Skip to main content

Hallo kpn 

ik heb 3 weken geleden contact gehad en daarbij is een modem besteld voor de glasvezel kabel maar tot heden niks ontvangen ik heb nog nooit zoveel moeten bellen of berichten sturen naar kpn dan bij ziggo hun waren super snel met alles internet is gewoon 10keer niks net 10mb ps en daar betaal ik dan voor als dit zo blijft door gaan stap ik over ik wacht nog op het modem mocht het zo dramatisch zijn met het internet en de rest stapen we over hebben een half jaar internet van jullie en tot nu toe alleen maar gedoe 

 

mvg Jeffan Thielens  

Maar wat bedoel je met modem voor de glasvezelkabel?? Heb je helemaal geen modem?


Ik heb al meer dan een maand alleen het kasje wat over dat kasje gaat wat op de muur zit waar de glasvezel kabel vanuit buitenhuis naar binnen gekomen is toen hebben we 3 weken geleden kpn gebeld en die zouden een modem opsturen waar de internet kabel op aangesloten moet worden en wifi en dat nieuw modem zou dan komen omdat we nu glasvezel hebben 

 

Mvg Jeffan Thielens


Voor glasvezel heb je geen speciaal modem nodig.  Als je eerst een koperaansluiting had kan je hetzelfde modem gebruiken of heb je helemaal geen modem?


Jawel maar mij is duidelijk gezegt worden dat die modems niet de glasvezel goed doen ondersteunen en het ergste nog wij hebben 2,5 jaar ziggo gehad modem stond altijd in de woonkamer en dan had ik gewoon wifi tot de slaapkamer met een (gratis) wifi booster,nu heb ik heb het kpn modem midden in het huis moeten zeten kabels langs de muur moeten maken om nog iets van wifi tekrijgen op de slaapkamer en als we dan bellen dat het wifi super slecht is woord er gezegt dat we een wifi booster pakket moeten aanschaffen van 100€ en nu dus 3 weken aan het wachten op een nieuw modem en ik heb nog niks ontvangen als het eind van november niet is op gelost gaan wij weer met ziggo het nieuwe jaar in 

 

mvg JeffanThielens


Dan ben ik wel benieuwd welke type modem je hebt. De experiaboxen v10 en v10a en de box 12 zijn modems die geleverd worden en ze zijn alledrie geschikt voor glasvezel. 


Een medewerker heeft gezegt dat we het oude modem hebben Het gaat mij erom dat eerst medewerkers mij zeggen dat er een nieuw modem komt ik 3 weken wacht en nu mij woord gezegt dat dat dus nu niet hoeft maarja wij gaan gewoon lekker overstappen ook voor het bereik van de wifi 

 

mvg Jeffan Thielens 


Hallo @Jeffan en welkom op het forum! 

Wat jammer te lezen dat je gaat opzeggen omdat de wifi niet goed werkt! Ik begrijp goed dat als de wifi niet fijn werkt, dit erg frustrerend is, vaak is het echter een kwestie van goed instellen. Je kan hiervoor de wifi manager volgen, daarmee wordt de wifi zo optimaal mogelijk ingesteld en ook het artikel Slechte wifi: oplossingen voor trage en wegvallende wifi | KPN Community kan je hierbij goed helpen. 

Bij de overstap naar glasvezel is meestal geen nieuwe Experia Box nodig, mijn excuses dat je hier verkeerd over was geïnformeerd. Ik weet niet welke Experia Box je nu hebt, maar met de V10, V10a en de V12 hoor je gebruik te kunnen maken van de glasvezelverbinding.