Skip to main content
Vraag

Niet tevreden met geboden hulp bij installatie KPN abonnement

• July 9, 2025
  • 12 reacties
  • 136 keer bekeken

Op 7 juni 25 een twee jarig KPN internet abonnement aangeschaft. Vandaag 9 juli is het moment dat het abonnement in gaat en het netwerk “actief” zal moeten zijn. Na de installatie te hebben uitgevoerd volgens instructies van de gebruiksaanwijzing. Komt er op het glasvezelkastje geen lampje bij “glas” nou naar veel wachten iemand van de klachten service aan de lijn gekregen. Samen met deze vriendelijke man alles nogmaals geprobeerd, zonder succes. Deze man verteld ons ja mocht dit nu niet werken dan kan je nog gewoon je internet van je oude provider gebruiken. Ik de oude provider opgebeld en die legt uit dat als het abonnement bij KPN ingaat hun abonnement automatisch stopt. Lekker dan nu al de hele dag geen internet. Na overleg met de klantenservice medewerker moet er een monteur komen. Krijgen we te horen dat dit pas over 30 dagen kan worden ingepland… een hele maand zonder werkend internet in dit tijdperk kan gewoon niet meer. Ik vind het kort weg schandalig dat het zolang moet duren voordat er iemand kan komen kijken. Vervolgens zelf online gekeken kan er over twee dagen een monteur komen voor €80,- maar waarom word er dan aan de telefoon verteld pas over 30 dagen… nou toch nog even bellen om te vragen of het toch niet eerder kan aangezien online het wel lukt. Komt er een of ander jonge jongen aan de telefoon die niet eens netjes kan communiceren en 58 minuten gebeld waarvan ik deze jongen 3 minuten gesproken heb. Ik had hem vriendelijk gevraagd of het mogelijk was een afspraak in te plannen met een monteur. Zegt deze onbeschofte jongen ja ik ga dat even uitzoeken… nou helemaal goed. Een half uur moeten wachten! Komt hij terug met ja sorry ik was afgeleid real Madrid - PSG spelen en real Madrid wordt helemaal vernederd. Nou heel gek en onprofessioneel rond uit belachelijk. Ik heb vragen of het gelukt is nou. Krijg ik te horen dat hij een afspraak heeft ingepland. En dat ik een mail krijg over een “paar uurtjes” ik vroeg wanneer is deze ingepland dan? Ja dat mag je zelf doen in de mail die je krijgt over een paar uurtjes. Dit na al ruim 50 minuten aan de telefoon te zitten. Nou puntje bij paaltje paar uurtjes verder niks ontvangen. Dat was natuurlijk te verwachten want een mail duurt niet 2 uur om aan te komen. Super slecht KPN super slecht! Ik verwacht een passende oplossing voor alle problemen die ik hiervan ondervindt nog niet eens praten over uren die ik niet kan werken i.v.m het niet werkende internet. 

12 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • July 9, 2025

Beste ​@Mukkett als je van de overstapservice gebruik maakt houdt jouw oude abo pas op na een seintje van KPN dat hun lijn geactiveerd is, eerder niet.

• July 10, 2025

Wie is je oude provider? 

• Auteur
  • Topper
  • July 10, 2025

Beste ​@Mukkett als je van de overstapservice gebruik maakt houdt jouw oude abo pas op na een seintje van KPN dat hun lijn geactiveerd is, eerder niet.

Je hebt gelijk dat is mij ook verteld van KPN uit inderdaad. Ik dacht ook dat het zo werkte. Alleen mijn oude provider Odido geeft aan na telefonisch contact dat dit niet het geval is… er kunnen volgens Odido geen twee netwerken actief zijn op het zelfde moment. Dus puntje bij paaltje KPN gaat 09-07 in dan stopt je oude provider met werken vanaf deze dag volgens Odido.

• Auteur
  • Topper
  • July 10, 2025

Wie is je oude provider? 

Odido.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • July 10, 2025

Beste ​@Mukkett dan heeft Odido niet goed gehandeld, zij hebben geen seintje gekregen van KPN dat de omzetting op datum X gaat plaatsvinden, dus zij hadden niet mogen afsluiten.

Dit zul je met Odido moeten kortsluiten.

Succes.

• Auteur
  • Topper
  • July 10, 2025

Beste ​@Mukkett dan heeft Odido niet goed gehandeld, zij hebben geen seintje gekregen van KPN dat de omzetting op datum X gaat plaatsvinden, dus zij hadden niet mogen afsluiten.

Succes.

Beste Jan, Dankjewel voor je snelle reacties! Echter hebben twee providers mij gezegd hoe het volgens hun werkt, beide een ander verhaal. Maar goed via Odido konden ze niks meer doen en ligt het nu bij KPN gaven ze aan vanuit de klantenservice. Ik vind het trouwens wel een logische redenering vanuit Odido dat ze stoppen vanaf de dag dat KPN actief is. Maar als ik goed begrijp is dit dus niet hoe het zal moeten? 

• July 10, 2025

In deze situatie mogelijk niet correct. Bij een overstap van Odido op glasvezel van KPN naar KPN op datzelfde glasvezelnetwerk gaat er een KPN monteur naar de wijkcentrale toe om een paar stekkertjes om te steken. Vanaf dat moment doet de Odido verbinding het niet meer. En daar kan Odido helemaal niets aan doen.

Als Odido geleverd heeft over zijn eigen glasvezel, dan klopt het wel wat je schrijft. 

• Auteur
  • Topper
  • July 10, 2025

In deze situatie niet correct. Bij een overstap van Odido op glasvezel van KPN naar KPN op datzelfde glasvezelnetwerk gaat er een KPN monteur naar de wijkcentrale toe om een paar stekkertjes om te steken. Vanaf dat moment doet de Odido verbinding het niet meer. En daar kan Odido helemaal niets aan doen.

Hoe je het omschrijft klopt het helemaal qua overstap ect. En van via de glasvezelkabel is ect. Begrijp ik het goed dat een kpn monteur in een wijkcentrale kabels moet gaan wisselen? Ben bang dat dit dan nog niet gebeurd is. Odido kan vanaf dat moment dan waarschijnlijk niks meer maar ze hebben mij gelijk een eind afrekening gestuurd en mijn account verwijderd. Dus qua abonnement doet hij het niet meer maar wellicht wel qua glasvezelaansluiting in de wijkcentrale?

• July 10, 2025

Begrijp ik het goed dat een kpn monteur in een wijkcentrale kabels moet gaan wisselen? 

Ja.

• Auteur
  • Topper
  • July 10, 2025

Vandaag weer contact gehad beste wat ze kunnen doen is 5gb data verstrekken op mijn telefoon abonnement. Zodat ik een hotspot kan maken. Nu tot 30e wachten op een monteur. Die waarschijnlijk een kabel moet wissel in de wijkcentrale gaf de klantenservice aan. Terwijl het abonnement wel gisteren in had moeten gaan. Heel gek KPN. Is r enig mogelijkheid om geleden schade te verhalen op kpn door het niet kunnen werken, het aanschaffen van een ander tijdelijk abonnement?

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@Mukkett .  Welkom hier.

Vandaag weer contact gehad beste wat ze kunnen doen is 5gb data verstrekken op mijn telefoon abonnement. Zodat ik een hotspot kan maken. Nu tot 30e wachten op een monteur. Die waarschijnlijk een kabel moet wissel in de wijkcentrale gaf de klantenservice aan. Terwijl het abonnement wel gisteren in had moeten gaan. Heel gek KPN. Is r enig mogelijkheid om geleden schade te verhalen op kpn door het niet kunnen werken, het aanschaffen van een ander tijdelijk abonnement?

Ik vrees van niet.  Zo te lezen gaat het nog niet soepel maar bij particuliere abonnementen is er voor dit soort zaken eigenlijk geen vergoeding mogelijk. Het lijkt er op dat we de fout proberen te herstellen door die monteur in te boeken en een overbrugging tot die tijd aan te bieden. Ik weet dat het geen volwaardige diensten zijn maar het is helaas het enige wat de in dat soort situaties kunnen bieden.

Ik vind de 30e trouwens wel ver in tijd. Is daar ook een specifieke reden voor gegeven? 

• Auteur
  • Topper
  • July 14, 2025

Dankjewel voor u reactie. De reden is omdat er niet eender een monteur beschikbaar is. Volgens KPN