Skip to main content

Niet tevreden over aangeboden compensatie na 3 dagen geen internet

• June 10, 2025
  • 12 reacties
  • 198 keer bekeken

Ik heb van zondag ochtend tot dinsdag avond geen internet kunnen gebruiken om dat de 1,5 jaar oude modem adapter blijkbaar niet werkte. Er werd een nieuwe opgestuurd en mij 1000gb ter compensatie gegeven. Echter heb ik 2 pubers die via Simyo een bundel van 12000gb pm hebben, die toen nog op ruim 11000gb te gebruiken stond. Inmiddels zijn ze hun tegoed ruimschoots overschreden omdat ik niet de hele tijd thuis ben, en mn mobiele data niet sterk genoeg is voor alle gebruikte apparaten tegelijk. KPN wil 30,- compenseren(!), terwijl ik nu hun databundels moet aanvullen voor 5,- per 500mb(!!). Dit kan je toch niet menen? Waar is de compensatie hierin? Waar is de klantenservice hierin? Ben je jaren lang klant, betaal een bult geld voor KPN diensten, en dan wordt je met 30,- afgescheept?! Graag hoor ik een serieuze tegemoetkoming is alle ongemakken die hieruit zijn voortgevloeid. 

June 10, 2025

Compensatie voor niet genoten internetdiensten is wettelijk bepaald. Kpn vergoed de dagen dat de verbinding niet heeft gewerkt. Daarnaast krijgt u als u een mobiel abonnement heeft een weekbundel en wel meer dan een week als dat nodig is. Daar blijft het bij. U heeft zelf bundels gekocht en dat is uw, begrijpelijke, keuze geweest. Die worden inderdaad niet vergoed. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

12 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • June 10, 2025

Compensatie voor niet genoten internetdiensten is wettelijk bepaald. Kpn vergoed de dagen dat de verbinding niet heeft gewerkt. Daarnaast krijgt u als u een mobiel abonnement heeft een weekbundel en wel meer dan een week als dat nodig is. Daar blijft het bij. U heeft zelf bundels gekocht en dat is uw, begrijpelijke, keuze geweest. Die worden inderdaad niet vergoed. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 10, 2025

Die extra bundels waren niet nodig geweest als de "diensten" van KPN hadden gedeugd. 30 euro is geen compensatie, maar een coulance van niks. Een stabiele internet verbinding staat tegenwoordig genoteerd als een eerste levensbehoefte. Klinkt stom, maar is echt waar. Dus als je je klanten serieus neemt, en deze stelling als je deze "diensten" aanbied, moet je als bedrijf hierin ook een serieuze compensatie bieden, en geen slappe coulances. 

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • June 10, 2025

Internet is geen eerste levensbehoefte. Het is super vervelend maar meer dan dat is het niet. Kpn gaat dan nog het verst van alle providers door een grote bundel te geven. Maar daar heb je mobiel abonnement voor nodig. Het is allemaal techniek en daar kan iets mee mis gaan. Het is wat het is.

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 10, 2025

Internet is geen eerste levensbehoefte. Het is super vervelend maar meer dan dat is het niet. Kpn gaat dan nog het verst van alle providers door een grote bundel te geven. Maar daar heb je mobiel abonnement voor nodig. Het is allemaal techniek en daar kan iets mee mis gaan. Het is wat het is.

Zoek het maar op, internet wordt wel zeker zo hoog beschouwd. Maar het maakt niet uit wat ik vind of wat jij vindt. Vervelemd is een understatement wanner je als klant op de blaren moet zitten voor de fuck up van zo'n groot bedrijf. Ik werk voor een bedrijf vele malen groter dan KPN, bij ons worden de klanten altijd op 1 gezet, kosten wat kost. Ook wanneer het niet zo geschreven staat.

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • June 10, 2025

Wat ​@Joep1965 al zegt, klopt helemaal. Dit is wat de overheid meldt op de website:

Compensatie bij internetstoringen

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • June 10, 2025

Bij een stroomstoring krijg je helemaal niets. En als er een halve dag geen water uit de kraan komt krijg je ook niets. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 10, 2025

Wat ​@Joep1965 al zegt, klopt helemaal. Dit is wat de overheid meldt op de website:

Compensatie bij internetstoringen

Dat heb ik uiteraard allemaal gelezen voor ik hier mn verhaal heb gedaan. Het maakt alleen niets goed. 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • June 10, 2025

Wow, 30 euro!? Dat is een hoop. Normaliter is het 1/30e per dag storing, met drie dagen is dat dan vaak maar een paar euro. Vindt de compensatie dan ook erg netjes. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 10, 2025

Heb jij een abonnement voor € 300 per maand??? Vast niet. Kpn geeft de wettelijke dagvergoeding op je basis abonnement (internet + tv) exclusief extra pakketten enzo.

Dus kpn heeft je een ruime vergoeding gegeven boven de wettelijke norm voor die 3 dagen. 

Kpn geeft op haar eigen mobiele abonnementen een ruime vergoeding van 100 GB per week. Zolang de storing duurt.

Waarom hebben je kinderen Simyo? Als ze kpn hadden gehad dan hadden ook zij elk die 100 GB gekregen. Want kpn geeft het op álle abonnementen op één adres.

Een andere provider is uw eigen keuze geweest. Gevolg is nu dit. Anders hadden ze dus ook extra GB van kpn kunnen krijgen. 

Zaten ze niet op je Hotspot als je thuis was?

(Extra) verbruik bij andere providers worden niet vergoed natuurlijk. 

Ik begrijp je irritatie. Die heb je nu kunnen spuien. 

Laatst hadden we iemand die zonder extra bundel over z'n maand bundel was gegaan bij Simyo. Die was voor nog geen 2 GB zo'n 250 euro kwijt. Bij jouw valt het dus nog mee.

• June 10, 2025

Bij een stroomstoring krijg je helemaal niets. ...

Dat stukje klopt niet, je krijgt na 4 uur zonder stroom of gas al een vergoeding van € 35 en na 8 uur krijg je voor elke periode van 4 uur dat het langer geduurd heeft € 20 extra.

Zie: https://www.consuwijzer.nl/elektriciteit-en-gas/ik-heb-een-probleem/stroomstoring-vergoeding

Een netbeheerder moet dat binnen 6 maanden uitbetalen zonder dat je dat hoeft aan te vragen.
Mijn netbeheerder hield zich daar keurig aan na een stroomstoring van iets meer dan 5 uur.

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 11, 2025

Heb jij een abonnement voor € 300 per maand??? Vast niet. Kpn geeft de wettelijke dagvergoeding op je basis abonnement (internet + tv) exclusief extra pakketten enzo.

Dus kpn heeft je een ruime vergoeding gegeven boven de wettelijke norm voor die 3 dagen. 

Kpn geeft op haar eigen mobiele abonnementen een ruime vergoeding van 100 GB per week. Zolang de storing duurt.

Waarom hebben je kinderen Simyo? Als ze kpn hadden gehad dan hadden ook zij elk die 100 GB gekregen. Want kpn geeft het op álle abonnementen op één adres.

Een andere provider is uw eigen keuze  geweest. Gevolg is nu dit. Anders hadden ze dus ook extra GB van kpn kunnen krijgen. 

Zaten ze niet op je Hotspot als je thuis was?

(Extra) verbruik bij andere providers worden niet vergoed natuurlijk. 

Ik begrijp je irritatie. Die heb je nu kunnen spuien. 

Laatst hadden we iemand die zonder extra bundel over z'n maand bundel was gegaan bij Simyo. Die was voor nog geen 2 GB zo'n 250 euro kwijt. Bij jouw valt het dus nog mee.

Kinderen hebben mb's en geen gb's natuurlijk, dit is van mijn kant verkeerd gezegd. Ze zitten bij Simyo omdat dat ik toen der tijd niet veel te besteden had en kpn in sim only nog te duur was in vergelijking. Zoals aangegeven, kan ik niet de hele tijd thuis blijven en trok mijn mobiele data (de hotspot dus) niet alle apparaten tegelijk voor een stabiele verbinding. 

Ik heb inderdaad mn gal kunnen spuwen, en weet dondersgoed wat er geschreven wordt als "de regel". Waar het mij om gaat is het ontbreken van de toegeeflijkheid van dit soort bedrijven en dat mensen het blijkbaar allemaal ok vinden. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 11, 2025

Ik zou toch eens overwegen iedereen naar kpn te zetten. 

Als jij een 'groot' (unlimited) abonnement neemt heb je afhankelijk van welke 40, 50, 75 of 100 gratis GB's te delen naar anderen in het huishouden. Die hebben dan op zich dus voldoende aan een 0 GB abonnement en zeker voor tieners onbeperkt bellen natuurlijk. 

Met 40 kun je 2 tieners dus elk al 20 GB per maand geven. 

En bij dit soort storing krijgt iedereen in het huishouden de 100 GB weekbundel erbij.

En het zal vast niet zoveel schelen. 

En niemand heb ik hier zien beweren dat het ok is. Maar zo werkt het wel bij alle providers. 

Als jij Ziggo had gehad met Vodafone mobiel en je kinderen ook Simyo was het niet anders. 

Als je gewoon alles bij één provider hebt is dat uiteindelijk het meest gunstig. 

Heb je voor de Kids bij Simyo wel het data plafond aangezet?! Dan kunnen ze niet meer ongemerkt over de bundel wat dan € 150 per GB kost.

En als iets minder voorhanden is er minder van gebruiken is ook heel leerzaam voor de Kids, toch? Maar even niet gamen, maar spelen.