Skip to main content
Beantwoord

Na recente update van KPN Experia Box V10 valt regelmatig de internetverbinding weg

• December 23, 2025
  • 3 reacties
  • 73 keer bekeken

Na de recente update van de experia v10 router valt regelmatig mijn bekabelde internet verbinding weg. Kan alleen (tijdelijk)  worden opgelost door even de kabel uit de ethernetpoort te halen. Dat moet ik nu een paar keer per dag doen…. Ook de wifi verbinding valt af en toe uit of wordt enorm traag. Dan geeft mijn mobiel aan wel verbinding maar geen internet. 

Ik heb al alles geprobeerd om het op te lossen. Kabels gecheckt. Router + wifi versterkers meerdere keren opnieuw opgestart. Self oplosser geprobeerd.

Voor de update had ik helemaal geen problemen. 

Ik baal hier goed van want ik heb een goede wifi verbinding nodig voor mijn werk. 

Beste antwoord door Maja van KPN

Welkom op de community ​@Bonthuis, hoewel de aanleiding minder leuk is. Wat ontzettend onhandig dat je nu steeds de verbinding kwijtraakt ☹️
Ik zie dat JanD al de tip heeft gegeven om aan de slag te gaan met de netwerkinstellingen van de laptop, maar wil zelf nog aanraden om je modem een fabrieksreset te geven, als dat niet geholpen heeft. Het kan zijn dat er op de 1 of andere manier een foutje in de nieuwe software geslopen is bij de update. Door te resetten wordt de software volledig opnieuw ingeladen en dat lost dit soort vage problemen vaak direct op! Hoe je het modem een reset geeft, lees je hier: Experia Box V10: van specificaties tot instellingen | KPN Community

Laat je weten of dit geholpen heeft?

3 reacties

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 24, 2025

Als internet verbinding wegvalt op mijn bekabelde device (laptop) krijg ik steevast de melding “Default gateway not found". Daarvoor nooit problemen gehad. Dit moet met de update te maken hebben. 

JanD
Superuser
  • December 24, 2025

Beste ​@Bonthuis op de laptop ‘netwerkinstellingen opnieuw instellen kiezen en het moet weer goed kunnen werken.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • December 26, 2025

Welkom op de community ​@Bonthuis, hoewel de aanleiding minder leuk is. Wat ontzettend onhandig dat je nu steeds de verbinding kwijtraakt ☹️
Ik zie dat JanD al de tip heeft gegeven om aan de slag te gaan met de netwerkinstellingen van de laptop, maar wil zelf nog aanraden om je modem een fabrieksreset te geven, als dat niet geholpen heeft. Het kan zijn dat er op de 1 of andere manier een foutje in de nieuwe software geslopen is bij de update. Door te resetten wordt de software volledig opnieuw ingeladen en dat lost dit soort vage problemen vaak direct op! Hoe je het modem een reset geeft, lees je hier: Experia Box V10: van specificaties tot instellingen | KPN Community

Laat je weten of dit geholpen heeft?