Skip to main content
Sticky

Nieuwe internetabonnementen bij KPN: veilig is de standaard

Nieuwe internetabonnementen bij KPN: veilig is de standaard
Toon eerste bericht

107 reacties

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+8
  • 2812 reacties
  • 31 maart 2025
wjb schreef:
Henk2304 schreef:

Als ik mijn verlengaanbod bekijk, staan daar nog gewoon de TV-ontvangers bij en wordt over TV+ met geen woord gesproken: "Verder verandert er niets" . Dus hoe zit dat? Houd ik gewoon m'n VIP5202 ontvangers als ik gebruik maak van deze nieuwe internetaanbiedingen? 

Je kunt inderdaad jouw huidige Hussel abonnement verlengen maar daarbij krijg je niet de nieuwe internetaanbiedingen, sterker nog, je behoudt de huidige tarieven en krijgt enkel 6 of 9 maanden een beetje korting.

Ik krijg alleen dit vind het niet erg aantrekkelijk ga toch eens kijken als ik bel wat het oplevert

2 jaar verlengen doe ik al nooit zet geen zoden aan de dijk.

• 13289 reacties
  • 31 maart 2025
Sebas14 schreef:
PeterG schreef:

Voor de nieuwe abonnementen/snelheden en dus prijzen dienen ze te verlengen naar een nieuw abonnement. En dat kan door eerst op deze link te klikken.

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet en vervolgens in te loggen met hun KPN ID.

Via deze link ☝️krijg ik wel een correcte prijs bij een persoonlijk advies om te verlengen.

Niet als je naar verlengen gaat via de app of via Mijn KPN op de website.

Top 👍

Maar met die link verleng je niet naar de nieuwe abonnementen en zet je gewoon je huidige abo voor weer 1 of 2 jaar vast met €5 of €7,50 korting de eerste 3 of 6 maanden. 

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 31 maart 2025
Henk2304 schreef:
Sebas14 schreef:
PeterG schreef:

Voor de nieuwe abonnementen/snelheden en dus prijzen dienen ze te verlengen naar een nieuw abonnement. En dat kan door eerst op deze link te klikken.

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet en vervolgens in te loggen met hun KPN ID.

Via deze link ☝️krijg ik wel een correcte prijs bij een persoonlijk advies om te verlengen.

Top 👍

Maar met die link verleng je niet naar de nieuwe abonnementen en zet je gewoon je huidige abo voor weer 1 of 2 jaar vast met €5 of €7,50 korting de eerste 3 of 6 maanden. 

Klopt, je verlengt daarmee jouw huidige Hussel abonnement. Selecteer maar eens één van die twee opties de je krijgt en kijk naar de details ven “Internet” door met het pijltje rechts die optie open te klappen.

Forum|alt.badge.img+1
  • 112 reacties
  • 31 maart 2025

Ik verleng ook niet meer met 2 jaar, sigaar uit eigen doos. 

Ook nu kan ik pas mijn abbo aanpassen na 2026.

Mijn lesje wel geleerd.

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+8
  • 2812 reacties
  • 31 maart 2025
wjb schreef:
Henk2304 schreef:
Sebas14 schreef:
PeterG schreef:

Top 👍

Klopt, je verlengt daarmee jouw huidige Hussel abonnement. Selecteer maar eens één van die twee opties de je krijgt en kijk naar de details ven “Internet” door met het pijltje rechts die optie open te klappen.

Bij het huidige abonnement is het dan wel beperkt

Ik krijg zelfde als Henk

Frans123
Helper
Forum|alt.badge.img+7
  • Helper
  • 212 reacties
  • 31 maart 2025

Het is mooi dat KPN nieuwe abonnementen aanbied voor nieuwe klanten en voor bestaande klanten die  hun abonnement verlengen. 

Maar de 100 megabit abonnement en de 4 gigabit verbinding kan voor consumenten beter verdwijnen. 

Want voor 4 gigabit moet je 10 gigabit netwerk kaart hebben in je laptop of desktop computer. 

En de 10 gigabit netwerkkaarten zijn heel duur en moeilijk verkrijgbaar. 

En op veel desktops en laptops zitten netwerkadapters die tot 1 gigabit gaan. 

Dus 4 gigabit abonnement is voor consumenten eigenlijk weggegooid geld. 

Want niemand heeft 4 gigabit abonnement nog nodig. 

PeterG
Superuser
  • 61495 reacties
  • 31 maart 2025

Want voor 4 gigabit moet je 10 gigabit netwerk kaart hebben in je laptop of desktop computer. 

Dat “moet” helemaal niet ​@Frans123 . Er is geen site / toepassing die op 1 laptop meer dan 1000 Mb/s nodig heeft. 100 is op de laptop al ruim voldoende.

Snelheid is ook het goede woord niet. Ik spreek liever van bandbreedte. Want met 4 Gb/s kun je met wel 20 laptops tegelijk grote downloads binnenhalen.

Dat particulieren / gezinnen overkill hebben met de Gigabit abonnementen ben ik geheel met je eens. Dan is zelfs 500 al veel.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 31 maart 2025

De verhoudingen zijn compleet zoek tussen het verlengen van een 200Mbps Hussel abonnement en het verlengen van een 200Mbps TV+ abonnement.

Bij het verlengen van een 200Mbps Hussel abonnement krijgt ik €45,- korting bij een abonnement van 2 jaar en €15,- korting bij een abonnement van 1 jaar.

Verleng ik mijn TV+ abonnement met 2 jaar dan ben ik 24 x (€51,90 - €43,50) = 24 x €8,40 = €201,60 goedkoper uit en bij 1 jaar €100,80.

Dat zijn echt belachelijke verschillen en die eigenlijk niet goed te praten zijn. Je zou dit ook customer loyalty killers kunnen noemen.

mink2u
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • 69 reacties
  • 31 maart 2025

Niet zo heel lang gelden geprobeerd om (gratis) 200 m/bit te krijgen, maar dat was voor de oude hustle abonnement. Dat was mooi omdat het verschil in prijs tussen 100 en 200 m/bit best wel hoog was.
Maar daar kwam ik dus niet voor in aanmerking omdat ik geen hustle abonnement 
Als compensatie kon ik korting krijgen op een 2 jarig abonnement, dus zit daar 2 jaar aan vast.

Maar nu is het verschil maar 1 euro tussen 100 m/bit en 200 m/bit, maar kan er geen gebruik van maken omdat ik dus nog bijna 2 jaar vast zit aan een zogenaamd compensatie abonnement.
Voel me lichtelijk door KPN besodemieterd (vind genaaid een beter woord, maar dat klinkt niet zo netjes)

Weer dus bestaande klanten in de steek gelaten. 

Forum|alt.badge.img+2

Als ik probeer om mijn abonnement te verlagen van 1Gbit naar 500Mbit dan zie ik de optie (nog) niet staan. Wordt dit nog aangepast op de site ?

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 31 maart 2025
WalkerOfTheDay schreef:

Als ik probeer om mijn abonnement te verlagen van 1Gbit naar 500Mbit dan zie ik de optie (nog) niet staan. Wordt dit nog aangepast op de site ?

Wat voor een abonnement heb je en Verleng je dat abonnement of probeer je jouw snelheid terug te zetten zonder te verlengen?

Forum|alt.badge.img+2
wjb schreef:
WalkerOfTheDay schreef:

Wat voor een abonnement heb je en Verleng je dat abonnement of probeer je jouw snelheid terug te zetten zonder te verlengen?

Dat laatste.

• 13289 reacties
  • 31 maart 2025
wjb schreef:

De verhoudingen zijn compleet zoek tussen het verlengen van een 200Mbps Hussel abonnement en het verlengen van een 200Mbps TV+ abonnement.

Bij het verlengen van een 200Mbps Hussel abonnement krijgt ik €45,- korting bij een abonnement van 2 jaar en €15,- korting bij een abonnement van 1 jaar.

Verleng ik mijn TV+ abonnement met 2 jaar dan ben ik 24 x (€51,90 - €43,50) = 24 x €8,40 = €201,60 goedkoper uit en bij 1 jaar €100,80.

Dat zijn echt belachelijke verschillen en die eigenlijk niet goed te praten zijn. Je zou dit ook customer loyalty killers kunnen noemen.

Kortom, het kpn er blijkbaar alles aan gelegen om je zo snel mogelijk richting TV+ te duwen. En als je dat niet wilt, zoals ik, moet je daar flink voor betalen. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36975 reacties
  • 31 maart 2025
MennoG78 schreef:
wjb schreef:
Henk2304 schreef:

2 jaar verlengen doe ik al nooit zet geen zoden aan de dijk.

vankol schreef:

Ik verleng ook niet meer met 2 jaar, sigaar uit eigen doos. 

Ook nu kan ik pas mijn abbo aanpassen na 2026.

Mijn lesje wel geleerd.

mink2u schreef:

maar kan er geen gebruik van maken omdat ik dus nog bijna 2 jaar vast zit aan een zogenaamd compensatie abonnement.
Voel me lichtelijk door KPN besodemieterd (vind genaaid een beter woord, maar dat klinkt niet zo netjes)

Ik zie hier, maar ook in andere topics, klanten die hun contract met twee jaar hebben verlengd. Dat is bij KPN niet zo handig omdat KPN zo'n beetje jaarlijks de voorwaarden wijzigt en je dan gedurende een lange tijd niet kunt profiteren van de mogelijk gunstige nieuwe voorwaarden. 

Verleng daarom jaarlijks jouw contract met hooguit één jaar als zo'n verlenging tenminste gunstig is voor jou. Je kunt natuurlijk ook doorgaan op jouw oude abonnementsvoorwaarden.  

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36975 reacties
  • 31 maart 2025
Sebas14 schreef:

Als ik naar mijn verlengaanbod ga en ik pas 100 (snel) aan naar 200 (sneller), dan zie ik het volgende zonder de korting:

Snel 100 Mbit/s €44,11
Sneller 200 Mbit/s €51,90

Online is dit nog niet aangepast dat het 'Sneller 200Mbit/s' pakket nu €1,00 meer kost.

Als nieuwe klant betaal je:

Snel €42,50
Sneller €43,50
Hier is het wel aangepast.

Dan zie ik liever graag een gratis snelheidsverhoging naar 200Mbit/s wat geselecteerde klanten krijgen 😊want ik betaal al meer dan €43,50 voor mijn huidige internetsnelheid van 100Mbit/s.

Ik heb dus precies hetzelfde. Zou 7,79 (51,90 minus 44,11) bij moeten betalen ala ik naar 200 Mbit/s zou willen. Dat ga ik uiteraard niet doen. Ik wil alleen naar 200 Mbit/s als ik dat ook voor 43,50 kan krijgen, de prijs waar KPN mee adverteert. En dan wil ik best met één jaar verlengen.   

Sebas14
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • 632 reacties
  • 31 maart 2025
Noordzee schreef:
Sebas14 schreef:

Als ik naar mijn verlengaanbod ga en ik pas 100 (snel) aan naar 200 (sneller), dan zie ik het volgende zonder de korting:

Snel 100 Mbit/s €44,11
Sneller 200 Mbit/s €51,90

Online is dit nog niet aangepast dat het 'Sneller 200Mbit/s' pakket nu €1,00 meer kost.

Als nieuwe klant betaal je:

Snel €42,50
Sneller €43,50
Hier is het wel aangepast.

Dan zie ik liever graag een gratis snelheidsverhoging naar 200Mbit/s wat geselecteerde klanten krijgen 😊want ik betaal al meer dan €43,50 voor mijn huidige internetsnelheid van 100Mbit/s.

Ik heb dus precies hetzelfde. Zou 7,79 (51,90 minus 44,11) bij moeten betalen ala ik naar 200 Mbit/s zou willen. Dat ga ik uiteraard niet doen. Ik wil alleen naar 200 Mbit/s als ik dat ook voor 43,50 kan krijgen, de prijs waar KPN mee adverteert. En dan wil ik best met één jaar verlengen.   

@Noordzee zo denk ik er ook over. Wat geeft hij aan als je via kpn.com/shop/verlengen/internet een persoonlijk advies doet? Dan zie ik wel correcte prijzen.

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • 6489 reacties
  • 31 maart 2025
Noordzee schreef:

Ik zie hier, maar ook in andere topics, klanten die hun contract met twee jaar hebben verlengd. (..)

Ik snap dit ook niet, vind de korting nou niet zo boeiend dat je dat zou willen doen. Ik weet dat de oranje provider voor 1 jaar, 6 maanden 10 euro korting geeft, ook heel weinig, maar stukken beter dan het aanbod wat hier gegeven wordt.  

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36975 reacties
  • 31 maart 2025

@Sebas14 

Ik kan pas eind juni verlengen. Maar ik moet nog zien dat ik dan 200 Mbit/s voor 43,50 kan krijgen. Ik geloof daar niets van.  

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Voor wie er niet uit komt met zijn huidige pakket en het eventueel kiezen voor iets nieuws of anders, je kunt een belafspraak maken voor hulp hierbij en om alle mogelijkheden door te nemen.

• 253 reacties
  • 31 maart 2025
wjb schreef:

Persoonlijk vind ik het wel jammer dat er niet ook een 2,5Gbps abonnement geïntroduceerd is.

Dat is inderdaad jammer, een nieuw LAN netwerk in de woning is vaak 2,5 Gbps tegenwoordig omdat dit prima over CAT 5E kabel gaat. 

King006
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1267 reacties
  • 31 maart 2025

@Alexandra van KPN,

Volgens mij is de postcode check direct defect geraakt tijdens de introductie ;) volgens de check kan ik 4 / 4 gbit/s afnemen en ben ik de gelukkige dat er een zakelijke aansluiting kan worden gebruikt vanwege een herkenning van KVK. Beide kloppen niet 🤣 (Er ligt geen eens glas)

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Het gaat niet helemaal zoals het hoort op dit moment nee ​@King006 😅 Mogelijk werken de postcodecheck en ook MijnKPN voor je vaste abonnement niet goed, wordt aan gewerkt!

Update +/- 20:10 uur: Alles werkt weer naar behoren!

bnh
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 2366 reacties
  • 31 maart 2025
wjb schreef:

Persoonlijk vind ik het wel jammer dat er niet ook een 2,5Gbps abonnement geïntroduceerd is.

Inderdaad, hier is de plank volledig misgeslagen door KPN...

bnh
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 2366 reacties
  • 31 maart 2025

Gelukkig wordt de 1 april grap al verklapt in het verlengaanbod:

Dit ga ik dus niet doen met een jaarcontract, ik heb mijn internetabonnement maar gewoon verlaagd. Ik had een Gigabit optie met -13 euro of -15 euro. Verder staat alles dubbel, ik vermoed oude en nieuwe abonnementen (wellicht gaat er iets niet goed in het systeem).

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • 91 reacties
  • 1 april 2025

aanbod voor verlengen via sms code werkt alleen bij  een nummer van KPN  mobiel.

goed bezig KPN

Reageer