Vrijdag 23 juni was het zover. Dan werkt mijn glasvezelverbinding actief. De doos vol verbindingen had ik een aantallen dagen eerder al mogen ontvangen, het was een doos vol verassingen.
Nadat ik het xgspon kastje over het glasvezels kastje had geschoven en voorzien van stroom kwam de eerste verassing al naar voren, het alarm lampje brandt rood.
Gebeld met de helpdesk. Er is niets aan de hand meneer, u moet even geduld hebben en een uurtje of 4 wachten. As we speak kreeg ik een tekstbericht dat het internet werkt. Volg goede hoop zelfde procedure herhaald, geen resultaat.
Weer gebeld met de helpdesk, alles uitgelegd en ook aangegeven dat andere bewoners in mij nieuwbouw complex dit probleem hadden en dat de uiteindelijke oplossing lag in het patchen van een verbinding in de wijkkast verder op. Er moest een montuur afspraak gemaakt worden. Afspraak was voor vandaag.
Vandaag kwam de montuur langs en kwam tot dezelfde conclusie. Geen signaal. Hij heeft een ticket aangemaakt en gebeld met KPN netwerk. Nog even met de montuur gesproken en ik werd gebeld. Meneer vanmiddag tussen 12:00 en 17:00 komt er een monteur langs.(gelukkig heeft de monteur dit ook allemaal gehoord, maar ik heb er niets aan)
Lang gewacht en met heel veel mensen gebeld maar geen monteur, de volgende verassing. Factuur voor abonnement is al gemaakt en wordt geïncasseerd, in tegenstelling tot andere berichten.
Je komt er niet door je wordt gewoon afgewimpeld dat je maar moet wachten. Ik heb vandaag vanaf 08:00 al gewacht!
Zelfs het bedrijf wat mij vanochtend heeft gebeld voor de afspraak vanmiddag kan niets nazien en moeilijk mensen bereiken. Het is alsof je tegen een muur praat.
Wat moet je doen om als klant gehoord en bekwaam geholpen te worden. Bovendien, AFSPRAAK IS AFSPRAAK!
Wellicht dat iemand hier het begrip klant is koning nog begrijpt, ik in ieder geval niet meer.