Skip to main content

Goedendag,

Wij zijn sinds een paar weken overgestapt van Ziggo naar KPN.

Nu is het het geval dat onze Neato D7 robotstofzuiger geen contact meer kan maken met Wifi.

Hebben van alles al geprobeerd. Eerst met eigen wifi 2.4 en 5Ghz, daarna met gast wifi 2.4 en 5Ghz, toen met extra wifi op 2.4Ghz en tenslotte ook nog met 2 verschillende smartphones via hotspot 2.4Ghz. Werkte geen een van allen. Ook contact gehad met medewerker KPN die er ook alles aan heeft geprobeerd te doen maar er ook niet uitkwam. Heeft tenslotte contact gehad met collega van TD en die heeft gezegd dat er omdat hij bij Ziggo wel werkte waarschijnlijk bij Ziggo meerdere poorten open stonden op de modem waardoor de Neato wel wifi kon ontvangen.

Heeft hier iemand dezelfde problemen en/of verstand ervan en zo ja, wat kan ik er aan doen?

Alvast bedankt👊🏼

Is bij de wifi instellingen het WPA type op WPA2 Personal al geprobeerd?


Is de stofzuiger al gereset naar fabrieksinstellingen @Revantje ?

Hij heeft waarschijnlijk nog de IP instellingen van Ziggo en dat werkt natuurlijk niet bij KPN


@BruisTablet . De instellingen staan als ik inlog op mijn modem op WPA2 en als ik kijk op mijn wifi op mijn smartphone staat er WPA/WPA2. Ook al over gehad met medewerker en zowel hij als de Technische dienst konden daar niets aan veranderen.

@N.N. Stofzuiger al meerdere keren gereset


Heb je ook al contact gehad met de helpdesk van je apparaat @Revantje ?? En zo ja, is daar iets uitgekomen?

 


Beste @N.N. Ook al gedaan Daar is niets nieuws uitgekomen wat we nog niet geprobeerd hadden. Het enigste wat we nog moeten doen is zoals de KPN medewerker ons vertelde dat er bepaalde poorten open moeten waarschijnlijk zoals bij Ziggo zodat de stofzuiger ons wifi kan pakken alleen weten we niet welke. En weet ook niet hoe dat moet. Vandaar deze topic


De wereld staat als het ware in brand en u maakt zich (terechte?) zorgen over de verbinding van- en met uw robot-zuiger?


@hondengek De wereld staat als het ware in brand en u maakt zich (terechte?) zorgen over mijn vraag over een robot-zuiger?


Welke poorten open moeten zou in de handleiding van de stofzuiger moeten staan.

Hoe je poorten in moet stellen staat bij de modem instellingen in de rubriek kennisbank @Revantje 


Hi @Revantje, welkom hier. 

Heb je ook gebruik gemaakt van de Neato app? Zie hieronder. Ik lees ook dit: “OPMERKING Neato Botvac D4 ondersteunt 2,4 wifi-netwerken, kanalen 1 t/m 11.”Je kunt dus ook proberen om dit in je modem in te stellen. Op onze Kennisbank staan handleidingen voor al onze modems. Specifiek voor de Box 12 kun je de handleiding hier vinden, deze functie heet Extra WiFi.

 

Ik hoop dat je hier iets aan hebt. 

 


De wereld staat als het ware in brand en u maakt zich (terechte?) zorgen over de verbinding van- en met uw robot-zuiger?

Hi hondengek. Los van alle gebeurtenissen in de wereld is het natuurlijk vervelend als iets niet goed werkt. Als community helpen we elkaar hier en dat doen wij op een nette en respectvolle manier. Dat verwachten wij ook van alle leden van onze community. Ik wil je daarom vragen om je ook aan deze en onze andere huisregels te houden. 


Beste Alex,

Dank voor uw reactie die ik echter niet kan duiden.

Na talloze malen mijn post te hebben herlezen, kan ik daarin geen enkel onvertogen woord ontdekken.

Hoe dan ook, trek ik mij vrijwillig terug van dit forum.

Waarom vraagt u zich wellicht af?

Wel, de vele draadjes over falende verbindingen en de onkunde waarmee de TS’s dan te maken krijgen zijdens onze provider van dienst maken mij plaatsvervagend boos.

En ja, onze eigen verbinding werkt thans eindelijk onberispelijk maar uitgebreide grondwerkzaamheden doen mij het ergste vrezen.

Als de vele “open en bloot liggende” kabeltjes door de een of andere dragline dezer dagen worden stukgetrokken dan weet ik tenminste wat me te wachten staat…

Bedankt voor de genoten support!

 


@moderator: hoe schrijf ik me eigenlijk uit?


@moderator: hoe schrijf ik me eigenlijk uit?

Dat kan via onderstaande link:

 


Reageer