Skip to main content

Hallo

 

Bij deze wil ik even laten weten dat ik het niet echt eens ben met bepaalde gang van zake.

Ik ben overgestapt van Ziggo naar KPN op 3 november 2023. Sinds mijn overgang heb ik niks anders dan problemen met mijn internet gehad. Bij Ziggo had ik deze problemen niet. Ik heb vaak (ik denk wel iedere dag) contact gehad met de KPN helpdesk. Deze hebben me iedere dag weer proberen te helpen met mijn problemen maar de problemen keerden iedere dag weer terug.

Ik ben in het bezit van powerline adapters van het merk TP link. Deze had ik ook al bij Ziggo en daar heb ik nooit problemen mee gehad. Een medewerker heeft mij aan de telefoon gezegd dat KPN deze adapters niet ondersteunt maar gaf me het advies om alle pluggen eens uit te trekken en daarna weer 1 voor 1 in te pluggen, helaas ook zonder resultaat. Ook werd me eens aangeboden om een monteur langs te sturen maar ik was me er van bewust dat mocht de storing aan mijn zijde liggen ikzelf zou opdraaien voor de kosten.

Na mijn zoveelste contact met de helpdesk werd me medegedeeld dat de storing nog wel eens kon liggen aan de bekabeling die in de grond naar mijn huis loopt. Dat vond ik serieus en daar kon ik zelf niks aan doen. Ik heb er toen mee ingestemd dat er een monteur langs moest komen. De monteur is bij mij geweest en wees mij al meteen op mijn powerline adapters. Deze heeft hij uitgetrokken en heeft mijn woning voorzien van een super wifi punt. Ik heb nu internet (alleen wifi) en ik heb een lelijk wifipunt wat ik niet fatsoenlijk op kan hangen. Ik kan dus zeggen dat ik geholpen ben met mijn internetprobleem maar of ik er zo blij mee ben kan ik niet zeggen, vooral toen ik te horen kreeg hoeveel ik bij mijn volgende faktuur mag afrekenen.

Mijns inziens was het achteraf niet nodig geweest om een monteur langs te sturen daar het probleem voor de monteur al meteen duidelijk was. Ik had mij een behoorlijk bedrag kunnen besparen!

Met vriendelijke groet

Rob

 

 

De powerlines die bij Ziggo gebruikt werden hebben misschien de IP-range nog van Ziggo in het geheugen en die is wezenlijk anders dan de IP-range van KPN.

Misschien is het verstandig de TP-Links een fabrieks-reset te geven en weer opnieuw aan te sluiten als nieuw uit de doos @Rob33075 


Beste,

Deze oplossing had ikzelf ook al geprobeerd maar helaas zonder resultaat. De monteur van KPN heeft mij verteld dat de powerplugs een ander protocol aanhielden, niet geschikt voor het internet van KPN.

Bedankt voor het meedenken!


Nou dat verhaal van de monteur herken ik niet. Feit is dat powerlines gewoon slecht werken vanwege de overbelasting van het electriciteitsnetwerk!! Daarbij is het altijd al een houtje touwtje oplossing geweest. Het electriciteitsnetwerk is helemaal niet geschikt voor het transport van data. Welk probleem heeft u nu nog of werkt alles?


Beste Joep

Dank je voor je reaktie. 
Powerline adapters mag dan een houtje touwtje oplossing zijn maar voor veel mensen een goede oplossing. Bij Ziggo hebben de powerline adapters me nooit in de steek gelaten en altijd goed en constant internet!

Het enige probleem wat ik op dit moment heb is de gang van zake hoe ik eigenlijk op een beetje geforceerde manier een monteur op bezoek heb gekregen. Waar is dat ik weer internet heb maar alleen wifi.

Groet Rob


Beste,

Deze oplossing had ikzelf ook al geprobeerd maar helaas zonder resultaat. De monteur van KPN heeft mij verteld dat de powerplugs een ander protocol aanhielden, niet geschikt voor het internet van KPN.

Bedankt voor het meedenken!

Foute reactie van de KPN-monteur.

Raadpleeg ook eens de helppagina's van TP-Link @Rob33075 


Uit het verhaal wordt niet echt duidelijk wat het probleem nu precies is. U spreekt over problemen. Maar welke dan?

Powerline adapters kunnen in sommige gevallen een - soms de enige - oplossing zijn. 
Hebt u een VDSL aansluiting (en dus geen glasvezel)? Want bekend is dat de frequenties van VDSL en van PowerLine elkaar kunnen storen. De betere Powerline adapters hebben een instelling om dat te verhinderen.

Normale Powerline adapters zijn transparant, te vergelijken met een kabel. Dat heeft niets te maken met IP settings.

Sommige Powerline adapters bevatten ook een WiFi accesspoint. Is daar hier sprake van?

Kortom… iets meer toelichting wat nou precies uw problemen zijn is wel wenselijk.


Beste Ernst Jan,

Ik heb glasvezel en de powerline adapters zijn het probleem ook niet meer echt. Ik heb de powerline adapters niet meer in gebruik. Je kunt me over deze dingen alles wijsmaken, ik heb er geen verstand van. Feit is dat bij Ziggo er geen problemen waren met mijn internet. Nu bij KPN constant. Met de powerpluggen ingestoken moest ik maar afwachten of ik verbinding kreeg en als het zo was dan maar voor even. Op mijn vrouw’s computer hetzelfde probleem. Ook zij is aangesloten met de powerline adapter. Als er een monteur langskomt en die mij vertelt dat het aan de pluggen ligt dan moet ik dat geloven. Nogmaals ik heb er geen verstand van. Nu de pluggen uitgetrokken zijn heb ik verbinding via wifi, mijn vrouw ook. Was dit mijn gewenste oplossing? Nee. Ik had liever verbinding gehad via de powerline adapters. Was altijd snel en stabiel internet.

Ik heb deze topic opgestart om te zeggen dat ik het niet eens ben met de gang van zaken die geleid heeft naar de huidige oplossing. Een monteur was niet nodig geweest om te vertellen wat ik nu weet maar het verhaal van de bekabeling onder de grond naar mijn huis deed mij toch besluiten om akkoord te gaan met het langssturen van een monteur. Over deze monteur overigens niets dan goeds.

Deze gang van zaken is dus mijn probleem. Ik vind het jammer dat het me een hoop geld heeft gekost. Een lelijk superwifi punt( wat het overigens wel goed doet) waarvan ik me afvraag of dit een kpn oplossing is of dat ik het na 1 jaar ook kan gebruiken bij een andere provider. De powerline adapters ga ik nog niet afschrijven, misschien kan ik deze over 11 maanden weer gebruiken.


Ok. Precies begrijp ik het nog niet, want het blijft in uw verhaal onduidelijk waar de Powerline adapters voor gebruikt werden. En waarom ze dan bij KPN niet functioneren.

Maar goed, het werkt nu begrijp ik.

Wellicht meldt zich hier nog een moderator die iets voor u financieel kan betekenen. Die kan ook in het dossier zien wat er precies gebeurt is.

 


De powerline adapters werden gebruikt om internetverbinding te maken voor 2 computers die op enige afstand staan van de router. Voor ons was dit de perfekte oplossing. Nogmaals vanaf het moment dat we over zijn gegaan kregen we problemen met de internetverbinding. Uiteindelijk is er een monteur langs geweest en die heeft mij uitgelegd dat de powerline adapters niet samengingen met het internet van KPN. Voor mij klonk het heel aannemelijk, nogmaals ik heb er geen verstand van. Het had te maken met een ander protocol? 


Dat verhaal van die monteur is wel raar. Ik begrijp niet hoe normale Powerline adapters, dus zoals u zegt om een verbinding te maken via het lichtnet tussen twee punten, de WiFI vanuit een KPN Experiabox zou kunnen verstoren. (Ik neem daarbij aan dat dit uw probleem was - verstoring van de WiFi verbinding.)

Wellicht kwam het hoogfrequent signaal van de Powerline adapters via het lichtnet ook in de voeding van de Experiabox en veroorzaakte dat verstoring. Onwaarschijnlijk maar in theorie mogelijk.

Ik heb hier KPN VDSL met een Experiabox V10 waarbij het extra 4G modem voor sneller internet buitengebied een etage hoger staat en die twee zijn verbonden via Devolo Powerline adapters. Werkt prima.

En zakelijk heb ik van Odido 4G voor Thuis op die etage waarbij via Devolo Powerline adapters de internet verbinding naar beneden gaat.

Dus 4 Powerline adapters in gebruik, meerdere verbindingen > 200 Mbps. via het lichtnet en nog nooit problemen. Heel enkele keer per jaar moet ik ze weer even koppelen, 2 minuten werk.

Powerline adapters die niet samengaan met het internet van KPN. Via nauwelijks te verstoren glasvezel… heel raar verhaal. Maar dus wel een feit bij u.

Des te meer raar omdat KPN ook gewoon Powerline adapters verkoopt:

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/437811/draadloze-verbindingsset-1200-2-adapters/

 

 

 

 


Die TP link werkt niet bij kpn in combinatie met tv van kpn. Ze ondersteunen namelijk IGMP snooping niet.

Je bent niet de eerste die hier na overstap tegenaan loopt.


Die TP link werkt niet bij kpn in combinatie met tv van kpn. Ze ondersteunen namelijk IGMP snooping niet.

Je bent niet de eerste die hier na overstap tegenaan loopt.

Nergens staat in de probleem melding dat het om TV ging. Dus onwaarschijnlijk.

 


Mijn ervaring met powerline adapters of soortgelijk is dat ze tijden goed kunnen werken. En dan ineens een tijdje zeer instabiel. Soms hielp aan beide zijden uit- en insteken. Maar er waren ook momenten dat ik bezig bleef met die krengen. De aanschaf van tv+ was voor mij de trigger om superwifi aan te schaffen. Ik ben blij dat ik van de adapters af ben.

Overigens volledig eens dat het een designfout is van superwifi dat ze niet fatsoenlijk op te hangen zijn. Misschien kan de moderator een beitel sturen om een gat in de muur te maken 😂


Die TP link werkt niet bij kpn in combinatie met tv van kpn. Ze ondersteunen namelijk IGMP snooping niet.

Je bent niet de eerste die hier na overstap tegenaan loopt.

Nergens staat in de probleem melding dat het om TV ging. Dus onwaarschijnlijk.

 

Peter dank je voor je bericht. Nee het gaat niet om powerline adapters voor tv.


Mijn ervaring met powerline adapters of soortgelijk is dat ze tijden goed kunnen werken. En dan ineens een tijdje zeer instabiel. Soms hielp aan beide zijden uit- en insteken. Maar er waren ook momenten dat ik bezig bleef met die krengen. De aanschaf van tv+ was voor mij de trigger om superwifi aan te schaffen. Ik ben blij dat ik van de adapters af ben.

Overigens volledig eens dat het een designfout is van superwifi dat ze niet fatsoenlijk op te hangen zijn. Misschien kan de moderator een beitel sturen om een gat in de muur te maken 😂

Ja daar ben ik dan wel weer mee geholpen denk ik 🤣


Dat verhaal van die monteur is wel raar. Ik begrijp niet hoe normale Powerline adapters, dus zoals u zegt om een verbinding te maken via het lichtnet tussen twee punten, de WiFI vanuit een KPN Experiabox zou kunnen verstoren. (Ik neem daarbij aan dat dit uw probleem was - verstoring van de WiFi verbinding.)

Wellicht kwam het hoogfrequent signaal van de Powerline adapters via het lichtnet ook in de voeding van de Experiabox en veroorzaakte dat verstoring. Onwaarschijnlijk maar in theorie mogelijk.

Ik heb hier KPN VDSL met een Experiabox V10 waarbij het extra 4G modem voor sneller internet buitengebied een etage hoger staat en die twee zijn verbonden via Devolo Powerline adapters. Werkt prima.

En zakelijk heb ik van Odido 4G voor Thuis op die etage waarbij via Devolo Powerline adapters de internet verbinding naar beneden gaat.

Dus 4 Powerline adapters in gebruik, meerdere verbindingen > 200 Mbps. via het lichtnet en nog nooit problemen. Heel enkele keer per jaar moet ik ze weer even koppelen, 2 minuten werk.

Powerline adapters die niet samengaan met het internet van KPN. Via nauwelijks te verstoren glasvezel… heel raar verhaal. Maar dus wel een feit bij u.

Des te meer raar omdat KPN ook gewoon Powerline adapters verkoopt:

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/437811/draadloze-verbindingsset-1200-2-adapters/

 

 

 

 

Het gaat hier niet om het storen van wifi signaal. Het is juist het "vast” internet via de powerline adapters dat het af laat weten. Nogmaals Ernst-Jan ik kan er geen vinger op leggen waarom deze powerline adapters niet meer werken sinds ik KPN heb. En het laatste stuk wat je schrijft zo was het dus ook in mijn tijd met Zigg, geen enkel probleem!


Zou iemand mij kunnen vertellen waar ik een klacht kan indienen? Ik heb op het forum gezocht en gelezen dat je kunt bellen, maar is er misschien ook nog een andere manier? Direkt kontakt met een moderator of zo iets?

Groet Rob


Hulp gevraagd. Na mijn bovenstaande topic over problemen met de powerline adapters ondervind ik nu hetzelfde probleem met wifi. Na enkele dagen goed gedraaid te hebben krijg ik nu dus weer hetzelfde probleem. Wel verbinding geen internet. Na een tijdje komt het internet weer terug om na een poosje ook weer te verdwijnen. Status van mijn wifiadapter geeft aan dat ik op ipv4 geen internet heb. Dit is echt hetzelfde als met mijn powerline adapters. Bij het openen van een website geeft hij de ene keer err-connection-timed out en de andere keer een dns probe probleem. Voor de experts de vraag wat kan hier aan de hand zijn? En voor KPN wil ik melden dat ik er onderhand wel een beetje moe van word!


Ha @Rob33075, heel vervelend dat je hier nu tegenaan loopt! We hebben hier op het forum ook monteurs, zoals @Ik_Combineer, die met je mee willen denken. Welk type/merk powerline adapters had jij in gebruik? En je hebt dus nu de SuperWifi 2 punten? En je gebruikt daarnaast de Box 12? 

 

Hoe ver heb je de wifi punten van je modem staan? En als je jouw computer bekabeld aansluit, ervaar je geen problemen? 


Hallo Marcia

Wifi is nu ook geen probleem meer. De powerline adapters die ik gebruik zijn van het merk TP link. Voor het gehele verhaal moet je even kijken naar mijn eerste verhaal:

Bij deze wil ik even laten weten dat ik het niet echt eens ben met bepaalde gang van zake.

Ik ben overgestapt van Ziggo naar KPN op 3 november 2023. Sinds mijn overgang heb ik niks anders dan problemen met mijn internet gehad. Bij Ziggo had ik deze problemen niet. Ik heb vaak (ik denk wel iedere dag) contact gehad met de KPN helpdesk. Deze hebben me iedere dag weer proberen te helpen met mijn problemen maar de problemen keerden iedere dag weer terug.

Ik ben in het bezit van powerline adapters van het merk TP link. Deze had ik ook al bij Ziggo en daar heb ik nooit problemen mee gehad. Een medewerker heeft mij aan de telefoon gezegd dat KPN deze adapters niet ondersteunt maar gaf me het advies om alle pluggen eens uit te trekken en daarna weer 1 voor 1 in te pluggen, helaas ook zonder resultaat. Ook werd me eens aangeboden om een monteur langs te sturen maar ik was me er van bewust dat mocht de storing aan mijn zijde liggen ikzelf zou opdraaien voor de kosten.

Na mijn zoveelste contact met de helpdesk werd me medegedeeld dat de storing nog wel eens kon liggen aan de bekabeling die in de grond naar mijn huis loopt. Dat vond ik serieus en daar kon ik zelf niks aan doen. Ik heb er toen mee ingestemd dat er een monteur langs moest komen. De monteur is bij mij geweest en wees mij al meteen op mijn powerline adapters. Deze heeft hij uitgetrokken en heeft mijn woning voorzien van een super wifi punt. Ik heb nu internet (alleen wifi) en ik heb een lelijk wifipunt wat ik niet fatsoenlijk op kan hangen. Ik kan dus zeggen dat ik geholpen ben met mijn internetprobleem maar of ik er zo blij mee ben kan ik niet zeggen, vooral toen ik te horen kreeg hoeveel ik bij mijn volgende faktuur mag afrekenen.

Mijns inziens was het achteraf niet nodig geweest om een monteur langs te sturen daar het probleem voor de monteur al meteen duidelijk was. Ik had mij een behoorlijk bedrag kunnen besparen!

 

Zoals gezegd na de update van vannacht heb ik zonder probleem verbinding met mijn powerline adapters en mijn wifi werkt gewoon. Zeer vreemd maar het enige wat veranderd is is de update van afgelopen nacht...


Marcia

Ter aanvulling, ik kreeg geen ip adres toebedeeld. Bij mijn adaptereigenschappen stond dat ipv4 geen verbinding had met netwerk.

Na vannacht staat de status van zowel mijn ipv4 als mijn ipv6 gewoon op internet en heb ik dus voor de eerste keer sinds ik overgestapt ben naar KPN gewoon verbinding.


Ha @Rob33075, ik zie nu dat je ook een ander topic hebt lopen. Daarom sluit ik deze. Zoals eerder aangegeven, vergoeden we de kosten niet. Ik snap dat je hier niet blij mee bent, maar ik kan er weinig anders van maken helaas.