteraard moet er dan ook een fysiek woonadres bekend zijn, maar dat is de taak van de aannemer(s). ).  Zodra dit kan zou ik bij ons te kennen geven dat je van plan bent te verhuizen en een wensdatum bij ons kenbaar te maken: https://www.kpn.com/service/administratie/verhuizen.htm

 

 


Beste Erwin, ik wil met u afspreken dat wanneer de datum van oplevering bekend is direct u te contacten.

Tenslotte moet er nog juiste kabels door KPN in ons appartement doorgetrokken worden. Ik vind het wel grappig dat u mij al wat prijzen doorgeeft wat het doortrekken betreft. Mijn oudste zoon heeft een huis laten bouwen in Vinkeveen en zijn contract ( KPN internet / telefoon / mobiele telefonie) liep af en KPN heeft voor € 25,00 zijn hele huis ( 3 verdiepingen, 200m2 inhoud) van kabeldoortrekking voorzien. Hij kreeg nog twee Wifi versterkers gratis erbij. Heeft uiteraard zijn contract verlengd terwijl er in Vinkeveen meerdere providers actief bezig zijn.

Erwin, wij houden contact. U mag mij er regelmatig aan blijven herinneren wat bovenstaande betreft.

Voor verdere vragen hoor / lees ik graag van u.


Beste Erwin,

Ten eerste de beste wensen voor het jaar 2022, veel geluk, succes en vooral gezondheid.

Mijn toekomstig adres wordt:  (...) . Opleverdatum en wensdatum nog niet bekend.

Zie uw schrijven van 4 maanden geleden.

Fijne avond.

 

*Admin: gegevens verborgen i.v.m. privacy


Hoi @Wim feodor . Welkom in 2022. Jij ook heel veel gezondheid gewenst. En een mooi nieuw appartement uiteraard.

Het goede nieuws is dat ik de nieuwe woning al in ons systeem kan vinden.   Aan onze kant is nu de inschatting dat er over een kleine maand afspraken gemaakt worden om het glasvezelkastje binnen aan te sluiten. Momenteel ligt de glasvezelkabel in ieder geval in de buurt van je woning. 

Die verwachte datum is een grove schatting. We zouden de verhuizing nu al in het systeem kunnen zetten maar dan zal de verhuisdatum fictief worden aangezien we simpelweg niet weten wanneer de aannemer en KPNNetwerk klaar is met het fysieke netwerk.

Optie 2 is afwachten tot KPNNetwerk een aansluiting in het appartement heeft gemaakt. Vanaf dat moment kunnen we een verhuizing vaak binnen 1 a 2 weken regelen. 

 

 


Beste Erwin,

Hartelijk dank voor je snelle reactie en wensen. Ik denk dat optie 2 verstandig is te hanteren.

Zullen wij afspreken dat indien opleverdatum bekend is ik direct contact met u opneem?

Ik sta wekelijks in contact met onze wooncoach en hebben regelmatig kijk c.q. inmeetdagen.

Mocht u andere suggesties wensen dan hoor/lees ik graag van u.

Fijne woensdag.

Met vriendelijke groeten.

Wim.

 


Beste Erwin,

Hartelijk dank voor je snelle reactie en wensen. Ik denk dat optie 2 verstandig is te hanteren.

Zullen wij afspreken dat indien opleverdatum bekend is ik direct contact met u opneem?

Ik sta wekelijks in contact met onze wooncoach en hebben regelmatig kijk c.q. inmeetdagen.

Mocht u andere suggesties wensen dan hoor/lees ik graag van u.

Fijne woensdag.

Met vriendelijke groeten.

Wim.

 

Mijn voorkeur gaat ook naar optie 2 uit.  Geef me tegen die tijd een seintje en dan regelen we het samen. 


Beste Erwin,

Ik kom nog even terug op het vorige, optie 2 is afwachten tot KPNNetwerk een aansluiting in het appartement heeft gemaakt. Vanaf dat moment kunnen we een verhuizing vaak binnen 1 a 2 weken regelen. Geef ik KPNNetwerk de opdracht de aansluiting in het appartement te maken of gaat dat vanuit de aannemer/bouwer komen. Kun je mij ook uitleggen hoe de KPN de loze leiding welke er nu ligt gaat bedraden voor een data-aansluiting? Dit uit nieuwsgierigheid, ik ben totaal een leek op dat gebied.

Ik zie wederom graag uw reactie tegemoet.

Fijne dag toegewenst.

Met vriendelijke groeten.

Wim.


Deze pik ik er even tussenuit:

Geef ik KPNNetwerk de opdracht de aansluiting in het appartement te maken of gaat dat vanuit de aannemer/bouwer komen

Als het goed is (hoewel ik zelf nog nooit een huis heb laten bouwen) zou dit besproken moeten zijn met de aannemer als in: “Wat voor voorzieningen wilt u allemaal in de woning. En dit en dit is er leverbaar op dat adres” Nu ben ik daar natuurlijk niet bij geweest maar het lijkt me goed om bij de aannemer na te vragen.  @Ward_  heb jij hier nog aanvullingen op? 

 

Misschien kunnen @DennisA78  of @LaurensZalm je meer vertellen over het aansluiten.. Zij doen het immers dagelijks :-)


Bij nieuwe woningen acteert KPN Netwerk op een aanvraag via mijnaansluiting.nl als die aanvraag voor meerdere nutsvoorzieningen is (water, electra, telecom).

Die wordt vrijwel altijd door de bouwer gedaan. Het feit dat het adres blijkbaar al zichtbaar is bij @Erwin_ duidt erop dat dat al gedaan is en dus bekend bij de aannemer van KPN Netwerk. Voor het invoeren van de kabel in de woning en meterkast (inclusief afmonteren) is geen actie van de toekomstige bewoner nodig. Dat wordt geregeld met de bouwer omdat die de aanvraag deed. De bewoner vraagt tenslotte ook niet zelf een electra meter of watermeter aan.

 

Als KPN Netwerk klaar is kan de provider monteur aan de slag met de router etc.. als daarvoor een lege buis is getrokken van meterkast naar woonkamer dan zal hij die gebruiken voor een UTP kabel van aansluiting naar router (of TV-decoder afhankelijk van de situatie).

De lege buis van buiten naar meterkast is voor de glasvezel bestemd en wordt al in een eerder stadium gebruikt door de aannemer van KPN Netwerk.


Goedemiddag Erwin, wederom bedankt voor je reactie. Nog één vraag, je hebt het over een lege buis is getrokken van meterkast. Ik heb tijdens bezoek ( kijkdagen) gezien dat er in 3 kamers afdekplaatjes bevinden met daarachter loze leidingen. Deze loze leidingen worden toch door KPN vervangen door kabels en ik zou graag willen weten hoe doen jullie dat, magnetisch of worden de kabels vastgemaakt aan de loze leidingen en zo doorgetrokken.

Fijne dag / avond.

Met vriendelijke groeten.

Wim.


De leidingen blijven uiteraard op hun plek zitten. Loos betekent leeg. Door die leiding wordt (meestal met een trekveer) een UTP kabel getrokken.

Hier een mooi voorbeeld (met een coaxkabel maar voor een UTP is het hetzelfde):

https://youtu.be/ZvC6zP7eB_A

 

 


De leidingen blijven uiteraard op hun plek zitten. Loos betekent leeg. Door die leiding wordt (meestal met een trekveer) een UTP kabel getrokken.

Hier een mooi voorbeeld (met een coaxkabel maar voor een UTP is het hetzelfde):

https://youtu.be/ZvC6zP7eB_A

 

 

Wel een raar filmpje vindt ik 

Verbind als er al een trekdraad in zit altijd de trekveer aan die trekdraad 

Zo doe ik het altijd 

Mocht er een knik zitten onderweg blijft die trekveer op het manier van het filmpje mogelijk steken 

Bij dikkere buizen voer ik altijd een 1,5mm draad er bij in mocht er in de toekomst meer in moeten in mijn geval 50mm buis 

 


De leidingen blijven uiteraard op hun plek zitten. Loos betekent leeg. Door die leiding wordt (meestal met een trekveer) een UTP kabel getrokken.

Hier een mooi voorbeeld (met een coaxkabel maar voor een UTP is het hetzelfde):

https://youtu.be/ZvC6zP7eB_A

 

 

Wel een raar filmpje vindt ik 

Verbind als er al een trekdraad in zit altijd de trekveer aan die trekdraad 

Zo doe ik het altijd 

Mocht er een knik zitten onderweg blijft die trekveer op het manier van het filmpje mogelijk steken 

Bij dikkere buizen voer ik altijd een 1,5mm draad er bij in mocht er in de toekomst meer in moeten in mijn geval 50mm buis 

 

Ging meer om het idee dan de details. Ik heb het gevoel dat Wim oprecht niet weet wat er moet gebeuren (door de monteur).