Skip to main content

Telfort Thuis wordt KPN Thuis
Ik heb een vraag…. :relaxed:
Over mijn  modem Experia Box V8 inruiling? 
Ik heb de Experia Box V8 het is een Trage WiFi :smirk: ( inruiling )of vervangen naar de KPN Box 12
Ik heb glasvezel Internet, tv en vast bellen...100 Mb/s … :thinking: Ik heb ook een nieuwe wifiversterker(s) maar het help niks nog Trage WiFi…. :rolling_eyes:

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

Dan gaat er ergens iets verkeerd. Heb je de experia wifi's? Welke snelheid haal je bekabeld en via Wi-Fi?


Kijk hier…. SPEEDTEST :rolling_eyes:


Ik heb glasvezel Internet, tv en vast bellen...100 Mb/s …Daar heb ik elke maand voor betaalt :triumph:  :frowning2:


Hallo 

Joep1965 Ben je er nog???

 


Is het modem het enigste Wi-Fi punt of heb je versterkers staan?


Op de modem heb ik aangesloten en dan heb ik op de wifi versterkers aan staan…. Niks??

:rolling_eyes:


 

Dat moet het zijn KPN of is het niet zo?

Download tot 100 Mbit/s
Upload tot 10 Mbit/s

Nu heb ik :rolling_eyes:

Download tot 10.4 Mbit/s

Upload tot 0.9 Mbit/s

:frowning2:


Heb je de wifi versterkers wel met een kabel aan de V8 gekoppeld, dan word de wifi op de V8 uitgezet en overgenomen door de versterker, als je tenminste de Telfort/KPN versterkers hebt.

En als de wifi niet voldoende is als je dat hebt gedaan is er iets mis, en is de eerste stap de versterkers afkoppelen, resetten en 1 voor 1 opnieuw aansluiten.


Ja zeker ik ben niet dom?? 

 



Alles al gedaan….

 


Hallo Doornekamp33

Maar zoiets Ik ben techniek aan gelegd.… :nerd:


Hallo KPN 

Telfort Thuis wordt KPN Thuis
Experia Box V8 vervangen naar deze Experia Box V12 is 100 Mbit/s en hoger is beter
voor mijn kpn glasvezel Internet, tv en vast bellen...100 Mb/s ..


Hallo KPN ( Telfort Thuis wordt KPN Thuis )

Ik heb de Experia Box V8 het is een Trage WiFi  ( inruiling )of vervangen naar de KPN Box 12 die haalt wel de 100 Mbit/s en hoger is beter.
Ik heb glasvezel Internet, tv en vast bellen...100 Mb/s … 
DOWNLOADEN
34,8 Mbps
UPLOADEN
28,7
Mbps
Bij glasvezel Internet, tv en vast bellen...100 Mb/s
DOWNLOADEN maximaal 100 Mbit/s halen
Bij glasvezel moet dit 100 Mbps
Die haalt de 50 Mbps nog niet iest 


Hoi @rbruyne8, welkom bij ons op het forum. De WiFi snelheid kan beter begrijp ik. Er zijn al een aantal dingen gevraagd maar ik heb nog een aantal dingen niet duidelijk. In de eerste plaats de vraag van Joep, wat de snelheid bekabeld is. Daar heb je geen antwoord op gegeven, zou je dat nog kunnen vertellen? Je gaf daarna een speedtest resultaat die er uit ziet alsof het via WiFi is gedaan. 

Je zegt ook dat je 'alles’ al hebt gedaan, wat is alles precies? Ik heb nu geen idee wat je gedaan hebt, kan je dat toelichten? Wij weten alleen wat jij ons vertelt, en dat is meerdere keren hetzelfde. Heb je de WiFi Manager bijvoorbeeld ook gedaan? Die helpt je om de verbinding zo optimaal mogelijk in te zetten. Wat komt daar uit?

Hier op het forum hebben we ook een topic met tips voor langzame en wegvallende WiFi. Daar kan je ook kijken.


Hoi Jasper KPN

Ik heb CAT5e U/UTP kabel van glasvezel modem naar wifi modem .… :nerd:


Geeft gewoon een snelle wifi modem...Deze is goede WiFiMODEM-snelheden van 1000 Mbps op de 2,4 GHz frequentieband en twee keer 2167 Mbps op 5 GHz. :wink:

 


Dan ben ik tevreden :relaxed: als het...kpn

DOWNLOADEN
100 Mbps
UPLOADEN

100 Mbps


Deze heb ik ook gedaan... de de WiFi Manager en de  langzame en  langzame en wegvallende WiFi. Blablabla  :thinking:  :grinning:


https://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/7be6ab20-1a07-11eb-887a-9739aec081e1

 


KPN_29-10-2020 SPEEDTEST

 


Deze hebt ik de types NT glasvezel modem wordt door Telfort/KPN gemonteerd door de monteur in de meterkast.

 


Ten eerste, dit is een forum waar alles trager werkt, elke keer het als een chat aangaan gaat niet werken, berichten bumpen is ook niet toegestaan, dus eerst wachten op een antwoord en dan weer een bericht, of als je binnen het uur bent je bericht aanpassen door de 3 puntjes rechtsonder.

Dat er een goede kabel tussen de NT  (Network Termination) en de router (modem functie word niet gebruikt alleen bij dsl) zit is een eerste vereiste, maar er werd gevraagd of je de Experia wifi versterkers bedraad heb aangesloten op de router, de V8 in jou geval, als je dat doet word de wifi op de V8 uitgeschakeld en over genomen door de Experia wifi punten.(neem tenminste aan dat je de Experia wifi hebt)

Dan de speedtesten, heb je die via een kabel gedaan, via wifi heb je er niks aan als je de boel niet op orde hebt, altijd bij de basis beginnen en van daaruit verder werken, zou je toch moeten weten als je technisch bent aangelegd.:wink:


Hoi Doornekamp33 :relaxed:

Ja de Experia wifi versterkers die hebt en de bedrading heb ik ook aangesloten op de router, van de V8. 

 


Hoi @rbruyne8, het is geen chat zoals Doornekamp al zegt inderdaad. Door meerdere reacties per keer te plaatsen wordt het snel onoverzichtelijk, dus laten we het vanaf nu in 1 reactie per keer doen met alle informatie daarin.

In de berichten die je geplaatst hebt, heb je niet alle gestelde vragen beantwoord. Zonder die antwoorden kunnen we niet zoveel voor je doen, doordat we niet precies weten wat er aan de hand is. 

Ik heb CAT5e U/UTP kabel van glasvezel modem naar wifi modem .… :nerd:

Dat is goed inderdaad, maar de vraag was hoe de snelheid is als je een kabel van de Experia Box naar een computer aansluit en een speedtest doet. Op die manier is het signaal in een beschermde omgeving en krijgen we een realistisch beeld van wat er op de modem binnenkomt. Doordat de WiFi door de lucht gaat is het gevoelig voor omgevingsfactoren en geeft het geen goed beeld. Zou je dat alsnog kunnen doen?

Deze heb ik ook gedaan... de de WiFi Manager en de  langzame en  langzame en wegvallende WiFi. Blablabla  :thinking:  :grinning:

Fijn dat je deze gedaan hebt! De vervolgvraag die ik daarop stelde was wat daaruit kwam. Zou je dat nog kunnen vertellen?

 

Zoals ik in mijn eerste bericht ook al zei, wij weten alleen wat jij ons vertelt. Als wij geen volledige informatie krijgen, wordt het ook moeilijk om je te helpen. 


@rbruyne8 , je kan hem via de wifimanager omruilen.Verder kan je CAT7 beter link links laten liggen,gebruik liever cat5e en cat6(a).Bij de wifimanager moet je wel 60m2 en 1 verdieping aankruisen,anders moet je perse superwifi kopen.