Hallo,
Net verhuisd van Ziggo naar KPN glasvezel 1 Gbps.
Overgang leek erg soepel te gaan ware het niet dat een aantal apps het niet of tergend langzaam meer doen.
Voor zover bekend zijn dat: weeronline/buienradar/F1TV/Viaplay en misschien nog meer, een berg anders apps doen het wel gewoon.
Het gebeurt op al onze apparaten, mobiel, tablet, laptop, android tv (alles is android)
Wat ik al gedaan heb, meerdere keren en in verschillende volgorde:
-Wifi reset op alle apparaten
-Glasvezelkastje uit/aan (10min uit)
-Modem uit/aan (10 min uit)
-Apps verwijderd en opnieuw geïnstalleerd
Die zelfde apps doen het prima via 4G(kpn) en…...grappig genoeg als ik een vpn gebruik en b.v. naar Amsterdam “verhuis” dan werkt ook alles.
Gek genoeg kan ik deze zelfde storing vaker vinden via Google, en ook al van een paar jaar terug dus het is niet nieuw.
Soms helpt een reset van het glasvezelkastje maar nooit heb ik gelezen waaraan het nu precies lag.
De oplossingen hierboven heb ik ook via google maar niets helpt, ondertussen zitten er al vele uren in dit verhaal.
Daarnaast heb ik ook ongeveer 500 Mbps download (van 300 tot 600) en meestal ruim boven de 900 Mbps upload.
Dit is bedraad met een laptop die aangeeft dat het op een 1000Mbps netwerk zit, en ook via een USB3 adapter naar Ethernet 1Gbps.
Dus ik mis flink wat download, moet ik van dit een aparte vraag maken of heeft het er mee te maken?
Alvast bedankt!
Hans