Skip to main content

Een paar jaar geleden is er door een monteur een dubbel paar aangesloten en werd ook gezien door het modem.

Echter in de database van KPN staat dat er op mijn locatie maar 1 paar beschikbaar is.

Sinds de overgang van XS4all naar KPN kan ik niet meer de maximale snelheid zien in de Fritzbox.

 

Hoe kan ik een aanpassing in de database van KPN voor elkaar krijgen ?

Ik wil mijn ADSL snelheid verhogen indien mogelijk, ik ga liever niet naar ziggo toe.

 

Er was ergens een website om dit soort verzoeken door te geven, alleen 

Wat zegt deze site over de mogelijkheden op jouw adres?


In de tijd van XS4all was de max speed hoger dan wat het modem nu aangeeft.

Na de bonding ging max richting de 80 Mbit/s (uit mijn hoofd)


Zo te zien is pairbonding inderdaad niet (meer) mogelijk.  Misschien dat een moderater nog verder de systemen in kan. Die reageert over een dag of vier. Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze voor je aan de slag.  De telefonische klantenservice kan niets voor je doen in dit geval. 


Zo te zien is pairbonding inderdaad niet (meer) mogelijk.  Misschien dat een moderater nog verder de systemen in kan. Die reageert over een dag of vier. Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze voor je aan de slag.  De telefonische klantenservice kan niets voor je doen in dit geval. 

Dank je wel.

De Fritzbox geeft aan dat hij line 2 gebruikt.
Zie hier een voorbeeld uit de log.
 

 

Jammer genoeg heb ik de oude logs niet kunnen pushen naar mij NAS.
Ik heb de data ingevuld.


Wat je binnen krijgt komt overeen met wat er op die site staat.  Bekabeld zal je dus rond die 50 zitten. 


Welkom bij ons op het forum @mdamen94. Dit is een gekke situatie. Bij jou thuis is pairbonding aangesloten geef je aan, maar het lijkt niet beschikbaar te zijn. Als ik jouw verbinding nu nakijk zie ik ook maar 1 aderpaar (welke een goed en stabiel signaal levert zo te zien), het tweede paar is voor mij niet te zien of na te meten. Ook bij het abonnement zelf staat dat er gebruik wordt gemaakt van VVDSL2, ook daar staat geen pairbonding.

Voor zover ik kan zien wordt het niet gebruikt en is het niet mogelijk op het adres. Wat dus tegenstrijdig is met wat er bij jou is aangesloten. Heeft de monteur toen ook een Y-kabeltje in de aansluiting aangelegd?