Skip to main content

 

Glasvezel aansluiting is direct in woonkamer aangelegd ipv meterkast. Kon niet anders werd er verteld in gebrekkig Nederlands door de kabelleggers. 

Nu kijken wij tegen een aantal zwarte kastjes in de woonkamer, direct naast de cv.

Nu horen wij dat er diverse mensen in de straat deze wel in de meterkast hebben?!.

Kan KPN er niet voor zorgen dat dit alsnog uitgevoerd kan worden?. 

Ik ben bang dat da nu niet meer kosteloos gaat gebeuren. Uw huis is hetzelfde als de andere huizen in de straat?


Wat je nu vaak ziet (bij me schoonzus in den haag ook gebeurd) dat ze leggers wat anders doen als waar de sticker zit omdat hun het makkelijker vinden.

Daar is het trouwens wel aangepast en naar de meterkast gedaan doormiddel van stijg leidingen die vanuit kelder omhoog gingen ze waren niet blij halve straat moest opnieuw.


U zult dan contact op moeten nemen met de afdeling van kpn welke het netwerk aanlegt en beheert. Dit kan via 088-0063744 tussen 0830 en 1700


Wat je nu vaak ziet (bij me schoonzus in den haag ook gebeurd) dat ze leggers wat anders doen als waar de sticker zit omdat hun het makkelijker vinden. ------

KPN netwerk bepaald, waar mogelijk in samenspraak met eigenaar/bewoner, waar de FTU geplaatst wordt en legt dat vast middels een sticker + foto. (Onder)aannemers mogen daar op eigen houtje niet zo maar van afwijken omdat het gemakkelijker zou zijn. Terug naar KPN netwerk en eisen dat de FTU geplaatst wordt op de plaats van de sticker. 


Ik kan deze ervaring van OP inmiddels delen. Ik woon in een jaren 70 woning. Bij eerste contact met KPN (toen ik nog bij concurrent zat) kwam er iemand langs om te kijken. Die kwam tot de conclusie dat glasvezel naar dezelfde plek kon als waar nu de koper kabel ligt.

 

Helaas nu enige tijd verder kwam Picobello BV opdagen. De hele vloer moest eruit, al het parket en tegels. Alles was moeilijk en niks kon. Na een klacht is de opzichter gekomen en inmiddels is ook na veel moeite de kabel naar de meterkast gegaan. Maar dan een nieuw probleem, de meterkast staat dusdanig los van de woning dat het onmogelijk is intern een fatsoenlijke aansluiting te maken.

Nu wil ik een monteur plannen want dat moest dan maar van de aannemer, die kunnen dat wel verder regelen zei hij. Wil ik een monteur plannen en dan krijg ik alleen maar “oeps er gaat iets mis”.

Tot dusverre gaat het totaal niet lekker met KPN. Het is dat de concurrent die wel goede service heeft geboden, zo extreem duur is geworden.

Daarnaast, ik ben nog ingegaan op een aanbod toen hier glasvezel uberhaupt in de straat kwam. Toen kregen we berichten van KPN dat zij de kabel tot in de woning gratis zouden aanleggen, zelfs al was je geen klant. Nou daar is dus 0% van terechtgekomen.


Niet netjes van de uitvoerende aannemer @Rombout92 , verre van  dat! Probleem hierbij is, zoals zo vaak, dat KPN de provider, die dit forum beheert, hier helemaal buiten staat. Het is KPN Netwerk die de aansluiting regelt en afwerkt.

Daarna komt pas de door jou gekozen provider (in jou geval KPN) om de hoek kijken. KPN provider en KPN Netwerk zijn twee afzonderlijke bedrijven. Hier is heel vaak verwarring over en leidt tot misverstanden. Mede daardoor ontstaan vaak de 'kastje-muur' situaties.