Skip to main content

Na een update van onze TV kunnen wij geen verbinding meer maken met het wifi kanaal.

Kan iemand ons helpen hoe we deze weer zichtbaar kunnen maken? We kunnen deze dus niet meer selecteren.

 

Bedankt vast!

 

Groet, Jacqueline

Welke Experia Box hebben jullie?

Wat is het merk en type van jouw televisie?


Experia box v10a (maar dat is van boven, daar doet de wifi het wel)

TV LG oled55c9pla

 


Experia box v10a (maar dat is van boven, daar doet de wifi het wel)

TV LG oled55c9pla

Wat bedoel je nu met (maar dat is van boven, daar doet de wifi het wel)?

Waarschijnlijk dat je beneden nog een ander wifi accesspoint hebt staan.

Als dat zo is, welk merk en type?


Sorry ik geef het helemaal verkeerd door. 

De experia box is van beneden ( en boven hebben we een extender).

 


Kun je met een ander apparaat (mobiel) nog wel verbinding maken met de extender?


Wat is het merk en type van die extender?


Experia WIFI Arcadyan

 


Dan hoop ik dat er snel iemand van KPN zal reageren want ik heb het gevoel dat de upgrade van de firmware van de V10a roet in het eten gooit.

Had je voorheen overigens verschillende namen voor 2.4GHz en 5GHz wifi?


Wat je even helder moet hebben is of de wifi gegevens van je modem en de Experiawifi’s gelijk zijn, of iig bekend zijn (Inloggen / thuisapp). Pas dan weet je of al je wifipunten werken zoals je wilt.

Na de mesh update kan de Experiawifi naast je modem (als dit nu zo is) wel weg/ertussen uit/ergens anders geplaatst worden. Wifi op V10a is immers aan gegaan, en je wil geen 2 wifi punt naast elkaar staan te stralen. Of je drukt die wifi alsnog uit op de v10a. (Knopje links 15sec ingedrukt houden)

 

Maar dus, eerst controleren. 

192.168.2.254  om in te loggen op je v10a, met admin password die achterop staat.

Experiawifi’s hebben en willekeurige ip adressen gekregen denk ik, 192.168.2.2 bijvoorbeeld. Kun je opzoeken als je toch ingelogd bent.


Hoi @Sjokkie, de Experia Box staat beneden dus, boven staat een Experia Wifi en het tv toestel staat ook boven, als ik je goed begrijp? En wat heeft de update precies gehad? Was dat het tv toestel of de Experia Box, of iets anders? Heb je de stappen die Dennis in zijn laatste bericht noemt al kunnen proberen, hoe gaat het daarna?


Bedankt voor het jullie meedenken:

ik zal eerst even reageren op : “Wat je even helder moet hebben is of de wifi gegevens van je modem en de Experiawifi’s gelijk zijn, of iig bekend zijn (Inloggen / thuisapp)

Ik weet niet zeker of ik je begrijp maar het zijn 2 verschillende punten met een eigen wifi kanaal en wachtwoord.

Dan: “Na de mesh update kan de Experiawifi naast je modem (als dit nu zo is) wel weg/ertussen uit/ergens anders geplaatst worden. Wifi op V10a is immers aan gegaan, en je wil geen 2 wifi punt naast elkaar staan te stralen.  Nee de extender staat boven dus ze staan niet naast elkaar.


Dus je hebt een v10a beneden,  en 1 Experiawifi boven. En beide met eigen wifigegevens. 

Die zul je dan gelijk moeten trekken. 

 

 

 


Dus je hebt een v10a beneden,  en 1 Experiawifi boven. En beide met eigen wifigegevens. 

Die zul je dan gelijk moeten trekken. 

Waarom?


Dus je hebt een v10a beneden,  en 1 Experiawifi boven. En beide met eigen wifigegevens. 

Die zul je dan gelijk moeten trekken. 

Waarom?

 

Vind je het prettig om iedere keer als je boven bent handmatig van wifi signaal te wisselen? 


Dus je hebt een v10a beneden,  en 1 Experiawifi boven. En beide met eigen wifigegevens. 

Die zul je dan gelijk moeten trekken. 

Waarom?

Vind je het prettig om iedere keer als je boven bent handmatig van wifi signaal te wisselen? 

Nee, zeker niet maar ik mis een beetje de connectie met het probleem dat besproken wordt.


Iedereen mag dat voor zichzelf bepalen natuurlijk, het is wel makkelijk als toestellen automatisch overschakelen maar als dat met een specifieke reden is gedaan hoeft het niet :slight_smile:

Maar wat er nou precies voorzien van een update @Sjokkie? Je hebt het zelf een paar keer gehad over en update van de tv, en daarna ging het meer over de update van de Experia Box. Hebben beide een update gehad, of een van beide? We kijken nu vooral naar de Experia Box en Experia Wifi, maar als het tv toestel een update heeft gehad van de leverancier (Samsung, LG, etc) kan het zijn dat we naar het verkeerde apparaat kijken.


Ha allen,

Overschakelen is niet zo'n probleem dat ging automatisch.

Tsja dat weet ik niet precies, het was uiteraard op de tv, maar wat dan precies de update was weet ik niet. Gaf iig aan dat er geen verbinding meer kon worden gemaakt, dus bijv als je Netflix wil kijken kan  dat niet.

 


Waar en van wie had je een bericht gekregen over de update? Als je dat bericht van ons kreeg, dan is het niet het tv toestel. Als het op de tv van de leverancier was, dan wel. 

Is er ook een mogelijkheid om de tv met een (UTP-)kabel te verbinden aan de Experia Box, werkt het dan wel?


Is er geen mogelijkheid om het ‘oude’ wifi punt weer te herstellen zonder alle testen? :)

Kortom hoe maak ik een wifi kanaal zichtbaar?

We hebben geen kabels.


Is het niet gewoon nodig om het netwerk op je tv opnieuw in te stellen?

Dus instellingen, netwerk, draadloos, en dan je (extender) wifinaam selecteren en wachtwoord invullen.


was het maar zo simpel, de oude wifinaam is dus niet meer zichtbaar.

 

 


was het maar zo simpel, de oude wifinaam is dus niet meer zichtbaar.

 

 

 

Ok

  • Doet de Experiawifi het nog, überhaupt?
  • Brand lampje 1 groen en lampje 2 blauw?
  • Kun je met je telefoon wél verbinden met dat wifipunt?

 

Beneden, die v10a. Kun je daar nog mee verbinden. Klopt die wifinaam nog?

 


De testen en vragen die we stellen zijn juist om te kijken wat de oorzaak precies is in dit geval. Zonder de oorzaak te weten is het lastig om te oplossing te noemen. Heb je de vragen van Dennis al kunnen bekijken?


we zijn nu verbonden met enkele de wifi extender,  het leek dus weer in het hele huis goed te gaan, maar helaas krijgt mijn dochter op haar kamer geen verbinding.

het lijkt dus alsof we weer in de oude situatie zijn beland dus voor de aanschaf van de extender.

Op de vragen van Dennis is het antwoord 3 x ja.

 


Ja dan zul je toch moeten controleren wie welk wifisignaal uitzend.

 

192.168.2.254 om in te loggen in je v10a.

Daar zie je bij wifi je ssid en wachtwoord. Klopt dit met wat het moet wezen? (En schrijf hem op)

Bij connected devices zie je je Experiawifi terug. Welk ip adres staat daar bij? Daarmee log je namelijk in op die Experiawifi en zie je de ssid en wachtwoord daarvan. Klopt die? (En schrijf hem op)

 

Je kan dit ook met de thuisapp doen, maar dat zal pas werken als alle ssid's gelijk zijn.

Beide apparaten resetten kan ook wonderen doen.