Skip to main content

Ik heb een nieuw glasvezel abbonement aangesloten en deze zou (per sms bevestigd) op 5 maart geactiveerd zijn. Echter branden de lampjes power en ethernet wel, maar die van glas niet. Zodoende kan ik wel verbinden met het wifi netwerk, maar heeft dit geen internetverbinding. Voor zover ik weet is alles correct geinstalleerd. Op dit forum heb ik een aantal oplossingen zien voorbij komen, van het activeren op de centrale tot een monteur die het razendsnel oploste. Ik heb echter ook gezien dat het dagen zo niet weken kon duren..

Klantenservice gebeld welke aangaven een 2min reset te doen en werkt dat niet dan KPN Netwerk te bellen. Ik heb het lastje echter al meerdere malen van het stroom gehaald dus heb er een hard hoofd in.

Nu weet ik dat meerdere mensen in mijn woningcomplex problemen hebben gehad met de aansluiting van KPN, is het dus een idee om meteen een monteur te laten komen? Ik zit nu zonder internet dus zou graag z.s.m. een fix hebben.

Om de glaskast goed te resetten, dient de stroom er minimaal 2 minuten van af te zijn en daarna weer herstarten. @Martiwes 

Als het glaslampje dan nog niet brandt heb je dus geen internet en dien je even gratis te bellen met 0800 0402 en zeggen: geen internet.

 


De 2minuten reset heeft helaas niet geholpen. Er werd mij door de klantenservice verzocht KPN Netwerk te bellen (088 nummer). Echter zijn deze nu niet meer bereikbaar. Blijf het apart vinden dat ik naar een andere afdeling wordt doorgestuurd. Je zou verwachten dat (zoals ik lees op het forum hier), er toch enige ervaring omtrent deze situaties is. We gaan zien wat ze morgen zeggen..


Volgens mij hoort KPN gewoon een monteur te sturen. Als die er niet uitkomt, dan hoor die monteur KPN Netwerk in te schakelen. 

Tijdens de aanleg van de glasvezelnetwerk kunnen mensen naar KPN Netwerk bellen voor vragen en klachten. Maar als het netwerk eenmaal opgeleverd is, dan kunnen mensen eigenlijk niet meer bellen naar KPN Netwerk.

Want die doet dan niets meer voor hun. De provider hoort KPN Netwerk bij storingen opdracht te geven om deze te verhelpen. Want de provider is ook degene die hiervoor betaald aan KPN Netwerk. Niet de uiteindelijke klant. Die betaald niks aan KPN Netwerk. 


Hi @Martiwes, welkom hier. 

Ontzettend naar dat er geen signaal is op je kabel. Is het inmiddels gelukt om contact op te nemen en op te lossen via 0800 0402??


Hi @Martiwes, welkom hier. 

Ontzettend naar dat er geen signaal is op je kabel. Is het inmiddels gelukt om contact op te nemen en op te lossen?

Hi Alex, via een monteur is het uiteindelijk gelukt. De kabel in de wijkkast (o.i.d.) was verkeerd aangesloten waardoor ik geen signaal ontving. Alles nu gelukkig opgelost!


Hi @Martiwes, welkom hier. 

Ontzettend naar dat er geen signaal is op je kabel. Is het inmiddels gelukt om contact op te nemen en op te lossen via 0800 0402?

Hi Alex, via een monteur is het uiteindelijk gelukt. De kabel in de wijkkast (o.i.d.) was verkeerd aangesloten waardoor ik geen signaal ontving. Alles nu gelukkig opgelost!

 


Hi @Martiwes, welkom hier. 

Ontzettend naar dat er geen signaal is op je kabel. Is het inmiddels gelukt om contact op te nemen en op te lossen?

Hi Alex, via een monteur is het uiteindelijk gelukt. De kabel in de wijkkast (o.i.d.) was verkeerd aangesloten waardoor ik geen signaal ontving. Alles nu gelukkig opgelost!

Erg fijn om te lezen!Â