Skip to main content

Hoi,

Ik overweeg heel erg om over te stappen naar KPN ik zit momenteel bij Ziggo en ik betaal me scheel aan kosten. Nu wil ik het eerst via DSL proberen aangezien glasvezel pas volgend jaar april-mei komt volgens de NetwerkNL website. Ik woon ook in een appartement waarbij de VVE is opgestapt vanwege dat er al 5 tot 6 jaar de flat in een renovatie staat waarbij de aannemer failliet is verklaard. Aangezien dat nog een ernstig probleem is weet ik niet wat er met de glasvezel gaat gebeuren en of hier akkoord voor wordt gegeven.

Als ik het dus nu eerst via DSL wil doen krijg ik een snelheid van 18mb down en 2mb up wat zeer vreemd is, want te buitenring kast met een DSLAM staat hier letterlijk nog geen 50m van de flat vandaan ook heeft de flat een inpandige kast. Je zou toch zeggen dat dan 100 tot 200mb wel mogelijk zou moeten zijn misschien met pairbonding?


Admin: titel aangepast

Tja, wat is scheel. Heb je alleen een kaal pakket of extra zenderpakketten?

In de basis zul je bij Ziggo toch ook zo'n 55 à 71 euro per maand kwijt zijn voor internet, televisie en vaste telefoon.

Bij KPN kan je met die snelheid Internet basis afnemen à 42,50. Dan nog televisie: met één ontvanger alleen basispakket is dat 10 euro per maand. Vast telefoonnummer 2,50 exclusief belkosten.

Als de link bij http://kpnnetwerk.nl 18 Mb/s vermeld dan is er ook geen pairbonding mogelijk/beschikbaar.

Met 18 Mb/s zou ik niet staan juichen. Ziggo kan op alle adressen momenteel zeker 400 Mb/s ( en 50 up) leveren. Dat is al een stuk prettiger. Al heb je over het algemeen écht niet meer nodig dan 100 (alleenstaande) tot 200 voor een gezin.


Vergeten te zeggen dat het hier om een huishouden gaat uit 2 personen die geen TV kijken alleen internetten. Momenteel betaal ik bij Ziggo ongeveer 90eu plus minus hier zit wel extra pakketten aan vast me vriendin werkte voor Ziggo klantenservice toen der tijd en we hebben het eigenlijk nooit laten veranderen. Voor onze situatie hebben we toch zeker wel een hogere upload en download snelheid nodig vanwege streamen torrents etc etc..

Maar toch vind ik het raar dat een kast met een SIP / DSLAM nog geen 50m van de flat staat maar 18mb kan leveren.


Jij als KPN Monteur kan dat probleem toch wel fixen? Extra kabeltje naar jouw flat toe? 

90 euro per maand bij Ziggo is achterlijk duur. Is er geen ander alternatief voor internet-only? 

 


Ik moet me ook maar houden aan de 2 aderparen die in me muur komen kan slechts vanaf de inpandig kast nog een set draden er naar toe trekken op 7 hoog.


Tja, als je niet veel snelheid nodig bent, hier is een 2 persoonshuishouden we internetten wat, streamen wat, tv staat er verder toch los van, en we doen aan thuiswerken.

Lukt ons prima met ons internet-basis abonnementje van Ziggo, is 40mbit, maar we krijgen gewoon 50mbit binnen.

Basis in combi met ci+ kost hier standaard tegenwoordig €46,- per maand. 


Ik moet me ook maar houden aan de 2 aderparen die in me muur komen kan slechts vanaf de inpandig kast nog een set draden er naar toe trekken op 7 hoog.

Ik zou het andersom doen: boven vandaan naar beneden toe 😉


Ik weet niet wat je nodig hebt maar hiermee kom je al goedkoper uit bij Ziggo. Bv internet only 300 Mb/s down 30 up: € 52,95. Daar heb je dan ook nog het “KabelTV” pakket bij. NPO HD, BBC 1 en 2 HD, Regionalen HD, rest SD.

https://www.ziggo.nl/internet/internet-only

Mijn advies is altijd kiezen wat het best beschikbaar is op je adres. En dat is nu helaas niet kpn.


Ik neem aan dat een monteur in dienst van KPN tevens een vorm van werknemerskorting heeft, zodat hij/zij nooit de volle prijs zal betalen.

 


Ik neem aan dat een monteur in dienst van KPN tevens een vorm van werknemerskorting heeft, zodat hij/zij nooit de volle prijs zal betalen.

 

Maar dan zit je nog met die magere 18 Mb/s. En dat is tegenwoordig om te janken met alle toepassingen die @Pauwerful en zijn vriendin ermee doen.

@JanD .


Ik moet me ook maar houden aan de 2 aderparen die in me muur komen kan slechts vanaf de inpandig kast nog een set draden er naar toe trekken op 7 hoog.

Hoe weet je zo zeker dat die 2 draden in de kast 50m van de flat af eindigen? Heb ook wel eens gelezen dat voor sommige adressen in een straat de telefoonlijn nog de lange weg direct naar centrale maakt. Kon je eerder wel zien aan die FPI info postcode check.


Ik moet me ook maar houden aan de 2 aderparen die in me muur komen kan slechts vanaf de inpandig kast nog een set draden er naar toe trekken op 7 hoog.

Hoe weet je zo zeker dat die 2 draden in de kast 50m van de flat af eindigen? Heb ook wel eens gelezen dat voor sommige adressen in een straat de telefoonlijn nog de lange weg direct naar centrale maakt. Kon je eerder wel zien aan die FPI info postcode check.

Meestal loopt het dan via zo'n kast. In die kast kan de verbinding dan gemakkelijk omgestoken worden naar een SIP-poort in de kast. Eigenlijk kun je een straatkast zien als een manipulatiepunt. Er komen een x-aantal aderparen in uit vanuit de hoofdverdeler en er gaan een x-aantal aderparen uit naar ISRA's. In actieve kasten zit er ook nog een SIP-stijl in. Er worden kruisdraden getrokken tussen inkomend en uitgaand of SIP en uitgaand etc. De lijn loopt dus inderdaad door naar de centrale maar vaak niet direct.