Skip to main content

Goedemorgen,

 

Over twee maanden wordt mijn nieuwbouwhuis opgeleverd. Het is een nieuw blok van woningen in een wijk waar al glasvezel aanwezig is. Welke stappen moet ik nemen om zo snel mogelijk na oplevering internet te hebben? Kan ik eventueel het glasvezel abonnement alvast afsluiten? Op dit moment wordt mijn postcode nog niet herkend. De postcode van bestaande huizen in dezelfde straat wordt wel herkend, en die hebben dezelfde postcode. Ik heb me wel al ingeschreven voor een soort nieuwsbrief via de site van KPN.

 

Met vriendelijke groet,

Thomas

Hoi heb je al op www.kpnnetwerk.nl gekeken naar de status?


Ja daar staat alleen dat ik in een buitengebied woon. Maar dat kan dus niet kloppen want de overburen (wat oudere huizen) hebben wel al glasvezel.


Hoi Thobro, welkom op het forum! In de basis is het antwoord: nu alvast bestellen. Maar als jouw adres nog niet bij ons met z’n nieuwe mogelijkheden bekend is, dan kan dit net iets lastiger zijn. Wil je eens je forumprofiel invullen en hier laten weten als je dit gedaan hebt. Dan kan ik voor je nakijken wat wij hier hebben staan en wanneer je kunt bestellen.


Hoi Erik,

Ik heb zojuist mijn profiel aangevuld met het adres waar het nieuwe huis staat.


Ik zie inderdaad dat we op dit moment nog niets hebben voor jouw adres. Je geeft aan dat het over twee maanden wordt opgeleverd. Gaat het om een nieuwbouwproject, of laat je zelf dit bouwen?

Als het om een project gaat, dan is de aannemer/eigenaar van het project ook degene die de aanvraag voor de aanleg van telecomunnicatie doet. In dat geval raad ik je aan eens contact met hen op te nemen om te vragen wat de status daarvan is. 

Als je het zelf laat bouwen, dan zul je een haalbaarheidsonderzoek moeten laten doen. Dat kan via kpnnetwerk.nl

 

Als de telecommunicatieverbinding eenmaal (bijna) is aangelegd, of dat nu koper of glasvezel is, dan wordt dit in de netwerkadministratie opgenomen. Vanaf dat moment is bij ons ook bekend dat er een verbinding ligt, of op korte termijn komt, en kan er een abonnement besteld worden.