Skip to main content

Sinds vorige week hebben wij een fabriekreset van de BOX12 gehad.

Sinds die tijd hebben we dagelijks meerdere keren dat onze apparaten geen wifi verbinden hebben. Dit varieert met de melding: verbonden, zonder internet, geen beschikbaar IPadres of verbinding mislukt.

Al onze apparaten hebben hier last van. Laptops, tablets, telefoon en smartdivices zoals slimme meters, lampen, thermostaten.

Tot aan de fabrieksreset hadden we hier nooit last van.

Modem hebben we meerdere keren uitgezet (langere tijd van de stroom), ook met een pinnetje gereset.

we hebben twee vierkantte experia versterker punten die bedraad zijn aangesloten en een router achter het modem zitten.

Deze lijken netjes verbinding te hebben en ook netjes wifi door te geven.

Hopelijk heeft iemand een idee hoe dit opgelost kan worden.

Met thuiswerken is dit zeer vervelend. 

en ook het wegvallen van onze link met de smartdivices geeft storing in huis.

thanx!

Goedenavond ​@HJV1, bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community :)

Snap ik heel goed dat het thuiswerken hier onder heeft te lijden, allesbehalve praktisch natuurlijk dus goed dat je er melding van maakt. Ik kan dit ook niet meteen plaatsen maar denk natuurlijk wel graag met je mee. Heb je de wifi ook al eens helemaal opnieuw ingesteld op je apparatuur? Daarmee bedoel ik dat je je apparatuur het wifi netwerk laat 'vergeten' (of verwijderen) om daarna de wifi opnieuw in te stellen? Je dient dan ook het wachtwoord van je wifi netwerk eenmalig opnieuw in te voeren. Benieuwd of dat nog verschil gaat maken, zie je bevindingen in ieder geval graag tegemoet!

Hallo Jan,

Bij meerdere apparaten heb ik het netwerk opnieuw ingesteld via netwerk vergeten en wachtwoord opnieuw invoeren. Die heeft helaas geen effect gehad.

Ook moet ik inmiddels bij mijn telefoon deze eerst uitzetten en vervolgens opnieuw inloggen om opnieuw verbinding te kunnen maken wanneer de verbinding is weggevallen. 

Erg vervelend want dit is bijna elke keer als ik even buiten ben geweest.

Hopelijk is er een oplossing voor het probleem. 

Goedemorgen ​@HJV1 en bedankt voor de terugkoppeling!

Jammer dat dit geen effect heeft gehad dus moeten we verder gaan kijken. Je geeft aan dat je twee witte vierkante wifi versterkers hebt en dat die bekabeld zijn aangesloten op een router achter het modem; welk merk en type router gebruik je precies? En waar in huis staan de wifi versterkers? Kun je ook eens kijken of je apparatuur wel verbinding blijft behouden met de wifi wanneer je alleen de wifi van de Box 12 gebruikt? Op die manier zouden we wellicht ook wat zaken uit kunnen sluiten! Zie je bevindingen wederom graag tegemoet :) 

Goedenavond,

Achter ons modem hangt een tp-link router. Ons modem staat in de meterkast, de versterkers in de woonkamer en de overloop op zolder.

Tot aan de update waarbij de wifi6 is ingeschakeld was dit nooit een probleem en hadden we stabiel internet. 

Vandaag weer heel veel storing, waarbij we amper een half uur achter elkaar wifi verbinding hadden. 

Heel erg vervelend dit.

Mvg 

Dat het vervelend is, ben ik absoluut met je eens ​@HJV1!

Maar kun jij eens kijken wat er gebeurt wanneer je alleen de wifi van de Box 12 gebruikt en dus je eigen tp-link router er eens tussenuit haalt? Puur om te testen en om daarmee wellicht wat zaken uit te kunnen sluiten!

Goedemorgen,

Heb met alleen de box12 een paar momenten getest de afgelopen week.

Helaas is dan de wifi op eerste etage en zolder zo slecht dat er thuis niet meer gewerkt kan worden en de aansturing van onze slimme lampen/sterkers etc is ver onvoldoende. er maar af en toe een heel laag signaal.

Of de werking beter is zonder de route is dus niet te testen.

Wel 

Mvg Elze Vlastuin

Heb je de KPN Wifi manager ook al eens doorlopen ​@HJV1? Mocht ook dat niet voor de gewenste verbetering zorgen dan zou ik hier toch eens over bellen met onze helpdesk. Het is tegenwoordig ook mogelijk om hiervoor een belafspraak in te plannen!

Reageer