Skip to main content

Ik heb al enige tijd een premium internetabonnement bij KPN. Begin september heb ik besloten om dat abonnement uit te breiden met televisie en telefonie. Tijdens het bestelproces werd mij een monteur aangeboden. Nu ik zelf in staat ben om mijn computers en een modem aan te sluiten heb ik ervoor gekozen om geen monteur te laten langskomen. Tot mijn verbazing kreeg ik enige dagen later echter correspondentie waarin de bestelling werd bevestigd en een monteursafspraak werd gemaakt. Enigszins verbijsterd omtrent deze klaarblijkelijke vergissing belde ik dezelfde dag met de Klantenservice om de afspraak voor deze monteur af te zeggen. 

Donderdag 4 oktober werd mijn verbinding opgeleverd en besloot ik na thuiskomst mijn nieuwe modem en overige apparaten aan te sluiten. Na het uitpakken van het installatiepakket kwam ik een mij onbekende Y-kabel tegen en tot mijn verbazing zag ik dat er blijkbaar een nieuw aansluitpunt voor de modem moest worden geïnstalleerd. Ik ben doorgegaan met het aansluiten in de veronderstelling dat ook met één kabel mijn internet vast zou moeten gaan werken, zij het op een lagere snelheid. Mijn modem aangesloten en aangezet en zo minimaal een uur laten staan. Het lampje van Wireless en Power branden allebei constant, maar eenmaal in de zoveeel tijd springt het broadband lampje aan knippert kort en gaat dan weer uit. Dit herhaalt zichzelf.

Nu het duidelijk was dat het internet niet zou gaan werken als gevolg van het ontbreken van het nieuwe aansluitpunt heb ik de telefoon gepakt en gebeld naar de Klantenservice en het verhaal uitgelegd. De medewerker vertelde mij dat mijn nieuwe verbinding een pair bonding verbinding was en dat ik daarom een nieuw aansluitpunt nodig had. Daarnaast vertelde hij mij dat dit ook de reden was dat er een monteur langs zou moeten komen. Ik zou vervolgens enkele malen doorverbonden worden en onvriendelijk te woord worden gestaan om vervolgens na ruim vijftig minuten aan de telefoon (het was nogal druk) te horen te krijgen dat ik teruggebeld zou worden binnen twee dagen voor een monteursafspraak. Dit zou door een speciale afdeling moeten gebeuren aangezien 'normale' monteurs geen pair bonding kunnen aanleggen. 

Aangezien ik zaterdag nog steeds geen bericht had gehad besloot ik weer te bellen met de Klantenservice. Er werd mij verteld dat wegens een storing helaas geen monteur kon worden ingepland en dat ik wederom twee dagen zou moeten wachten alvorens ik gebeld zou worden. Inmiddels is het weer twee dagen verder en is er nog steeds geen contact opgenomen door de respectievelijke afdeling. Ik heb wederom Klantenservice gebeld hierover en de medewerker vertelde mij wederom dat ik nog zal moeten wachten want de ticket staat nog open. Deze medewerker kon verder niets voor mij doen.

Nu is mijn vraag echter hoe lang zal ik nog moeten wachten alvorens er een afspraak kan worden gemaakt om een nieuw aansluitpunt te kunnen realiseren?

Daarnaast hoop ik dat zodra de afspraak wordt gemaakt er op zeer korte termijn een monteur langsgestuurd kan worden, zodat ik niet nog langer zonder internet zit.

Overigens irrelevant wil ik u ook meegeven dat het wellicht verstandig is om voortaan in het bestelproces duidelijk aan te geven dat de monteur voor een pair bonding aansluiting komt en dus feitelijk niet afgezegd kan worden, omdat dat tot gevolg heeft dat er geen internet mogelijk is.
 

Gelijksoortig is mijn probleem neem ik aan. 27 juli zou een werkende verbinding worden opgeleverd.

Vandaag 25 septembergeen verbinding en niets meer gehoord.

De ergernis is groot daar mijn werk een stabiele streamverbinding vergt.

Het ooit zo knappe kpn is een schaduw inmiddels

  

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

 

 

Hoi @P. Oomens, welkom op het forum!
Dat is wel ontzettend lang inderdaad! Ik kijk graag even met je mee wat er mis gaat.
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


@P. Oomens ik heb niets meer van je gehoord. Heb je hierover nog contact gehad met mijn collega's?


Zoals gewend ben ik vandaag weer niet teruggebeld dus het stoethaspelen binnen de organisatie struikelt lekker voort...