Skip to main content
Vraag

Nieuw glasvezelabonnement maar internet werkt niet

• February 2, 2026
  • 3 reacties
  • 28 keer bekeken

Ik heb een nieuw KPN-glasvezelabonnement en heb mijn glasvezel-NT-box aangesloten, maar het glasvezel-ledje op de NT-box blijft uit. Op de internetverbindingspagina van het modem zie ik de melding: “Er is momenteel geen internetverbinding.”

Wat moet ik nu doen?

3 reacties

JanD
Superuser
  • February 2, 2026

Beste ​@crisd heb je van KPN wel al bericht gehad dat je verbinding nu actief is c.q. moet zijn?

Zo ja, haal dan de glasvezelkast eens minimaal 2 minuten van de stroom en herstart dan.

Nu wel verbinding? Zo ja, opgelost.

Zo nee, even bellen met 0800 0402 (24/7 voor storingen) en zeg ‘geen internet’.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 2, 2026

@JanD dank je voor je bericht.
De activatiemail van KPN heb ik eerder vandaag ontvangen.
Ik heb de stappen in je bericht gevolgd, maar helaas zonder resultaat.
Ik zal proberen KPN te bellen.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Hoi ​@crisd. Welkom op de KPN Community! Goed dat je zelf al bezig bent gegaan met het aansluiten van je glasvezelverbinding. Je hebt ook de mail en SMS gehad dat je kon beginnen met aansluiten, dus dat was een goede start. Helaas ging het daarna blijkbaar mis, want het Glas-lampje moet op den duur wel gaan branden. 

Dan zit er niets anders op dan contact met ons op te nemen, zodat we kunnen controleren wat er aan de hand is. Wellicht moet er bijvoorbeeld een monteur aangestuurd worden. Heb je inmiddels al contact gehad en is er al een oplossing voor handen? 

Anders kun je via een terugbelafspraak in contact komen met onze telefonische helpdesk. Je wordt dan direct of op een ander gewenst moment teruggebeld en direct doorgeschakeld met een medewerker.