Skip to main content

Sinds vandaag is eindelijk de glasvezel opgeleverd zonder haperingen.

  • Vorige week vrijdag is er een monteur bezig geweest (van 8 tot 15) en die kreeg onze nieuwe aansluiting niet werkend. Ziggo terug gezet: prima verbinding.
  • Afgelopen maandag 2e monteur plugt alles in: werkt. Maar later op de dag bleef alles weg vallen.
  • Woensdag 3e monteur: glasvezel schoon gemaakt in meterkast en wijkstation. In de avond: alle verbindingen haperen, wifi, LAN en TV.
  • Donderdag 4e monteur: een Deco M4 kastje geeft storing in je Wifi netwerk en dat treed door in het modem. Verbinding lijkt stabiel na een kleine aanpassing in het Wifi Mesh thuis netwerk.

We hebben gekozen voor 1000Mbit, omdat ik toch regelmatig thuis werk en grote bestanden moet verzenden en binnenhalen. Ik ben werkzaam bij de firma Enexis en een snelle, maar vooral stabiel thuisnetwerk is cruciaal.  

 

Alles lijkt nu stabiel te zijn en dat is super. Evenals de mogelijkheid om meteen naar 2e lijn klantenservice te gaan met korte (binnen een paar uur) monteur op de stoep. 

 

Nu heb ik de snelheid gemeten met 2 testen. Speedtest.net en die op de website van KPN zelf. De Gigabit snelheden worden lang niet behaald. Terwijl de opleverstaat van de monteur waardes van boven de 900Mbit liet zien. Edit: via de Windows Ookla App is het ook dezelfde uitkomst.

 

Let op: alle tests zijn uitgevoerd met vaste Cat6 LAN kabels direct op het modem. 

 

Wat kan hier aan gedaan worden om (in de buurt) van de beloofde snelheid te komen? Lijkt nu een abonnement van 200Mbit te zijn ipv 1000...  :(

 

Detail: de LAN aansluiting van het gebruikte moederbord op de PC kan 2,5Gbit aan. Dus dit is ook geen beperking. 

 

 

Beste @Noord26, welkom! Wat vreemd dat je niet meer snelheid haalt. Je zou, zeker na 4 monteurs, verwachten dat er meer dan dat in zit. Wat ik zo zou kunnen bedenken: heb je de mogelijkheid om een andere netwerkkabel te proberen? En zou je je forumprofiel aan willen vullen met je adres en klantnummer? Dan kijk ik aan onze kant eens mee. 


Hoi @Marcia_ 

 

De gevraagde gegevens zijn ingevuld in mijn profiel. Klantnummer heb ik opgezocht op de eerste factuur. Daar viel mij ook meteen op dat er meer is gerekend als wat afgesproken is voor het eerste jaar. Eerste jaar zou €35,- per maand moeten zijn. Maar er wordt €36,17 gerekend..? 

 

Andere internetkabel maakt niets uit. Heb er legio liggen, bovendien kan ik ze zelf maken; ik werk als Engineer bij een netbeheerder. Kabel die geleverd is bij de ontvangen KPN set geeft hetzelfde resultaat in snelheden. Langer, korter, cat5, cat6, allemaal komen ze niet in de buurt van de beloofde snelheid; rechtstreeks aangesloten op het KPN modem.

 

 


Bedankt! Ik zie vanuit hier niets geks.. De verbroken verbindingen lijken opgelost inderdaad, maar niets dat deze trage snelheid verklaart. Het lopende ticket was nog niet gesloten, dus deze heb ik geüpdatet met de nieuwe informatie. Er wordt binnen 5 werkdagen opnieuw contact met je opgenomen. 


Mij lijkt dat ts gebruik maakt van een VPN programma, tsja dan haal je geen hoge snelheden.

Datacamp is een VPN server


Zet je VPN uit en/of test met een mobieltje via Wi-Fi naast je modem.