Skip to main content
Beantwoord

Na vervanging modem werken enkele dingen niet meer: printen, specifieke telefoon en Netflix

• February 4, 2026
  • 1 reactie
  • 24 keer bekeken

Onze modem Experia 8 is omgeruild voor Modem KPN Box 12 en alles zoals het werken moet. En nu ineens kunnen wij geen Netflix, printen en één telefoon gebruikt voor een hulplijn instantie werkt opeens niet meer. Tig keer heb ik telefonisch gecommuniceerd met KPN zonder resultaat. Bij elk telefonisch contact een ander verhaal. Als consument begrijp ik het allemaal niet meer.

Wij willen graag de oude modem tijdelijk weer in gebruik hebben tot nader order. Want er staat een afspraak voor 5 maart met de monteur. Zolang kunnen wij niet wachten vanwege de noodzakelijke telefoondienst“ de luisterlijn”.

Hoe nu verder, is het mogelijk bovenstaande modem tijdelijk te verkrijgen?

Graag horen wij enig duidelijkheid hieromtrent.

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hi ​@MR52, goed dat je hier een topic voor aanmaakt en erg gek dat zoveel specifieke zaken niet meer werken sinds het nieuwe modem. 😕 Ik kijk met je mee.

Allereerst, het oude modem kan niet meer terug helaas. Die valt binnenkort buiten ondersteuning, maar dan is het wel de bedoeling dat het nieuwe modem doet wat hij moet doen.
Ik weet niet wat er allemaal al geprobeerd is, maar laten we ons eerst focussen op de telefoon gezien die het belangrijkste lijkt te zijn.

Gaat dit om een vaste telefoon, of een mobiel toestel? 
Mocht het om een vaste telefoon gaan, wat gebeurt er dan als je deze wilt gebruiken? Hoor je een in gesprek toon, of gebeurt er niks?
We hebben een aantal stappen voor het oplossen van problemen met de vaste telefoon. Heb je deze ook al doorlopen? Zo ja, wat heb je precies geprobeerd en wat waren de resultaten? 

Mocht het om een mobiel toestel gaan, wil je dan de stappen voor het oplossen van mobiele problemen proberen en, mochten die niet helpen, vertellen wat je geprobeerd hebt?

Dan kan ik het verder met je oppakken. De Luisterlijn kende ik niet, maar wat een mooi initiatief! Heel belangrijk om jullie weer telefonisch bereikbaar te krijgen. 💚

1 reactie

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 7, 2026

Hi ​@MR52, goed dat je hier een topic voor aanmaakt en erg gek dat zoveel specifieke zaken niet meer werken sinds het nieuwe modem. 😕 Ik kijk met je mee.

Allereerst, het oude modem kan niet meer terug helaas. Die valt binnenkort buiten ondersteuning, maar dan is het wel de bedoeling dat het nieuwe modem doet wat hij moet doen.
Ik weet niet wat er allemaal al geprobeerd is, maar laten we ons eerst focussen op de telefoon gezien die het belangrijkste lijkt te zijn.

Gaat dit om een vaste telefoon, of een mobiel toestel? 
Mocht het om een vaste telefoon gaan, wat gebeurt er dan als je deze wilt gebruiken? Hoor je een in gesprek toon, of gebeurt er niks?
We hebben een aantal stappen voor het oplossen van problemen met de vaste telefoon. Heb je deze ook al doorlopen? Zo ja, wat heb je precies geprobeerd en wat waren de resultaten? 

Mocht het om een mobiel toestel gaan, wil je dan de stappen voor het oplossen van mobiele problemen proberen en, mochten die niet helpen, vertellen wat je geprobeerd hebt?

Dan kan ik het verder met je oppakken. De Luisterlijn kende ik niet, maar wat een mooi initiatief! Heel belangrijk om jullie weer telefonisch bereikbaar te krijgen. 💚