Skip to main content

Hier heb ik sinds ik ge upgrade heb nog maar de halve snelheid. 

Zo doet kpn dat, dubbel geld, voor half product. 

admin: eigen topic aangemaakt.

Doe eens een postcode check hier https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/. Vervolgens, doe een bekabelde snelheidstest. Wat komt daar uit? Is dit in lijn met het abonnement van KPN en wat er maximaal beschikbaar is op jouw adres? 


Dat is al gedaan mbv de helpdesk. 

Maar die vond het ineens 22, uur en hing op.

Want zo werkt kpn

Uitkomst test. Om 18 uur na allerlei resets prima.

Om half tien weer maar een kwart van de snelheid. 

Moet ik dan elke drie uur alles resetten? 

 


Hoi @Reina32, het klinkt niet logisch als je verbinding minder wordt na een upgrade. Wat voor upgrade was dat precies, wat dat een update aan het netwerk, was dat een wijziging in je abonnement of iets anders? Net als AVRT ben ik ook benieuwd wat de snelheid precies is als je het met een kabel meet, zou je ons dat kunnen vertellen? Om met je mee te kunnen denken hebben we zoveel mogelijk informatie nodig, wat heb je naast resetten nog meer geprobeerd?

Ook ben ik benieuwd hoe je het vooral merkte, is dat ook met een kabel of draadloos?


@Jasper ,

Met upgrade bedoel ik een abonnement upgrade van 100 mbit naar 200mbit.

Inmiddels ben ik tot op dit punt gekomen :

Alle metingen zijn onbekabeld, dat hoeft ook niet bekabeld, want ik heb betaald voor superwifi, het kenmerk van WiFi is dat ik geen kabels nodig heb. 

 

Na herstart superwifi geeft hij goede snelheid. Op laptop. Op telefoons ligt dat aanzienlijk lager. 

Maar na ongeveer 2 uur begint de snelheid hard te dalen, en na een uur of vier komt geen enkel apparaat nog boven de 50 mbit uit. 

 

Dit zou betekenen dat ik elke 2-4 uur mijn superwifi punten moet resetten. Dat lijkt mij niet de bedoeling. 

 

 


Zou je het toch met een kabel kunnen testen? Daarmee weten we bijvoorbeeld of het signaal wel goed bij jouw adres aankomt, en ik ben ook benieuwd hoe de verbinding het bekabeld doet als je merkt dat de Wifi wegvalt, blijft die dan wel stabiel, of valt die ook weg? Wij weten natuurlijk alleen wat jij ons vertelt. Als het makkelijker is om uit te leggen kan je ook met ons bellen op 0800-0402.