Skip to main content
Beantwoord

Nieuwe glasvezelaansluiting werkt nu al 10 dagen niet, hulp gevraagd

• January 12, 2026
  • 16 reacties
  • 128 keer bekeken

Mijn glasvezel is fysiek opgeleverd en werkte op 18 december 2025.
Ik heb een actieve PON-ONT met licht.
Op 2 januari 2026 is mijn verbinding administratief gedeprovisioneerd.

De installateur heeft de oplevering destijds niet correct gereedgemeld, waardoor mijn aansluiting bij KPN als “niet opgeleverd” staat.
Daardoor staat er nu onterecht een nieuw aanlegorder gepland op 21 januari 2026, terwijl mijn glasvezel al bestaat en heeft gewerkt.

Glaspoort heeft de poort inmiddels vrijgegeven.

Ik verzoek om:
– annulering van de foutieve ‘new build’ order
– en heractivering van mijn verbinding via ‘Activate on existing ONT’ / ‘ONT reprovisioning’

Dit moet naar Order Recovery / Provisioning tweede lijn, omdat dit geen storing is maar een order- en gereedmeldingsfout

Beste antwoord door Sukhjinder

Het is vandaag opgelost door een zeer vriendelijke KPN medewerker. Hij gaf aan dat het KPN process hier helemaal fout is gegaan. Ik had op 18 dec 2025 nog geen internet mogen ontvangen en Ziggo had door KPN niet opgezegd mogen worden. Sindsdien draait mijn account in rondjes omdat niemand echt zicht heeft op het totale proces. De KPN medewerker die ik aan de lijn had heeft 2 vinkjes gezet in het systeem (nee, er was geen monteur nodig nodig) en toen was mijn account geactiveerd, niet eens 2 minuten en mijn internet werkte. 

16 reacties

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 12, 2026

Mijn ONT- serienummer: PON-SN:GNX************

Admin: privégegevens verwijderd.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • January 12, 2026

Je gebruikt verschillende termen die KPN helemaal niet gebruikt. Is dit een AI stukje??

Als er door kpn afdeling netwerk een order staat voor 21 januari gaat dit niet heel veel spoediger gaan. Hun komen langs, zien een FTU en kunnen hem dan opnieuw gereed melden. Als KPN weer een FTU aanwezig ziet kan er opnieuw worden geleverd op glasvezel. Voor die tijd zal er weinig gaan.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 12, 2026

Hi, Klopt dit is inderdaad Ai text. Na 10 dagen van kastje naar muur en niemand die je ook maar iets kan vertellen wordt je moedeloos en heb ik het maar aan Chat GPT gevraagd. Ik ben ook niet gebeld voor een installateur. Wat kan ik nog doen?

JanD
Superuser
  • January 12, 2026

Beste ​@Sukhjinder als je klant van KPN bent kun je bij storingen en geen werkende diensten 24/7 0800 0402 bellen en gewoon simpel aangegeven ‘ik heb geen internet’ en niet een heel verhaal er omheen hangen.

Via de MijnKPN app kun je de storing ook melden.

Succes.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 12, 2026

Beste Jan, Blijkbaar heeft u goede ervaringen met KPN. Ik ben 10 dagen geleden begonnen via mijnKPN deze storing te melden en wacht nog steeds op antwoord of een passende oplossing

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • January 12, 2026

Hi, Klopt dit is inderdaad Ai text. Na 10 dagen van kastje naar muur en niemand die je ook maar iets kan vertellen wordt je moedeloos en heb ik het maar aan Chat GPT gevraagd. Ik ben ook niet gebeld voor een installateur. Wat kan ik nog doen?

Dan zou ik vooral doen wat JanD ook aangeeft. Neem contact met KPN op, meldt het niet is gelukt om zelf te installeren en vraag om een installatiemonteur vanuit de installatiegarantie. Kost niks maar dan heb je veel meer kennis en duidelijkheid dan dat je het aan AI gaat vragen. Ik denk zo maar dat een monteur op locatie het voor je kan oplossen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 12, 2026

Bedankt voor alle input en stop er maar mee. Ik ga gewoon maar terug naar Ziggo. Installateur is al geweest en gezegd dat alles goed is en niets kan doen omdat het glasvezel signaal werkt, glasvezel kastje werkt en modem werkt ook. KPN moet op een of andere manier mij glasvezel actief maken, lijkt mij niet moeilijk maar toch wel.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • January 12, 2026

Ja maar was dat een monteur van KPN of KPNNetwerk? Die eerste sluit ook het modem aan, de tweede gaat enkel tot het glasvezel.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 12, 2026

KPN, zoals aangegeven het modem werkt

JanD
Superuser
  • January 12, 2026

KPN, zoals aangegeven het modem werkt

En toch geen internet?

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 12, 2026

Klopt, en nu al 10 dagen geen internet.

JanD
Superuser
  • January 12, 2026

Beste ​@Sukhjinder heb je de glasvezelkast al eens minimaal 2 minuten van de stroom gehad en daarna herstart?

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 12, 2026

Done, Meerdere keren.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@Sukhjinder. Welkom op de community! Wat jammer dat het resetten van het glasvezelkastje het probleem niet heeft verholpen. Mijn advies is een terugbelafspraak met onze klantenservice in te plannen. Dan word je teruggebeld op een moment dat jou goed uitkomt en kan een collega samen met jou uitzoeken hoe we dit zo snel mogelijk kunnen verhelpen of een afspraak met een monteur inplannen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • January 15, 2026

Het is vandaag opgelost door een zeer vriendelijke KPN medewerker. Hij gaf aan dat het KPN process hier helemaal fout is gegaan. Ik had op 18 dec 2025 nog geen internet mogen ontvangen en Ziggo had door KPN niet opgezegd mogen worden. Sindsdien draait mijn account in rondjes omdat niemand echt zicht heeft op het totale proces. De KPN medewerker die ik aan de lijn had heeft 2 vinkjes gezet in het systeem (nee, er was geen monteur nodig nodig) en toen was mijn account geactiveerd, niet eens 2 minuten en mijn internet werkte. 

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Wat fijn om te lezen dat het nu is opgelost! Jammer dat het proces eerder niet goed is verlopen en dat het daardoor vastliep. Goed om te horen dat een collega dit snel heeft kunnen rechtzetten en dat je internet nu weer werkt.

Mocht je nog vragen hebben of ergens tegenaan lopen, dan kan je altijd een nieuw topic aanmaken daarvoor. We denken graag met je mee.