Skip to main content

Nieuwe internetabonnementen bij KPN: veilig is de standaard

• March 31, 2025
  • 107 reacties
  • 3120 keer bekeken
Nieuwe internetabonnementen bij KPN: veilig is de standaard
Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

We vernieuwen onze internetabonnementen. We hebben altijd een internetabonnement dat bij je past. Van supersnel tot zacht geprijsd. En bovenal veilig. Je leest er hier alles over.

Nieuwe internetabonnementen

Je internet moet snel en stabiel zijn. En natuurlijk veilig. Daarom krijg je bij onze internetabonnementen vanaf nu standaard beveiligingsdiensten van hoge kwaliteit.

Zo browse je met ons malwarefilter veilig op alle apparaten die thuis met ons internet zijn verbonden. En ga je de deur uit? Ook dan zijn tot 5 van je apparaten beschermd door de virusscanner van F-Secure. Dat kost je niets extra.

We hebben altijd een internetabonnement dat bij je past. Van supersnel tot zacht geprijsd. Zo krijg je met KPN SuperFiber snelheden tot wel 4 Gbit/s. Of geniet je vanaf nu van een verlaagde prijs voor ons sneller internet (200 Mbit/s).

Welke abonnementen zijn er?

Snel Sneller Supersnel SuperFiber 1 SuperFiber 4
Snelheid 100 Mbit/s down/up* 200 Mbit/s down/up* 500 Mbit/s down/up 1 Gbit/s down/up 4 Gbit/s down/up
F-Secure licenties 5 5 5 5 5
Veilig browsen
Maandelijks aanpasbaar

*10 Mbit/s en 20 Mbit/s upload bij een koperverbinding 

Dit zijn de nieuwe abonnementen:

Snel

• 100 Mbit/s download
  • 100 Mbit/s upload (10 Mbit/s bij koper)
  • Veilig browsen met ons malwarefilter
  • F-Secure Virusscanner voor 5 apparaten
  • Maandelijks aanpasbaar

Sneller

• 200 Mbit/s download
  • 200 Mbit/s upload (20 Mbit/s bij koper)
  • Maandelijks aanpasbaar

Nieuw: Supersnel

• 500 Mbit/s download
  • 500 Mbit/s upload 
  • Maandelijks aanpasbaar

SuperFiber 1

• 1 Gbit/s download
  • 1 Gbit/s upload
  • Maandelijks aanpasbaar

SuperFiber 4

• 4 Gbit/s download
  • 4 Gbit/s upload
  • Maandelijks aanpasbaar

Bekijk en vergelijk gemakkelijk welk abonnement het beste bij jou past op kpn.com/internet!

Veilig online met KPN

Met onze internetabonnementen ben je veilig online. Want je krijgt onze beveiligingsdiensten er standaard bij: Veilig browsen en de F-Secure Virusscanner. Let op: Je moet ze nog wel zelf activeren. Daarna kan je veilig browsen en zijn tot 5 van je apparaten beschermd, thuis en onderweg. 

Wil je meer apparaten beschermen, of meer opties? Dat kan, je kan tot wel 20 licenties extra bestellen. En denk ook aan een wachtwoordmanager, cloudopslag of ESET Netwerkbeveiliging

Dit regel je gemakkelijk via MijnKPN.

Veilig browsen

Ons malwarefilter, voorkomt dat je onveilige websites bezoekt. 

• Voor alle apparaten waarmee je thuis browst via je KPN-internet
  • Stopt websites met malware
  • Standaard bij je internetabonnement, alleen even activeren

Lees verder en activeer

F-Secure

Deze virusscanner stopt virussen en malware op je laptop, mobiele telefoon en tablet.

• Veilig online bankieren
  • Beschermt je thuis en onderweg
  • Standaard bij je internetabonnement, alleen nog even zelf activeren

Meer informatie en activeren

Extra opties

Veilig browsen en de F-Secure virusscanner zijn standaard inbegrepen bij de internetabonnementen. Daarnaast hebben we nog andere, extra opties voor meer gemak en veiligheid. Zoals bijvoorbeeld 1Password, onze wachtwoordmanager.

Je vindt alle extra opties in MijnKPN.

Veelgestelde vragen

Hoe kan ik de F-Secure Virusscanner en Veilig browsen activeren? 

Beiden kunnen geactiveerd worden via kpn.com/veilig. De F-Secure Virusscanner kan ook geactiveerd worden in MijnKPN (web en app). 

Waarom moet ik de virusscanner en Veilig browsen zelf activeren?

Wij hebben hier jouw toestemming voor nodig, daarom kan je ze zelf activeren als je er gebruik van wilt maken.

Wat is het verschil tussen de F-Secure Virusscanner en Veilig browsen? 

F-Secure Virusscanner: De virusscanner van F-Secure is een betrouwbaar antivirusprogramma. Het beschermt je apparaten tegen virussen en verschillende vormen van schadelijke software. Ook als je onderweg bent. Bij ons krijg je standaard F-Secure Virusscanner voor 5 apparaten. 

Veilig browsen: Ons malwarefilter zorgt ervoor dat alle apparaten bij je thuis die met KPN-internet zijn verbonden, veilig online gaan. Denk aan je laptop of je smart home apparaten. Zo voorkom je virussen en ben je beter beschermd tegen internetcriminelen. 

Ga ik automatisch over naar een van de nieuwe abonnementen?

Nee, je behoudt gewoon je eigen abonnement en contract.

Kan ik overstappen naar een van deze abonnementen?

Ja, dat kan! Ben je buiten contract en wil je overstappen naar een nieuw abonnement? Maak dan een belafspraak met onze klantenservice. We bespreken graag samen de mogelijkheden. We helpen je graag!

Laatste update: 26-09-2025

107 reacties

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • March 31, 2025

Ah ik dacht er komen verzachtende prijzen ook maar helaas wel lekker dat het 500 mbit weer terug is voor de mensen die dag graag willen

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 31, 2025

Ah ik dacht er komen verzachtende prijzen ook maar helaas wel lekker dat het 500 mbit weer terug is voor de mensen die dag graag willen

200 Mbit/s is een stuk goedkoper geworden. 

wjb
Wijsgeer
  • March 31, 2025

Persoonlijk vind ik het wel jammer dat er niet ook een 2,5Gbps abonnement geïntroduceerd is.

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • March 31, 2025

Het gat tussen 200 en 1000 was inderdaad wel flink, dus mooie stap met het 500mbps pakket!

Ziggo op dit moment;

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 31, 2025

Slechte zaak dat bestaande klanten niet van de nieuwe snelheden gebruik kunnen maken.

Ik was voor de geringe meerprijs graag overgestapt naar 200/200Mbit/s, maar moet nu wachten tot juli 2026, omdat ik vorig jaar juli voor 2 jaar verlengd heb.

Slechte zaak.

Over klantbehoud en klanttevredenheid gesproken.

Nu kan KPN meer aan mij verdienen, mag het niet.

Minpunt voor KPN in dit geval.

Sebas14
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • March 31, 2025

Als ik naar mijn verlengaanbod ga en ik pas 100 (snel) aan naar 200 (sneller), dan zie ik het volgende zonder de korting:

Snel 100 Mbit/s €44,11
Sneller 200 Mbit/s €51,90

Online is dit nog niet aangepast dat het 'Sneller 200Mbit/s' pakket nu €1,00 meer kost.

Als nieuwe klant betaal je:

Snel €42,50
Sneller €43,50
Hier is het wel aangepast.

Dan zie ik liever graag een gratis snelheidsverhoging naar 200Mbit/s wat geselecteerde klanten krijgen 😊want ik betaal al meer dan €43,50 voor mijn huidige internetsnelheid van 100Mbit/s.

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • March 31, 2025

Handig om te kiezen maar sluit mij aan bij ​@wjb waarom er geen 2,5 gbps is gekomen. Daarnaast vind ik het bestaan van 100 en 200 met het prijsverschil van 1 euro een beetje vreemd, maar zal wel voor koperaansluitingen voor gekozen zijn.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 31, 2025

Wat een flut. Ik wilde de prijzen in mijn overzicht aanpassen. Maar die staan er helemaal niet bij!!! https://www.kpn.com/internet/internet-only?expired=1 . Ook bij de volgende stap zag ik ze nóg niet. Tja, dan zou ik als nieuwe klant al gauw afhaken, denk ik.

… en ik ben er nóg niet achter wat nou het nieuwe 500 abonnement kost. En of de anderen een prijswijziging hebben. 

|

|

Maar goed, de lijst is nu aangepast.

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • March 31, 2025

Wat een flut. Ik wilde de prijzen in mijn overzicht aanpassen. Maar die staan er helemaal niet bij!!! https://www.kpn.com/internet/internet-only?expired=1 . Ook bij de volgende stap zag ik ze nóg niet. Tja, dan zou ik als nieuwe klant al gauw afhaken, denk ik.

… en ik ben er nóg niet achter wat nou het nieuwe 500 abonnement kost. En of de anderen een prijswijziging hebben. 

50 euro staat gewoon op de site

wjb
Wijsgeer
  • March 31, 2025

Ook bij de volgende stap zag ik ze nóg niet.

Alpha89
Helper
Forum|alt.badge.img+5
  • Helper
  • March 31, 2025

Klopt het dat je alleen dit aanbod krijgt als je een belafspraak maakt?

Via de “bekijk je verlangaanbod” optie in de app zie ik namelijk 200Mbit/s niet als optie om naar over te stappen. Mijn ouders hebben nu nog 50Mbit/s met gratis upgrade naar 200Mbit/s. Dus wilde even checken of dit voordeliger is.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 31, 2025

Dank je ​@wjb .

Ik ben er inmiddels ook achter dat 200 Mb/s flink in prijs is verlaagd. Van € 50,00 naar 43,50.

https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/prijsschema-kpn-thuis/ 

wjb
Wijsgeer
  • March 31, 2025

Alleen erg jammer dat je als Hussel-abonnee dan wel over zal moeten stappen naar TV+.

Anders zou ik direct overstappen naar het nieuwe 200Mbps abonnement. Nu heb ik ook een 200Mbps abonnement dat “gratis” verhoogd is naar 1Gbps. Maar 200Mbps is voor ons voldoende en is nu wel €6,50 per maand goedkoper. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 31, 2025

Klopt het dat je alleen dit aanbod krijgt als je een belafspraak maakt?

Via de “bekijk je verlangaanbod” optie in de app zie ik namelijk 200Mbit/s niet als optie om naar over te stappen. Mijn ouders hebben nu nog 50Mbit/s met gratis upgrade naar 200Mbit/s. Dus wilde even checken of dit voordeliger is.

Hoi ​@Alpha89 

Je ouders kunnen in MijnKPN alleen binnen hun huidige propositie wijzigen. Vandaar.

Voor de nieuwe abonnementen/snelheden en dus prijzen dienen ze te verlengen naar een nieuw abonnement. En dat kan door eerst op deze link te klikken.

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet en vervolgens in te loggen met hun KPN ID.

Maar… je ouders gaan dan ook over op het nieuwste type tv ontvanger. TV+. De huidige ontvangers vervallen dan.

Alpha89
Helper
Forum|alt.badge.img+5
  • Helper
  • March 31, 2025

Hoi ​@PeterG dank voor je snelle reactie!

Helaas staat de optie om naar 200 over te stappen hier niet tussen. Ondanks dat het syteem wel 50 aangeeft. Mogelijk wordt dit toch geblokkeerd omdat ze een gratis upgrade van 50 naar 200 hebben gekregen.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 31, 2025

Ah, ik zie het al ​@Alpha89 .

Ook dáár is weer iets veranderd zie ik. Ik kan ineens alleen m'n bestaande Alles-in-1 50 Mb/s abonnement verlengen en niet verlengen naar het nieuwste abonnement.

Dan kan je het beste even 0800-0402 bellen of een terugbelafspraak maken voor het nieuwe Internet abonnement met TV+ en (eventueel) vast bellen.

Nota Bene. Websites en andere zaken laden niet sneller op 200 dan op 50. Je kunt alleen maar meer tegelijk. 200 Mb/s is zeer geschikt voor een gezin met zo'n 3 (gamende) tieners.

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • March 31, 2025

Ja dat was vorige week met mobiele abonnementen ook zo ​@PeterG via site ging het niet.

als ik nu zou verlengen naar 200 mbit via de mijn KPN app scheelt het maar 2,50 ipv 12,50

Of nog niet alles is bijgewerkt natuurlijk

vankol
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • March 31, 2025

Ja dat is jammer kan niet de 200 mb krijgen voor die prijs als ik wil aanpassen.

• March 31, 2025

Daarnaast vind ik het bestaan van 100 en 200 met het prijsverschil van 1 euro een beetje vreemd, maar zal wel voor koperaansluitingen voor gekozen zijn.

Ik denk dat 100 mbit op termijn gaat verdwijnen. En koper aansluitingen krijgen dan voor € 43,50 gewoon de maximum haalbare snelheid. 

vankol
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • March 31, 2025

Ja net als 50 is nu 100 aan de beurt om te verdwijnen

Zie dat ik ook niet kan aanpassen naar 500mb

• March 31, 2025

Hoi ​@PeterG dank voor je snelle reactie!

Helaas staat de optie om naar 200 over te stappen hier niet tussen. Ondanks dat het syteem wel 50 aangeeft. Mogelijk wordt dit toch geblokkeerd omdat ze een gratis upgrade van 50 naar 200 hebben gekregen.

Dat klopt. Als je een 100 Mb/s abo hebt dat gratis is verhoogd naar 200, dan zie je zowel het 100 als het 200 abo niet in het overzicht staan, want die heb je al, dwz je hebt formeel een 100 abo maar je krijgt effectief een 200 abo. Je kunt dan verder naar 500 etc. Als je eenmaal 500 hebt kun je na verloop van tijd waarschijnlijk wel weer terug naar 200 (of 100).

En dus de al eerder genoemde waarschuwing mbt TV+, wat voor mijzelf een showstopper is: ik blijf lekker zitten op Hussel 100, gratis verhoogd naar 200, voor mij meer dan genoeg én met de klassieke VIP5202 ontvangers. 

Sebas14
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • March 31, 2025

Voor de nieuwe abonnementen/snelheden en dus prijzen dienen ze te verlengen naar een nieuw abonnement. En dat kan door eerst op deze link te klikken.

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet en vervolgens in te loggen met hun KPN ID.

Via deze link ☝️krijg ik wel een correcte prijs bij een persoonlijk advies om te verlengen.

Niet als je naar verlengen gaat via de app of via Mijn KPN op de website.

Top 👍

• March 31, 2025

Als ik mijn verlengaanbod bekijk, staan daar nog gewoon de TV-ontvangers bij en wordt over TV+ met geen woord gesproken: "Verder verandert er niets" . Dus hoe zit dat? Houd ik gewoon m'n VIP5202 ontvangers als ik gebruik maak van deze nieuwe internetaanbiedingen? 

wjb
Wijsgeer
  • March 31, 2025

Als ik mijn verlengaanbod bekijk, staan daar nog gewoon de TV-ontvangers bij en wordt over TV+ met geen woord gesproken: "Verder verandert er niets" . Dus hoe zit dat? Houd ik gewoon m'n VIP5202 ontvangers als ik gebruik maak van deze nieuwe internetaanbiedingen? 

Je kunt inderdaad jouw huidige Hussel abonnement verlengen maar daarbij krijg je niet de nieuwe internetaanbiedingen, sterker nog, je behoudt de huidige tarieven en krijgt enkel 6 of 9 maanden een beetje korting.

• March 31, 2025

Ja, ​@wjb dat zie ik nu ook.