Skip to main content

Hallo allemaal

Ik gebruik al jaren de v10a met plezier met eigen wifi en twee wifi experia boxjes ( de vierkante ).

Met de verhuizing kreeg ik van KPN ineens een modem er bij opgestuurd de v10.

Maar de v10 is dus ouder dan de v10a en ik heb gelezen dat bij de v10 als je experia wifi aan sluit of de super wifi de wifi op de modem wordt uitgeschakeld

Dat is niet handig want op dit moment gebruiken we de wifi van de modem beneden en op de eerste etage  experia wifi 1 en op de tweede etage ( zolder ) experia wifi 2. allemaal bekabeld uiteraard.

 

Als ik NU de v10 zou aansluiten dan ben ik dus de wifi beneden kwijt en dat is niet handig dus.

Dus ik heb mij mijn modem NIET vervangen door de geleverde V10 en zit nog opde v10a.

 

Graag zou ik willen weten wat nu de oplossing is

MOET ik naar de V10 omda KPN deze wil uitfaseren misschien ? want services desk had er geen antwoord op.

Want ik kreeg een bericht dat ik de modem nog moest terug sturen

 

Ik kan niet goed ontdekken waarom de V10a dus MOET worden vervangen door de V10.

Mvg Arjan van der Stege

 

De V10 is tot nu toe het beste modem wat Kpn heeft


Normaal gesproken krijgt u zomaar geen ander modem bij een verhuizing. Kan het kloppen dat u op uw nieuwe adres pairbonding heeft? Dat ondersteund alleen de v10. De v10a ondersteund dat niet. 


Normaal gesproken krijgt u zomaar geen ander modem bij een verhuizing. Kan het kloppen dat u op uw nieuwe adres pairbonding heeft? Dat ondersteund alleen de v10. De v10a ondersteund dat niet. 

Hallo Nick83

Ik zou niet weten of we pairbinding heeft.

Hoe kan ik dat zien

OP dit moment werkt het allemaal perfect met de v10a configuratie

Maar als ik het goed lees dan is de V10 dus weer een betere modem dan de v10a ?

Wil best wel de v10 inzetten en de v10a terug sturen maar ja dan zit ik met mijn WIFI beneden die ineens weg is.

En ik heb geen Super Wifi apparatuur want helaas krijg je geen Super Wifi apparatuur als je dus met je huidige abbonement naar een nieuw huis gaat.

 

 


Pairbonding betekent dat er twee lijnen aktief zijn om de gewenste snelheid te kunnen halen. Dit kan alleen met de v10. Er is dan een y kabel nodig tussen modem en isra punt. 

 


Hallo Jpe1965

Ik heb ff in de modem doos gekeken die ik gekregen had ( de v10 ) en je  heb gelijk

In de doos zit een y kabel

foto 2 is hoe ik het nu heb aangesloten op de isra punt en foto 3 is iets wat ik helemaal niet kan thuis brengen . De blauwe kabel van het Isra kastje gaat eerst naar deze grote kast van kpn en die gaat weer naar beneden de grond in naar buiten. Maar moet ik nu wel of niet de v10 aansluiten en dus de y kabel gebruiken in het isra punt.  KPN zelf heeft me totaal niks daarover gemeld of gemailed en in het forum zie ik ook geen KPN technische medewerker er op reageren

 


Je kunt die Y-kabel aansluiten op het IS/RA-punt op de 2e foto van boven @Astege 

Her voordeel van de V10 is ook dat je 4 netwerkpoorten hebt i.p.v. 3 op de V10a.

 

 


Hoi Jand

Bedankt voor je melding

Ik snap dat de V10 4 poorten heeft maar dat had ik al opgelost met een netgear switch die perfect werkte.

Maar is het in de toekomst gericht beter dat ik dus de v10 in ga zetten ?

Maar dan kan ik dus beter een Experia boxje er bij kopen op marktplaats of zo anders heb ik geen Wifi meer op de beneden verdieping want  Experia boxjes ( en ook de super wifi ) schakeld de wifi uit op de modem van de V10 had ik dus gelezen en daar heb ik nu dus nog geen last van 

 

Want om nu 3 Super wifi dingen aan te schaffen voor beneden, achter in de tuin, eerste etage en zolder is ook een grote investering.

 

 


Zowel de V10 als de wifi punten worden dit jaar opgewaardeerd naar de nieuwste standaard, dan doet de V10 met de wifi weer gewoon mee @Astege 


Hallo Jand.

Dat is goed nieuws.

Maar geld dat dan ook voor de Experia Wifi kastje die ik op dus nu gebruik ?

En als ik het goed begrijp dan doet de Wifi op de V10 ook weer mee met de kastjes.

DAn is het zeker weer beter om de V10 te gaan gebruiken en eventueel dus een Experia Wifi kastje via marktplaats aan te schaffen en die beneden in te zetten.

 


Maar geld dat dan ook voor de Experia Wifi kastje die ik op dus nu gebruik ?

Nee. Want voor de Experia WiFi's is nog geen nieuwe firmware. Het is wel de bedoeling dat da gaat gebeuren. Maar ik verwacht dat da wel volgend jaar word.

De pagina die over de update gaat:

https://community.kpn.com/product-updates/experia-box-v10-update-naar-kpn-software-v10-c-24-06-02-612490

Hierin staat "Ook worden klanten met pairbonding eerst nog overgeslagen."

Dat voorspelt ook niet veel goeds.

Ik zou zeggen: schaf via marktplaats 1 of 2 extra Experia WiFi's aan. Dat is de goedkoopste oplossing. 


Hi @Astege,

Vanuit de community heb je al wat uitleg gekregen over de situatie en de mogelijkheden en beperkingen van beide modems, top!

Wat ik me nog even afvraag: was er een begeleidende brief aanwezig bij de V10? Dat je helemaal niet geïnformeerd bent over de overgang naar Pairbonding, dat vind ik niet zo handig. Zonder de Y-kabel aan te sluiten haal je maar de helft van je internetsnelheid en dat is toch wel erg zonde. Daarom ben ik wel benieuwd wat jou hierover verteld is, als de informatievoorziening hier gebrekkig is ga ik dat intern even aankaarten!

 


Reageer