Skip to main content

Hallo,

Graag zou ik willen weten hoe het verder gaat met mijn nieuwe glasvezel aansluiting.

Ben overgestapt van Ziggo naar KPN.

Volgens de gegevens van KPN zou er geen fibers in huis zijn aangesloten en moeten deze nog naar binnen worden gebracht… echter hangt er een TY01 kastje met 2 afgemonteerde fibers (blauw en groen) wat moet er bij KPN worden gedaan zodat ik mijn glasvezelverbinding kan gebruiken?

Moet deze vervangen worden voor het nieuwe type glasvezel kastje?
 

De glasvezel modem, de netwerk modem en de rest van de TV ontvangers moet ik nog krijgen.

Hoor graag hoe het verder gaat. 
En in mijn KPN kan ik ook geen monteur afspraak maken.

De modems plaatsen kan ik zelf, heb dit meerdere malen gedaan voor kennissen en voor mijn werk.

Hoor graag meer.

 

Hoi @PaulP73, welkom op het forum!
Kan je eens een foto plaatsen van je aansluiting ?


Dit is de aansluiting. 

 


Hi @PaulP73, welkom bij ons. 

Heb je al een bestelling bij ons kunnen plaatsen? En heb je daar ook een bevestiging van gehad? Zo niet, wat krijg je te zien als je hier je adresgegevens invult? 


Hallo Alex, 

De bestelling is geen probleem. Deze is gedaan in de KPN XL winkel in Nieuwegein. 
Het probleem komt erna. Krijg smsjes dat ik een monteurs afspraak kan maken maar krijg allemaal data te zien die ik niet kan selecteren. 
Heb gebeld met KPN en ook jullie collega’s (2x gebeld) die ik spreek kunnen geen afspraak inplannen. 
Zou door jullie back office worden gebeld die een afspraak kan inplannen maar die hebben nog niet gebeld. 
De glasvezel is afgemonteerd in een TY01 kastje. 
 

Wil dus graag een afspraak maken maar dat gaat helaas niet. 
 

Hoor graag van KPN hoe ik een afspraak kan maken. 


Dit gaat niet zoals het hoort. Zou ik met je mee mogen kijken? Zou je je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 


Hallo Alex heb het ingevuld. 


Ben net gebeld door KPN Back office en kreeg te horen dat ik nog even moest wachten en dat de SMS en mails voor de monteur afspraak nog niet verzonden moesten worden. En als ik 1.5 week voor de aansluit datum nog geen bericht heb ontvangen dat ik dan nog even moet bellen. 


Fijn dat er nu duidelijkheid is, en sorry voor het misverstand. Hou ons op de hoogte, ik ben benieuwd naar hoe het afloopt. Hier kunnen wij ook weer van leren! 


Hallo, even een update.

Had niks meer gehoord en heb vandaag gebeld voor een monteurs afspraak. 

Deze komt over 2 weken en dat is dus goed nieuws.

Hij komt thuis modem plaatsen en in de wijkcentrale een switch plaatsen.

 

Nu lees ik best veel problemen met een KPN box V12.

Is dat nog steeds zo? Ik zou een type F5358 krijgen.

Is het beter om een Fritzbox 5590 fiber AON aan te schaffen?

Nu weet ik niet of ik de AON, GPON of de XGS-PON versie zou moeten bestellen.

Ik zou Max 1Gbit kunnen krijgen op mijn adres woning uit 2006.

 

Hoor graag wat het advies is. 

 


Nu lees ik best veel problemen met een KPN box V12.

Is dat nog steeds zo? Ik zou een type F5358 krijgen.

Ja en nee, het is soms net een lot wat je trekt, afwachten wat je ervaringen zijn.
Bij 99 van de 100 mensen gaat het goed, je moet net pech hebben.

Mijn KPN Box herstart regelmatig of verliest even de verbinding, ik was het een beetje zat en heb een Fritz!box gekocht, huren is zonde omdat je hem na drie jaar terug verdient hebt.

 

Is het beter om een Fritzbox 5590 fiber AON aan te schaffen?

Nu weet ik niet of ik de AON, GPON of de XGS-PON versie zou moeten bestellen.

Ik ben alleen bekend met XGS-PON, u heeft geen XGS-PON dus ik vermoed AON.

ik zelf heb de 5590 XGS-PON, zelfde als de 5590 AON.
Alleen de SFP-glasvezelmodule is anders hieraan, verder helemaal het zelfde.
Prima modem, steady as a rock!

Maar mocht je het allemaal niet zo spannend vinden, en je hoeft niet perse je modem direct op fiber aan te sluiten, dan kan je ook via het KPN ONT middels een LAN kabel de Fritz!box aansluiten.
Deze setup zou mijn advies zijn i.p.v direct op fiber, ik weet dat @wjb hier ook voorstander van is.
Zelf heb ik mijn Fritz!box dus ook via het ONT aangesloten.


In principe is de box12 gewoon een goed modem. Ik zou vooral eerst kijken hoe die voor u werkt voordat u allerlei spul aanschaft. Sowieso ben ik geen fan van modems direct op de FTU aansluiten alleen u zult een GOF/AON verbinding krijgen. PON leveren we niet over de TY01.


In principe is de box12 gewoon een goed modem. Ik zou vooral eerst kijken hoe die voor u werkt voordat u allerlei spul aanschaft. Sowieso ben ik geen fan van modems direct op de FTU aansluiten alleen u zult een GOF/AON verbinding krijgen. PON leveren we niet over de TY01.

Los van het feit dat dit een collega van mij is sluit ik me hierbij aan. Sluit de modem aan en kijk het aan. 

Uiteraard mag je ons hier ook aanspreken voor advies, we staan voor je klaar. 


Hallo, 

Hierbij even een update.

Er is een monteur afspraak gemaakt en er kwamen 2 heren.
1 monteur kwam de glasvezel naar binnen brengen……. en de andere kwam de huis installatie doen.

De beide heren waren uiterst vriendelijk maar snap niet dat er een kwam om de glasvezel naar binnen te brengen.. 

Heb diverse malen gesproken met back office en heb aangegeven dat de ik een TY01 kastje heb en dat was ook bekend in de administratie van KPN. Maarja.

Installatie is gedaan en werking van de apparatuur is goed.

Mis alleen de mogelijkheid om een backup te maken van de instellingen van de modem. (V12 F5359)

 

Verder ben ik benieuwd of er een test panel is die dingen testen en kunnen de verbeteringen aankaarten. Ik zie wel opties die makkelijker kunnen of in mijn ogen anders kunnen.

Mis ook opties om analyse te doen waar een eventuele fout zit bij een storing. 
Maar gebruik pas net de TV+ box maar ben zeker tevreden.

 

Tevens lees ik dat er geen oplossing is voor de Sonos Playbar te koppelen aan de afstandsbediening.

Lees het een maar dat werkt niet i.v.m. nieuwe app en nieuwe TV+ box

Zie ook nergens het merk Sonos staan met een code om in te stellen.

Bij mij werkt de volume knop wel maar de mute knop niet.

Als ik hem indruk is het stil voor 1 seconde. 
Mute gaat dus nu via TV afstandsbediening.

 

 


Verder ben ik benieuwd of er een test panel is die dingen testen ...

Ja dat is er. Dat zijn gewoon alle klanten 😉


Hi @PaulP73, Alex heeft vakantie, vandaar dat ik reageer. Dank voor de update, goed om te lezen.

In onze Product Updates vind je altijd het laatste nieuws over de updates van onze apparatuur. Als je dingen opmerkt of vragen hebt over specifiek die update, kan je ze daar kwijt. 

In dit artikel over de TV+ afstandsbediening vind je alle instructies en opties voor het afstemmen van je afstandsbediening op tv en geluidsinstallatie:

 

Echt een backup van je KPN modem maken is niet mogelijk. Je kunt overwegen om een eigen modem aan te sluiten, als je veel instellingen zelf wilt beheren en opslaan. We hebben daarover informatie verzameld in het artikel over Vrije Modemkeuze bij KPN.


Reageer