Skip to main content

Na problemen met het internet, het zeer langzaam laden van de internetpagina's de router maar weer eens gereset. Na de reset is het IP adres waarschijnlijk gewijzigd van mij IP camera, dus dat wil ik nu weer goed zetten. Helaas, mooi niet dus! Ik kan niet inloggen (https://mijnmodem.kpn/ of 192.168.2.254 ), deze site is niet bereikbaar krijg ik als melding. Zelfs nadat ik de stekker eruit heb gehad.

Ik word er wel een beetje klaar mee KPN!!! Nog even zo door gaan en we gaan opzoek naar wat anders.

En al helemaal niet te spreken over het debacle met de TV firmware! 

Heeft iemand een oplossing?

Hallo @kapestaartje

Wat bedoel je met gereset ?

Spanning uit/aan of via het reset gaatje.

 

Groet Bart

 


Goedenavond @Bart_2020 

Ik heb een reset gedaan via de thuis app. Dus terug naar de fabrieksinstellingen.

Groeten Harmen.


Hallo @kapestaartje

Dan is het admin password weer initieel. Kijk op de achterkant van de Experia Box v10A voor het password.  Pas op het password is moeilijk het bevat leestekens o=0, verwarring alom. Oudere modellen v10A hebben een schuifje over de sticker. Het password typen in Windows kladblok geeft duidelijkheid over het werkelijke password.

 

Als er geen backup is van de routerconfiguratie, moet je reserveringen en forwards en dergelijke weer herstellen.

Groet Bart


Zo ver kom ik helaas niet, ik krijg de volgende melding:

 

 


Hallo @kapestaartje 

 

Bekabeld ?

Of via WiFi ?

 

groet Bart

 


Bekabeld op de laptop, wifi via de telefoon. Beide zelfde melding.


andere pagina's laden wel ?

lijkt op een dns probleem.

 

Groet Bart

 


Hallo @kapestaartje

Bij DNS problemen krijg je niet de KPN DNS servers: 195.121.1.34 en 195.121.1.66

mijnmodem.kpn geeft dan geen ip adres, zelfs de google dns server lost dit op (nslookup mijnmodem.kpn 8.8.8.8)

DNS (omzetten van namen naar IP adressen) krijg je meestal van een DHCP server.

Als je geen kabel of kabelbreuk of defecte switch of een ander apparaat dat als 2e DHCP server dienst doet krijg je problemen.

Met een bekabelde Windows PC of laptop kun je het volgende doen (Engelse versie tussen haakjes).

Click met de rechter muis op de taakbalk en selecteer taak beheer (task manager)

Selecteer het tabblad prestaties (performance)

Klick op het vakje Ethernet 

Bij IPv4 adres staat dan 192.168.2.***

En de DNS naam van het netwerk, standaard geeft de Experia box  de DNS domein naam “home” uit

Als daar een andere IPv4  adresrange staat dan is er iets aan de hand.

Krijg je een  192.168.2.*** adres ?

 

Groet Bart


Hoi Bart,

 

Ik krijg inderdaad een 192.168.2.*** 

Via de laptop van mijn werk maak ik gebruik van een VPN :thinking: dit kan natuurlijk de oorzaak zijn.

Ik ga straks het via een andere laptop proberen. Onderhand is het namelijk wel gelukt om via de telefoon de router te bereiken.


Hallo @kapestaartje

Gelukkig er werkt iets. Als de VPN mijnmodem.kpn niet kan resolven tot 192.168.2.254 is er een probleem. Hopelijk kan die laptop via secure sites werken (https:// , een slotje).

Groet Bart


Is het gelukt, @kapestaartje ? Er speelt namelijk ook een ander issue waar jij last van kunt hebben:

 


@Erwin_ , op de één of andere manier is het uiteindelijk gelukt om in te loggen. Wat exact de oorzaak is geweest is nog voor mij een raadsel :thinking:  maar ik kan nu weer een camera in het netwerk gaan hangen.