Skip to main content

Goedemiddag,

 

Afgelopen donderdag is onze nieuwbouwwoning opgeleverd. Erg blij mee en nu bezig met alles regelen, waaronder internet. Nu zit er in de meterkast een glasvezelaansluitpunt van KPN (ook al aangesloten). Echter, wanneer ik op de website van KPN glasvezelinternet wil bestellen zie ik dat onze woning pas tussen december 2024 en januari 2025 wordt aangesloten.

 

Hierop heb ik even gebeld met de klantenservice omdat ik dacht dat het misschien een placeholder was, maar de medewerkster gaf aan dat het echt dan pas wordt aangesloten. Ik vind dit raar, omdat wanneer ik het huisnummer van de buren of de rest van het blok invul, er wel geleverd kan worden op die nummers. Ons huis is het enige in het blok wat niet kan bestellen.

 

Wachten tot december/januari is uiteraard geen optie, dus ik vroeg me af of er gecontroleerd wordt wat er precies aan de hand is en of iemand me meer gedetailleerde informatie kan geven? Of iets anders wat ik zou kunnen proberen?

 

Alvast bedankt!

Als Ziggo wel kan leveren raad ik je aan daar een abonnement te nemen want dit kan nog heel lang duren. Je kunt een poging wagen bij kpnnetwerk 088- 0063744. Misschien dat ze iets voor je kunnen doen maar de praktijk leert dat het meestal veel gedoe is.


Inderdaad Ziggo nemen zoals Joep al schrijft. Eventueel een maandelijks opzegbaar abonnement. Dat kan bij Ziggo telefonisch afgesloten worden volgens mij. Dan heeft u misschien volgende week al internet. 


Het klopt, bij Ziggo kun je ook vragen om een maandelijks opzegbaar abonnement. Je kunt dan uiteraard geen gebruik maken van een of andere actie, maar dat is logisch. Je hebt immers geen jaarcontract.


Dank voor de reacties. Kreeg deze reactie van KPN Netwerk:

 

“Hartelijk dank voor uw bericht.

Uw adres is in behandeling bij onze nieuwbouwafdeling. Helaas kunnen wij op dit moment nog geen definitieve planning afgeven voor wanneer de glasvezelaansluiting geïnstalleerd zal worden. De nieuwbouwafdeling geeft aan dat zij nu in overleg zijn met de verantwoordelijke uitvoerder (Volker Wessels Telecom). En verwachten in week 16 een eventuele planning af te geven. 

Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd.”

 

Ik heb hierop teruggestuurd dat ik de indruk heb dat het niet per sé om het aansluiten gaat maar meer om een administratieve fout. Zoals eerder gemeld zijn de andere huizen in ons blok wel beschikbaar voor glasvezel van KPN, en heb daarnaast ook nog alle huisnummers van het blok achter ons, maar ook voor ons (die nog niet eens zijn opgeleverd) ingevoerd en ook zij kunnen allemaal bestellen.

Vind het erg vreemd, wacht nog even de reactie van KPN af maar wil er zeker niet mee wachten tot dec 2024



Het is raadzaam om de planning van de uitvoerder af te wachten.

Maar ik vind wel raar dat de aansluiting voor jouw nieuwbouwwoning tussen december 2024 en januari 2025 pas aangesloten. Heb je ook de verhuisdatum naar jouw nieuwbouwwoning aan KPN doogegeven? 

Want als je verhuisd ben, dan moet jij al beschikken over internet, TV en eventueel vaste telefoon hebben. Want zonder internet kun je helaas niet gaan werken. 

En KPN moet beetje haast gaan maken met het aansluiten van nieuwbouwwoningen op hun glasvezelnetwerk. Want KPN netwerk zelf zijn ook afhankelijk van projectontwikkerlaars die de nieuwbouwwoningen bouwt.  Kijk ook eventueel naar Ziggo. 


Hoi @KRAI.7. Wat goed dat je zelf al contact hebt opgenomen met KPN Netwerk. Helaas kan ik je op dit moment niet meer duidelijkheid geven hierin. Nadat de netwerkmonteurs van KPN of Glaspoort hun werk hebben gedaan, wordt dit bij ons afgemeld. Pas daarna kan KPN de provider aan de gang om het signaal te activeren. Meer hierover lees je in het onderstaande topic.

 

 


Twee weken geleden is de glasvezel aangelegd door KPN Netwerk na wat belletjes, dus ben blij dat dit nog relatief snel gelukt is! Nu wacht ik op het modem en de monteur, is er een indicatie op welke termijn ik hier bericht van ontvang? Tot op heden heb ik hier nog niets van vernomen.

 

Ik wil ook mijn eigen router gaan gebruiken, dus als voor nu alleen het signaal al geactiveerd zou kunnen worden zou ik al enorm blij zijn. :-)


Sorry, lees net dat er installatiegarantie bij zit en geen monteur (?). Dus ik verwacht eigenlijk alleen nog het pakket. Maar aangezien ik dus zelf een eigen router ga neerzetten in plaats van het KPN modem staat nog steeds de vraag of het signaal niet al eerder geactiveerd kan worden. Als ik de postcodecheck doe op KPN Netwerk zijn alle stappen namelijk doorlopen en staat er dat ik toegang heb tot het netwerk.


Maar aangezien ik dus zelf een eigen router ga neerzetten in plaats van het KPN modem staat nog steeds de vraag of het signaal niet al eerder geactiveerd kan worden. 

@KRAI.7 Ik heb voor je uitgezocht of het mogelijk is om het signaal eerder te activeren. Helaas heb ik niet d mogelijkheid om deze datum te vervroegen, anders had ik je graag verder geholpen hierin. 

 


@Vikash van KPN Dank voor je reactie, kan je dan wel zien wanneer het signaal wordt geactiveerd en/of wanneer het installatiepakket mijn kant op wordt gestuurd? :)


Onze systemen geven aan dat installeren mogelijk is vanaf 21-05-2024 en het installatiepakket is nog niet verzonden. Het installatiepakket wordt een aantal dagen voor de activatiedatum verzonden. 


Reageer