Skip to main content

Ondanks 2 witte superwifi versterkers is het ontvangst niet altijd aanwezig. We leven in een aangepast appartement, dus dikke muren zijn er niet en geen verdiepingen. Heel vreemd. Wat via de 'Thuis app' opvalt, is dat de meeste apparaten met de modem verbonden blijven die slechts 6 mbps aangeeft. De versterkers, die de laptop wel pakt, is het 860mbps. Dat is een groot verschil.

Ik begrijp dat je nogal een verschil hebt in ontvangst tussen je laptop en andere apparaten. Dan zit het probleem mogelijk in de apparaten die met 6mbps verbinden. Weet je toevallig welke wifi standaard deze ondersteund? En heb je met de laptop wel in het hele appartement ontvangst? Zo ja dan gaat het goed aan de verzendende kant.


2 Telefoons met wifi 5, een chromecast vlak bij de modem en een smart TV. Het 'grappige' is dat de Xiaomi apparatuur wel vaak de WiFi versterkers pakken evenals dd HP Surface. Maar een Philips TV, een Samsung telefoon en een HP printer blijven op de modem met 6 mbps of lager. Aan de apparaten zou het niet mogen liggen. Alles is minder dan 3 jaar oud(meeste nog minder dan 1 jaar). 


Hoi @corudding, welkom op ons forum!
Ik zie dat @Poweruser je al een eind op weggeholpen heeft.

Welke experiabox heb je, staat wifi daarop ingeschakeld of uitgeschakeld?
Welke Superwifi punten gebruik je?


We hebben hier ook een paar handige topics over!

 

Als je hierover graag contact met de klantenservice hebt kun je met ons bellen op 0800-0402


Hallo. Modem v10a en de wifi daarvan staat ingeschakeld. Ook 1 van de wifi versterkers is verbonden via een LAN kabel. Ik gebruik de witte versterkers. 


Ah top, dat sluit al wel het een en ander uit en dat hoort ook gewoon te werken, heb je hierover ook al eens met ons gebeld op 0800-0402?