Skip to main content
Beantwoord

Niet alle YouTube-video’s worden via KPN afgespeeld

• April 22, 2026
  • 12 reacties
  • 94 keer bekeken

Niet alle filmpjes van youtube kunnen afgespeeld worden bij kpn wel bij een andere provider

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@filaspoor, welkom allereerst bij onze community. 

Excuus voor de late reactie, je hebt mijn volledige aandacht. 

Mag ik weten het volgende van je weten? 

• Hoe speel je de Youtube filmpjes afspeelt? Is dit op je mobiele telefoon, tablet, laptop/pc? 
  • Zou je het op meerdere apparaten willen proberen als je dit nog niet hebt gedaan? Belangrijk is dat ze verbonden zijn met het netwerk bij je thuis. Je wifi dus. 

Ik hoor graag van je. 

12 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • Antwoord
  • April 28, 2026

Hi ​@filaspoor, welkom allereerst bij onze community. 

Excuus voor de late reactie, je hebt mijn volledige aandacht. 

Mag ik weten het volgende van je weten? 

• Hoe speel je de Youtube filmpjes afspeelt? Is dit op je mobiele telefoon, tablet, laptop/pc? 
  • Zou je het op meerdere apparaten willen proberen als je dit nog niet hebt gedaan? Belangrijk is dat ze verbonden zijn met het netwerk bij je thuis. Je wifi dus. 

Ik hoor graag van je. 

• Auteur
  • Topper
  • May 4, 2026
  • Hoe speel je de Youtube filmpjes afspeelt? Is dit op je mobiele telefoon, tablet, laptop/pc? alle ja op deze geprobeerd
  • Zou je het op meerdere apparaten willen proberen als je dit nog niet hebt gedaan? Belangrijk is dat ze verbonden zijn met het netwerk bij je thuis. Je wifi dus. Ja ook dat werkt niet.
    Browser die ik gebruik is Chrome, safari, Edge
    • Of het nu windows 11 of Macos met Tahoe 26.5 is.

Het werkt niet voor alle filmpjes

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Dit is vreemd. Maak je naast de KPN modem ook gebruik van andere versterkers en routers in je netwerk? 
Zou jij in ieder geval ook je modem eerst willen herstarten door het 2 minuten stroomloos te maken? 

• May 6, 2026

Heb je voorbeelden van specifieke filpmjes?

• Auteur
  • Topper
  • May 6, 2026

Deze bijv. maar die is inmiddels alweer van 22 april. Deze was toen wel zichtbaar via Ziggo waar mijn dochter deze kon bekijken en bij ons thuis niet. Niet op haar macbook  ik niet op welk apparaat ik gebruik, Moacos, iPad Iphone zowel via 5g alas via wifi.

@ Alex Het modem moest al herstart worden daar ik zag dat de 2 extenders geen verbinding meer hadden. Na de herstart wel weer.

Software is uptodate. Browsers die ik gebruik zijn Chrome, safari, firefox en Edge

• May 6, 2026

Ik kan dit bewuste filmpje gewoon zien in het bericht op deze community via de chrome browser op een Samsung tablet en mijn kpn Box12 dus de kpn verbinding.

Kortom kpn lijkt niks te blokkeren. Als het operating systeem gerelateerd is zou dit ook met een Ziggo verbinding optreden.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

@filaspoor, ik zie dat je je gegevens hebt ingevuld in je profiel. Zou ik met jouw toestemming je netwerk mogen inzien? Ik zie alleen hoe alles is aangesloten en verder niets wat verkeer betreft. 

• Auteur
  • Topper
  • May 6, 2026

Dat mag Alex

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Dankjewel. Ik zie geen gekke dingen in je netwerk. Ik zie wel dat je gebruik maakt van ESET. Kan het zijn dat je daar een en ander hebt aangepast? Dit kun je controleren door daar in te loggen, lees hier hoe je dit doet: ESET Thuis netwerkbeveiliging

Voor het gemak plak ik hier ook de stappen: 

Je wijzigt de instellingen het makkelijkste met de MijnKPN app

• Log in met je KPN account
  • Ga naar ‘Internet’
  • Daar klik je op ‘Meer opties bekijken’
  • Ga daarna naar ESET Thuis

Doe je dit op je pc of laptop? Log dan hier in op de portal.

Belangrijk is het kopje: 

Ik kan sommige websites niet bezoeken, hoe los ik dit op?

Het kan zijn dat de website die je bezoekt niet veilig is. Is dit niet het geval? Ga dan naar de portal om te zien of de website in een categorie valt die wordt geblokkeerd. Ook kan het zijn dat de website op de lijst met geblokkeerde websites staat.

Het kan gebeuren dat je op een gesponsorde link hebt geklikt in Google. Als je deze categorie hebt geblokkeerd, blokkeert ESET Thuis de hele pagina. Vink hiervoor de categorie Online advertenties aan of uit.

• Auteur
  • Topper
  • May 6, 2026

Uit of aanzetten verder zie ik geen andere opties.
Geen instelling voor een filter of regels.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Merk je wel een verschil wanneer je het uitzet? Dit eerst puur om te kijken of dit de boosdoener is. 

• Auteur
  • Topper
  • May 6, 2026

Ga ik testen zodra mijn dochter weer een blokkade ziet. btw Reaal.nl geeft ook de nodige foutmeldingen als pagina 500 en 404. En dit komt bij meerdere klanten voor. Met name als je een account wil maken