Skip to main content

Dag, zoals er meer vragen op het Forum zijn gesteld over straatkasten, willen wij deze verfraaien. Ik stuur hier een link mee om welke kast het gaat en de graffiti. Het gaat om deze kast https://vvdsl.robinflikkema.nl/straatkast.php?id=14960 Superior de Beerstraat 5046 HB 181 in Tilburg. 

We hebben nog geen ontwerp, dat kunnen we laten maken, maar dan hebben we afmetingen nodig en horen we graag welke delen al dan niet beplakt mogen worden. Hartelijke groet, Petra Robben, namens bewoners van het Smidspad.

Tja, zolang er geen hakenkruizen of beledigende teksten op de kabelverdeler staan doet KPN niks aan graffiti. Maar echt fraai is dit ook niet. 

Terugkomend op je vraag; ik zou even bellen met 0800-0150 optie 2. Deze beheren de kabelverdeler's van KPN en kunnen volgens mij eenvoudig een ja of nee geven.


Hi @Petra Robben, welkom hier. 

Om heel eerlijk te zijn, heb ik geen idee wat de regels zijn. Ik gok dat het allemaal mag, maar ik ben bang dat het weer snel verkladt is zodra je het mooi hebt getekend. 

Welk ontwerp had je in gedachten? Zodra je het weet natuurlijk. 


Hallo @Petra Robben 

Deze vraag is inderdaad eerder gesteld. In dit topic zie je nog een voorbeeld.

Er zijn mogelijkheden om zo'n kast te verfraaien. Zie de reactie van KPN moderator @Shyrin_  in het volgende topic (klik hier):

Shyrin schreef:
Onder bepaalde voorwaarden is het mogelijk om een KPN straatkast te laten beschilderen.
We willen dan graag weten om welk adres het gaat, foto's van de huidige situatie en zien graag een ontwerp.

Er staat in dat topic ook een leuk filmpje van een kunstenares die zich hiermee bezig houdt. Zij ontwerpt mooie bestickering voor deze kasten.


Wat wel ontzettend belangrijk is is dat deze kasten gekoeld worden met verschillende ventilatoren aan de binnenkant. Het is dus echt kritisch dat de ventilatie sleuven vrij blijven.