Skip to main content

Goedemiddag, wij hebben recentelijk een abonnement bij KPN afgesloten maar het lukt maar niet om de verbinding te activeren. Op de router brand het licht voor power en wifi, maar die voor internet knippert. Als je via de telefoon met de wifi probeert te verbinden krijg je een melding dat de verbinding niet mogelijk is. Ook zijn er in het huis minstens twee en misschien wel drie verschillende mogelijkheden aanwezig om het modem aan te sluiten. Zeer verwarrend allemaal dus. We hebben het modem op twee verschillende manieren geprobeerd aan te sluiten maar telkens gaat het fout nadat mijnKPN begint te laden om de internetverbinding te proberen te activeren. Wat is de oplossing? Klantenservice gebeld ontzettend lieve en vriendelijke man maar meer dan router resetten kwam er niet uit en dat hadden we uiteraard al meerdere keren geprobeerd. Alvast bedankt voor alle hulp.

 

PS als foto’s van de aansluiting in het appartement behulpzaam zijn laat het me weten dan stuur ik die zsm door.

 


Foto's zeggen meer dan 1.000 woorden, dus welkom @Porcodio 

Heb je een glasvezelabo of een xDSL (koper) aansluiting?

Heb je al van KPN bericht gehad per SMS en/of mail dat de verbinding is opgeleverd?

 


Foto’s zouden zeker helpen!

Zolang het internet lampje knippert heeft het modem geen verbinding met het netwerk en is er geen internet. Wifi werkt altijd voor als je bijvoorbeeld iets wilt printen dan kan de computer ook zonder internet de draadloze printer vinden. 


Hoi N.N., we hebben een koperaansluiting helaas nog geen glasvezel aanwezig, en we hebben al een bericht gekregen dat de verbinding is aangeleverd. De eerste twee foto’s zijn van de aansluiting die in de woonkamer zit, de laatste is de aansluiting in de meterkast. De vorige bewoner heeft ons verteld dat zij hun modem in de meterkast hadden aangesloten. 

We gebruiken telkens de installatie hulp en hebben deze met beide aansluitingen meerdere keren geprobeerd maar het gaat telkens fout na deze stap.

het laden duurt telkens erg lang en daarna een melding met ‘Oeps, we zien dat je nog niet aangesloten bent.

Het modem dat we hebben toegestuurd is de experiabox V12 (zwarte). 


Hallo @Porcodio 
Misschien verstandig om een monteur te laten komen.
Dus bel even met het gratis nummer van KPN 0800 0402

Bereikbaar op: ma t/m vr tussen 08.00 - 18.00 uur, za. 08:00 - 17:00 uur.

Zon- en feestdagen gesloten.


Goedemorgen, monteur komt al over een paar dagen maar hoopte het voor die tijd te fixen, ben zelf namelijk voor werk in het buitenland en mijn vriendin is niet de beste met technologie. toch bedankt.


Goed dat je dat al geregeld hebt @Porcodio 


Hoi @Porcodio, welkom op onze community! Ik zie dat je al goed geholpen bent. Veel plezier met je aansluiting straks en een goede reis!
Mocht je verder nog vragen hebben dan weet je ons te vinden!


Reageer