Skip to main content

 week geleden overgestapt naar kpn. monteur heeft alles aangelegd nog geen dag een stabiel netwerk gehad. zit je lekker tv te kijken valt hij uit. geen netwerk verbinding. dus ook ff geen internet. veel gebelt gereset van modem  maar probleem blijft. heb tv nu aan kabel maar ook dan het probleem. weet niet meer wat ik moet doen. 

Hallo @Sander B. , welkom op het KPN forum waar klanten elkaar helpen.

Wel balen dat je met een nieuwe internetverbinding al meteen problemen hebt.

Heb je glasvezel of DSL internet? In het geval van glasvezel, heb je het glasvezelkastje al eens twee minuten van het stroom gehaald en weer opnieuw aangesloten?

Is de lijn al door KPN doorgemeten, dwz kunnen zij ook zien dat internet af en toe wegvalt? Als het aan de lijn ligt, dan zal KPN actie moeten ondernemen, maar als zij niets zien, dan kan het zijn dat er iets in je eigen netwerk niet lekker werkt. Dat kan een kapotte kabel zijn, een stekkertje dat niet goed zit, of misschien een ander apparaat dat ervoor zorgt dat je netwerk zich reset.

Zie je ook dat bepaalde lampjes uitvallen of aan gaan als je last van de uitval hebt?


glasvezel, stroom is al van glasvezelkastje  af geweest. lijn is door gemeten. nog niet gelet op lampjes. kan me niet voorstellen dat het aan apperatuur ligt aangezien alles wel werkte en geen uitval hadden toen wij nog bij jullie concurrent zaten.


Ik ben zelf klant bij KPN en heb geen ervaring met de concurrent.

Mijn advies is om toch even goed de verbindingen na te lopen: stekkers tussen glaskastje en de experiabox, zwarte opklik-kastje goed vast, netwerkstekkers die beschadigd kunnen zijn tijdens de overgang naar KPN.

Als de lijn is doorgemeten en OK bevonden, ligt het hoogstwaarschijnlijk aan je eigen netwerk en niet aan KPN. Heb je overigens alle apparatuur die ertussen zit (routers, access points etc) ook een herstart gegeven? Anders blijven ze op het oude netwerk hangen ipv het KPN-netwerk. Let ook op fixed IP-adressen als je die hebt ingesteld.


Hi @Sander B.! Hoe staat het er op dit moment voor? Werken de diensten weer stabiel?

Zo niet, wil je dan je profiel invullen en hier laten weten wanneer je dat gedaan hebt? Ik zie dat je alle resets namelijk al gedaan hebt. Dan lijkt het me verstandig aan mijn kant de systemen in te duiken. 🙂


goedendag, nog steeds valt hij uit. soms gaat het even een tijd goed, maar dan valt hij weer even weg. ongeveer 2 minuten. lampjes gaan op 1 na uit. ik heb vandaag profiel ingevuld. 


goedendag, nog steeds valt hij uit. soms gaat het even een tijd goed, maar dan valt hij weer even weg. ongeveer 2 minuten. lampjes gaan op 1 na uit. ik heb vandaag profiel ingevuld. 

dat 1 lampje aan blijft klopt niet, valt helemaal uit. dan start hij weer. echt verschrikkelijk irritant. dit is geen doen zo. 


@Sander B. ik heb een ticket aangemaakt bij de technische dienst. De kans is groot dat er eerst nog gebeld gaat worden. Hou daarom het contactnummer dat je hebt doorgegeven goed in de gaten. Zeer waarschijnlijk wordt hierna een monteur ingepland. Maar de technische dienst wil dit met 1 gesprek graag nog bevestigen.