Skip to main content

Op 1 juni is tussen 0.00 en 7.00 onderhoud aan ons netwerk gepleegd, en sindsdien komt er geen internet meer binnen via de glasvezel (het 'glas' lampje brandt niet). Dit blijkt een bredere storing te zijn in mijn buurt.

 

Het is inmiddels bijna een week later en het probleem is niet opgelost. Als in de online storing checker de verwachte eindtijd wordt bereikt, schuift die automatisch 4-5 uur op. Dat gaat nu al dagen zo. 

 

Niemand kan mij informeren over de status of helpen. De KPN helpdesk kan alleen dezelfde info zien als ik, en weet helemaal niks over de afhandeling. Ook mogen ze me schijnbaar geen noodpakket sturen (met dongel) omdat het een brede storing is. Alleen mijn vrouw krijgt gratis GB's op haar telefoon omdat ze KPN heeft. Hoe moet ik dan internetten (thuiswerken!) als zij weg is?? 

 

Als ik KPN Netwerk bel om informatie te proberen in te winnen over herstelwerkzaamheden, wordt ik automatisch terug verwezen naar KPN en wordt de verbinding verbroken. 

 

Gevolg: al bijna een week geen internet, geen noodpakket, en totaal geen zicht op wanneer dit wordt opgelost.

 

Help?! 

 

 

Je kunt je eigen mobiel als hotspot inzetten om te kunnen internetten.

Verder gewoon even 0800 0402 bellen en zeggen dat je geen werkende diensten hebt sinds datum X, gratis nummer, 24/7 bereikbaar voor storingen.

Met KPNNetwerk-tak heb je niets te maken, alleen met KPN, de provider.

 


Dank voor je reactie, maar dit zijn oplossingen die ik al inzet. Ik dacht dat dat duidelijk zou zijn uit mijn eerdere bericht. 

Meerdere keren gebeld, maar de helpdesk kan me niet verder helpen, heeft geen zicht op de afhandeling van de storing. Ik probeerde juist KPN netwerk te bellen omdat de helpdesk achter het gratis noodnummer mij dus niks kan bieden: geen duidelijkheid, geen noodpakket. 

Dus ik zit nu inderdaad op mijn hotspot, maar ik heb geen KPN abonnement, dus maak nu extra kosten.

Dus ik ben op zoek naar duidelijkheid van KPN en een goede tijdelijke oplossing 


Update: de brede storing is verholpen, maar wij hebben nog steeds geen internet… In ieder geval iets meer duidelijkheid


Je zou de glaskast eens minimaal 2 minuten van de stroom kunnen halen en herstarten en daarna de modem herstarten @embe84 


Dat maakt helaas geen verschil. 

Morgen komt een KPN monteur. Het is nu een individuele storing geworden. Klein voordeel : nu komen we misschien wel in aanmerking voor een noodpakket 


Hoi @embe84, een storing is altijd vervelend. Maar als je na het verhelpen van die storing alsnog geen verbinding hebt is het helemaal vervelend natuurlijk. In het geval van een storing is het het beste om ons te bellen op 0800-0402. Dat heb je ook gedaan begrijp ik, en naar aanleiding daarvan is de monteur gepland. Ik hoop dat de monteur het heeft kunnen verhelpen en dat het inmiddels allemaal werkt.


Helaas niet. Gisteren zijn de hele dag 2 KPN netwerk monteurs aan het graven geweest, maar eigenlijk wisten ze niet zo goed wat ze aan het doen waren. Dat zeiden ze letterlijk. Dat geeft vertrouwen! Logisch dus dat ze het niet hebben opgelost.

Dus nu weer een nieuwe afspraak met hen plannen en hopen op een capabele monteur (weinig vertrouwen in, zie mijn eerder geklaag op dit forum over de vorige keer dat we 5(!!!) maanden zonder internet zaten)…

Inmiddels krijgen we wel een noodpakket van KPN. 


Met het noodpakket heb je in ieder geval weer een verbinding nu inderdaad. Het is blijkbaar een lastig probleem wat niet makkelijk opgelost is. Ondanks dat de monteurs het nog niet konden verhelpen hebben ze het wel doorgezet naar een goede volgende stap. Ik ga er vanuit dat het zeker niet zo lang gaat duren deze keer.


Reageer