Skip to main content

Vorige week heb ik een storing gehad aan mijn netwerk. Na een fijn contact met de klantenservice werkt mijn Wifi beter als ooit tevoren. Echter kan ik met mijn werk laptop geen verbinding meer maken met mijn Wifi netwerk. Ik heb van alles geprobeerd. Maar tot op heden krijg ik de melding dat het netwerk beveiligd is. Heb al een gastennetwerk gemaakt, de Wifi verbinding al meerdere malen vergeten en opnieuw verbonden. Alles zonder resultaat. Iemand een oplossing? Ik heb een experiabox 12

Je kunt in de KPN Box ook een "Extra WiFi" netwerk maken. Hen je dat al geprobeerd? 

Je kunt in de KPN Box ook een "Extra WiFi" netwerk maken. Hen je dat al geprobeerd? 

Ja, gedaan. Maar ook daar krijg ik de melding dat het een beveiligd netwerk is. 

Beste ​@Lucien Mierlo wees blij dat je wifinetwerk beveiligd is, dat betekent eenvoudig dat als je toegang wilt krijgen tot je wifi netwerk je een wachtwoord in moet geven.

Controleer binnen de modem/router hoe de WPA-instellingen staan, deze moet op WPA2 staan en niet op WPA3 of WPA2/WPA3 of iets anders.

Hi ​@Lucien Mierlo, ik zie dat JanD je een goede tip heeft gegeven, heb je de WPA instellingen gecontroleerd en bleek het 'm daar in te zitten?

Of gaat het nog steeds mis? In het laatste geval, zou je dan uit kunnen leggen of er meer apparaten in huis zijn waarmee dit moeizaam gaat of dat je werklaptop echt de enige is? Is er op je laptop een VPN actief en zo ja, wat gebeurt er als je die -tijdelijk- uitschakelt?

Reageer