Skip to main content
Antwoord

Nieuwe aansluiting niet op tijd geleverd, thuisbatterij werkt ook niet zonder internet

• June 28, 2025
  • 8 reacties
  • 157 keer bekeken

Sinds gisteren moest ik aangesloten zijn op het netwerk van KPN met mijn vaste internet aansluiting en televisie ik heb gisteren een sms bericht gekregen dat ik kon beginnen met aansluiten dat ik thuis was ben ik daarmee begonnen maar helaas kreeg ik het niet werkend dus ik de klantenservice gebeld na ongeveer een 20 min aan de telefoon te hebben gezeten kwamen ze erachter dat de ontvanger niet goed in de centrale aangesloten is de medewerker vertelde dat dit probleem binnen 2 uur opgelost zou worden en dat ik daarna gewoon internet zou hebben na ongeveer 2/5 uur te hebben gewacht had ik nog geen internet dus besloot ik weer te bellen kreeg ik weer een medewerker aan de telefoon en op zijn advies weer alle stappen doorlopen maar helaas weer tevergeefs die heeft voor mij een noodpakket besteld met de mededeling dat deze vandaag zou worden bezorgd heb ik vanmorgen gekeken hoe laat het zou worden bezorgd maar ook daar stond dat het nog niet opgehaald is dus die word dus ook niet bezorgd. Echter ben ik wel afhankelijk van mijn internet met mijn thuisbatterij (wifi) want die word aangestuurd door mijn energie leverancier maar die kan dus nu niks doen dus heb ik niet alleen geen internet en tv maar loop ik ook inkomsten mis doordat ze mijn thuisbatterij niet kunnen aansturen hiervoor wil ik wel gecompenseerd worden aangezien voordat ik een monteur van KPN pas op de datum 04-07-2025 kan verwachten 7 dagen later dan mijn aansluit datum van 27-06-2025. Loop ik ongeveer 5 euro per dag mis aan inkomsten dus ik hoop dat jullie voor mij eerder bij de centrale kunnen kijken of de glasvezel kabel goed aangesloten is door jullie dat dit probleem zo snel als mogelijk opgelost word want ik denk niet dat het probleem bij mij thuis zit aangezien ik altijd internet heb gehad via dezelfde aansluiting.

Vr gr Michael

Beste antwoord door Alexandra van KPN

He wat rot deze situatie ​@MichaelS1982. Zo had je je de start van het abonnement natuurlijk niet voorgesteld.

Ik hoop dat je intussen al meer gehoord hebt, anders ben ik bang dat 't even afwachten wordt tot de afspraak met de monteur. Die staat ingepland, toch? Bij particuliere abonnementen kunnen we inderdaad geen inkomsten compenseren helaas, zoals JanD al aangaf. Wel kan je extra data op je mobiele abonnement krijgen, als je een KPN mobiel abonnement hebt.

Voor hulp daarbij, of voor andere vragen, kan je het beste een belafspraak maken. Een van mijn collega's belt je terug wanneer het je uit komt en helpt je verder.

8 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • June 28, 2025

Beste ​@MichaelS1982 ik hoop voor je dat het snel in orde komt.

Als je ook een mobiel abo van KPN hebt, kun je om gratis datategoed vragen via 0800 0402.

Je kunt je mobiel dan als hotspot instellen en kan je thuisbatterij via wifi verbinding maken.

Compensatie voor gederfde inkomsten ga je helaas niet krijgen, overeenkomstig de voorwaarden.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

He wat rot deze situatie ​@MichaelS1982. Zo had je je de start van het abonnement natuurlijk niet voorgesteld.

Ik hoop dat je intussen al meer gehoord hebt, anders ben ik bang dat 't even afwachten wordt tot de afspraak met de monteur. Die staat ingepland, toch? Bij particuliere abonnementen kunnen we inderdaad geen inkomsten compenseren helaas, zoals JanD al aangaf. Wel kan je extra data op je mobiele abonnement krijgen, als je een KPN mobiel abonnement hebt.

Voor hulp daarbij, of voor andere vragen, kan je het beste een belafspraak maken. Een van mijn collega's belt je terug wanneer het je uit komt en helpt je verder.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Super interessante reacties over de thuisbatterij, maar wel enorm off-topic. Ik heb ze daarom hier naartoe afgesplitst.

Ben je intussen verder gekomen ​@MichaelS1982?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 1, 2025

Ik heb gisteren nog contact opgenomen maar helaas kon KPN het niet vervroegen om een monteur eerder eventueel langs de wijk centrale te sturen om daar te kijken want het moet op een huisadres ingepland worden dus ik moet echt afwachten tot vrijdag dat de monteur bij mij langs komt en als het daarna werkt moet ik nog mijn eigen modem die ik speciaal heb aangeschaft nog bij jullie via de service tool activeren ik heb namelijk een fritzbox 5590 xgs-pon fiber aangeschaft dus ik hoop dat hij het vrijdag aangesloten krijgt!

• July 1, 2025

Let wel op dat eerst de Experiabox / KPN Box van KPN aangesloten moet worden. Als deze een poosje draait kan je hem pas vervangen door een eigen router.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 1, 2025

Beste ​@Marlon92 .

Ja de Experiabox / KPN Box van KPN zit er nu ook aan. Maar wat bedoelt U met een poosje 1 uur 2 uur een dag?

• July 1, 2025

Beste ​@Marlon92 .

Ja de Experiabox / KPN Box van KPN zit er nu ook aan. Maar wat bedoelt U met een poosje 1 uur 2 uur een dag?

Weet ik niet zeker. Maar volgens mij maar een half uurtje ofzo. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 1, 2025

Je krijgt een sms of e-mail dat de aansluiting gereed is. Daarna kan je je eigen modem erop aansluiten.