Skip to main content

Goedenavond,

 

Een paar dagen geleden heb ik een nieuw abonnement afgesloten voor 1Gbit glasvezel internet. Gisteren heb ik de KPN Box 12 binnengekregen, en vandaag een SMS gekregen dat mijn internetverbinding werkt. Na het aansluiten van het modem met het glasvezelbakje kan ik echter het internet niet gebruiken. Ik heb het modem en het glasvezelbakje al meerdere malen aan en uit gehad en ik heb verschillende kabels geprobeerd, alleen niets heeft geholpen. Ik heb de klantenservice ook al een aantal keer in de middag en avond gebeld, alleen kreeg ik steeds te horen dat het te druk was bij de klantenservice en ik op een later moment moest terugbellen.

Op het (zwarte) glasvezelbakje brandt het "Power"-lampje groen, het "Connection"-lampje knippert groen, en het Alarm lampje is uit. Aan de onderkant van het bakje brandt het gele licht bij de poort waar de glasvezelkabel in zit.

Op de KPN Box zelf branden het Power en Wifi lampje groen, en het Internet lampje knippert snel groen. Ook hier branden de lichtjes bij de poort waar de glasvezelkabel in gaat.

Op mijnmodem.kpn staat "Internet: Disconnected".

 

Hopelijk heeft iemand een idee hoe dit opgelost kan worden.

 

Bij voorbaat dank,

 

Rienk (@Dragonflew)

Hallo @Dragonflew , welkom op het KPN-forum waar klanten elkaar helpen.

Als het connection lampje knippert heb je wel verbinding, maar is je lijn nog niet geactiveerd. Normaal zou dat na een tijdje moeten ophouden en brandt het lampje continue.

Als het blijft knipperen, zal iemand van KPN ernaar moeten kijken. Vul in je profiel alvast je privegegevens in, dan kan een medewerker van KPN je sneller helpen. Of je belt de helpdesk op 0800-0402 en zeg dat je een storing hebt.


Hey Arjan, bedankt voor je bericht.

Ik heb mijn privégegevens ingevuld zoals je zei. Het Connection-lampje op het glasvezelkastje knippert nog steeds groen dus ik zal zo even met de klantenservice bellen en hopelijk kunnen zij mij verder helpen, tenzij een KPN medewerker mee kan kijken hier.


Ik heb net de klantenservice gebeld, en vermeld dat ik een storing heb, alleen kreeg ik een sms met een "slimme probleemoplosser", die na het invullen aangeeft dat de no-wifi tool niet werkt. Daarna wordt er opgehangen.


Ik heb eindelijk contact kunnen krijgen met iemand van de klantenservice, en dinsdag komt er een monteur langs.


Hallo @Dragonflew, het is inmiddels donderdag, de verbinding is werkend gemaakt middels het bezoek van de KPN monteur? 


@Jeroen_dB Ja de KPN-monteur heeft inderdaad de verbinding gefixt. De glasvezelverbinding was inderdaad niet geactiveerd, en er is een nieuw glasvezel kastje aan de muur komen hangen.